תכנית הכדורסל של מקיף ו'

תכנית הכדורסל של מקיף ו'

בית הספר העל יסודי מקיף ו' יפעיל בשנה"ל הבאה תכנית מצוינות חדשה והפעם מעולם הספורט – מצוינות בכדורסל. התכנית, בשיתוף רשות הספורט העירונית ומועדון הכדורסל ספורטאי מכבי אשדוד, תפעל בהתאם לאמות מידה מקצועיות של עולם הספורט, ותמדוד את הישגי התלמידות בכל הפרמטרים. גם תכנית זו תהיה חלק מהתפיסה החינוכית של בית הספר הדוגלת בערכים חברתיים וברכישת ידע ומיומנויות להצלחה בחיים האזרחיים.

ביה"ס מקיף ו' חרט על דגלו חינוך לערכים, מיומנויות וידע, באמצעות דיאלוג מתמיד בין התלמיד לגורמי החינוך סביבו, והכשרת הבוגר כך שיוכל להשתלב באופן מיטבי בחברה ובעולם המשתנה. בתוך כך, בית הספר מעודד מצוינות אישית ויזמית במגוון רחב של תחומים ומדרבן את תלמידיו להפיק את המיטב והמרב מכישוריהם האישיים. על פי תפיסה זו ובמסגרת החזון החברתי של בית הספר, בשנה הבאה תופעל תכנית חדשה מעולם הספורט, המיועדת לבנות המתעניינות בכדורסל.

"התכנית שנפעיל בשנה הבאה, תכנית הכדורסל לבנות, נבנתה בשיתוף פעולה עם רשות הספורט העירונית ומועדון הכדורסל של מכבי אשדוד ובתיאום ותמיכה של משרד החינוך ומינהל החינוך" אומרת מנהלת בית הספר ד"ר רונית טאוב, ומציינת כי מדובר בתהליך מאתגר שמחנך את הבנות למשמעת עצמית גבוהה, סדר וארגון, נחישות והתמדה, מיצוי הכישורים והיכולות, דימוי וביטחון עצמי ושאיפה למצוינות.

בבית הספר אומרים כי התכנית פועלת כמסגרת נפרדת בתוך החזון החברתי של בית הספר, השם דגש על היחסים בין האדם לזולתו ובין התלמיד לקהילה, כך שהמאמץ הנדרש מהתלמידות בתוכנית הינו גבוה ומשמעותי ולכן התלמידות הנבחרות עוברות תהליך מיון קפדני לבדיקת התאמה. "מדובר בתכנית לימודים במודלים אמריקאיים שבהם התלמידות לומדות כמו כולם אך נדרשות להשקיע מאמץ רב גם בתחום הספורט. זה אומר סדר יום אינטנסיבי, אימונים גופניים בחדר הכושר משחקים באולם הספורט ותחרויות" הם אומרים ומדגישים כי "האתגרים שיעמדו לפני התלמידות יחשלו את האופי והאישיות, יחזקו את המשמעת העצמית, ידרבנו אותן לתכנון זמן מאורגן ומסודר, יביאו אותן להכרה בערך עצמן אך גם בחשיבות היותן חלק מקבוצה, תוך שהן מעודדות ומפרגנות אחת לחברתה, מתוך הבנה כי השלם גדול מסך חלקיו".

בבית הספר מבטיחים כי מדובר בתכנית דגל שתנוהל ע"י אנשי מקצוע, אנשי חינוך ומאמנים ממועדון הספורט, שבה כל תלמידה תקבל תשומת לב מרבית ויוצעו לה כל האמצעים להצליח. אנשי הצוות בתכנית יקיימו שיחות אישיות עם התלמידות, יהיה שיתוף פעולה הדוק בין צוות בית הספר למאמנים במועדון הספורט, יוקדשו שיעורים לתזונה נכונה, אורח חיים בריא, חשיבות האימונים ועבודה מנטלית. התוכנית עצמה מסובסדת ומפוקחת ע"י רשות הספורט העירונית, ונועדה רק לשחקניות המשחקות ומתאמנות באשדוד ומחויבות לתוכנית עד סוף כיתה י"ב. שחקנית שעוזבת או לא משחקת בעיר, לא תוכל להמשיך בתוכנית אך תמשיך ללמוד בבית הספר כתלמידה מן המניין. "שחקניות מתאימות תהיינה חלק מנבחרות בית הספר ותשתתפנה במפעלי ספורט תחרותיים במטרה לעלות לליגת העל לתיכוניים" אומרת ד"ר טאוב.

מנכ"ל רשות הספורט מר יורם אסרף מברך על שיתוף הפעולה המאפשר לקדם נערות כישרוניות מתחום הספורט ולהציע להן מסגרת משלבת, של לימודים וספורט.

התכנית מיועדת לתלמידות העולות לכיתה ז' עד י"א, בחלוקה לקבוצות, ותפעל בבית הספר החל משנה הבאה. התכנית עירונית כך שכל מי שמתאימה יכולה להירשם. פרטים והרשמה: גל צוברי – 054-6314670

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*