תכירו את רחוב אלתרמן…

תכירו את רחוב אלתרמן…

רגע לפני אירוע הפתיחה של פסטיבל אשדודשירה (המופע "אהבה באשדודית")התכנסו ברחוב אלתרמן בעיר אשדוד, חברי תנועות הנוער, תושבי הרחוב ואורחים מכובדים: הפרופ' והמשורר סמי שלום שטרית מנהל והעורך האמנותי של פסטיבל אשדודשירה, מר מוטי מלכא מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה, אורן טואיל מנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי, נעמי אדר הופמן המשנה למנכ"ל החברה העירונית, מזל שאלתיאל ועוד מכובדים נוספים לטקס מיוחד לרחוב אלתרמן.

הרחוב כולו, המונה כ- 20 משפחות, עוטר בשלטים עם שירין של אלתרמן על ידי חניכי תנועות הנוער פועלים תחת החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד: בני עקיבא, עזרא, השומר הצעיר והנוער העובד והלומד.

מוטי מלכא מייסד ויוזם הפסטיבל ומנכ"ל המשכן לאמנויות באשדוד: "מידי שנה, ביקשנו לקיים בכל שנה ב"רחוב על שם". לכולנו יש רחוב בו אנו מתגוררים. לרוב אלו, בעיקר האמנים מביניהם שעל שמותיהם קרויים הרחובות מובילים אותנו לעולמות רוחניים גבוהים. בחרנו במשורר שאיתו אנחנו גם נועלים את הפסטיבל במוצ"ש בפסטיבל במופע מיוחד"צריך לצלצל פעמיים" בו גם ישתתף נתן סלור נכדו של אלתרמן ואמנים רבים מוכשרים נוספים".

20161120191021_IMG_7935

פרופ׳ סמי שלום שטרית: "יש לנו פינה חמה לאלתרמן. רבים מזהים אותו כיוון שהוא זה שמופיע על שטר ה-200 ש"ח, אולם חשוב להזכיר עד כמה היה מגדולי וחשובי השירה העברית ואחד המשוררים המולחנים ביותר. אלתרמן השפיע על השירה העברית; היה חתן פרס ישראל ויותר מכל היה מעורב בחיי המדינה. כתב בעיתון הארץ את ה"טור השביעי". היה לו קשר מאוד מיוחד לעליות של שנות ה-50 ולכל מיני תקופות שבאו לאחר מכן ואנחנו מאוד שמחים שיש רחוב על שמו באשדוד ויותר מכך לציין את הטקס החשוב הזה".

עפרי ליכטשטיין מהשומר הצעיר: "הכנו שלטים מיוחדים שהודפסו עם תמונות ושירים שונים של אלתרמן שפוזרו לאורך כל הרחוב, בעלי הביתם שירצו יוכלו לשמור אותם ומעבר לזה הכנו שלטים ריקים שאפשר לכתוב עליהם שירים".

מזל שאלתיאל, ראש תחום נוער בחברה העירונית: "היה תענוג לעבוד עם הפרויקט בהקשר של פסטיבל אשדודשירה. התחלנו לחלום תרבות יחד ועבדנו על השירים שהמדינה גדלה עליהם. רחוב שר, קשר בין דורי, משפחות ובני נוער עם יוצרים. בני הנוער הללו ממשיכים את התרבות הזו".

20161120190733_IMG_7918

כמה הדור החדש והצעיר באמת מכיר ונחשף לצכנים של אלתרמן?

"ההיכרות היא בעיקר במסגרת הלימודים בבית הספר ולכן היום הזה והפסטיבל חשובים להכרת המשורר ושיריו הקסומים- אלו שהולחנו וגם אלו שלא וכמובן לתרבות השירה".

הזמרת ענבל בן שטרית ניגנה על גיטרה ושרה משיריו של אלתרמן: זמר שלוש התשובות, פגישה לאין קץ ועוד חוזר הניגון ועוד…

לאורך כל 20 הבתים הוצבו קישוטים עם שירים מחייו והסברים קצרים. אלתרמן, שכולנו גדלנו עליו מאז קום המדינה זכה לטקס מכובד ברחוב הקרוי על שמו אליו הוזמנו כל הדיירים המתגוררים בו. לסיום הטקס ביצעה הזמרת ענבל בן שטרית חתמה עם השיר "עוד חוזר הניגון".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*