תיקו עם אלוף ישראל בשחמט

תיקו עם אלוף ישראל בשחמט

למשחק השחמט יצאו מוניטין כמשחק המשלב הנאה מחוויית המשחק, פיתוח חשיבה אסטרטגית, משמעת עצמית וכושר ריכוז גבוה. לשחמט יתרונות נוספים שהפכו אותו גם למשחק תחרותי במסגרת אליפות עולם. בבתי הספר לא דלגו על יתרונות המשחק ורתמו אותו לתכנית הלימודים, ובי"ס "עילית שובו" אירח לאחרונה את אלוף ישראל בשחמט.

שיעור השחמט עבור תלמידי ביה"ס "עילית שובו" אינם רק מילים בעלמא אלא מונח המבטא ציפייה וערגה לשיעור של הנאה אינטלקטואלית, אתגר מרתק וחוויית משחק שכמוה הם לא זוכרים במשחקים אחרים. "התלמידים, מכיתות א' עד ח', חווים מידי שבוע שיעור מקצועי במשחק השחמט ונהנים מכל רגע" אומרים בבית הספר ומציינים כי "מלבד רכישת כללי משחק, פיתוח כישורים וידע להתמודד במשחק, מקבלים התלמידים כלים באסטרטגיות למידה, בפיתוח טכניקת חשיבה המאפשרת תכנון של כמה צעדים קדימה והיכולת להתמודד בצורה נבונה עם הצלחה ו/או כישלון כדרך חיים".

נשמע מורכב? אכן. משחק השחמט הוא משחק מורכב וכך גם התפוקות ממנו. כך לדוגמא יודעים התלמידים להמתין בכבוד לתורם ולגלות איפוק ושליטה עצמית. כן לומדים הם להכיל ניצחון או הפסד מבלי שתיפול רוחם או יגבה ליבם. "פרופורציות, היא בהחלט מילה המשקפת את עולמו של השחקן המבין את כללי המשחק ואת העובדה שכגודל ההשקעה כך גודל ההישג" אומרים בבית הספר ומזכירים את מאמר חז"ל: "לפום צערא אגרא".

בבית הספר מקיימים אחת לכמה שבועות טורניר שחמט בין הכיתות כאשר הכיתה הזוכה מקבלת פרס על זכייתה וגם זוכה לפרגון ותהילה עד לטורניר הבא. האתגר הגדול להצלחה מייצר את הדריכות המתבקשת והתלמידים רואים במשחקי הטורניר את שיאם של שיעורי השחמט ואת הביטוי הגבוה ביותר ליכולת הלימוד וההפנמה שלהם.

בטורניר האחרון אפשר היה לחוש באוויר את המתח. התלמידים השקיעו רבות באימונים, בשינון כללי המשחק וההכנות לקראת הטורניר, ושיאו היה בטורניר עצמו כשהזדמן להם לפגוש אלוף אמיתי בשחמט ולהתמודד מולו. "הורים ותלמידים התכנסו יחד להתמודדות מול ערן לפושניאן, אלוף ישראל בשחמט עד גיל 18" אומרים בבית הספר ומתארים את ההכנות לקראת האירוע. "אולם ביה"ס קושט ועוצב כראוי לשחקני שחמט. מצידי השולחנות הארוכים הונחו לוחות השחמט וכלי המשחק. מתח וצפייה דרוכה ליוו את השחקנים הצעירים וכולם נכנסו למצב של ריכוז מלא".

המשחק מול אלוף ישראל היה סימולטני. מצד אחד תלמידים והורים ומהצד השני האלוף לפושניאן עובר מעמדה לעמדה, מתייצב מול כל תלמיד בנפרד, מזיז כלי וממשיך הלאה. בסיום נספרו התוצאות המפתיעות ונראה כי לא מעט תלמידים סיימו בתיקו עם האלוף, שהביע הערכה לתלמידים על כישרונם והמהלכים שבצעו מולו. אגב, השחקנים האחרונים שנותרו להתמודד מול האלוף היו: טלי סלובן מכיתה ו'2, נועם ושלו הלימי מכיתות ד' ו-ב'.

לאחר המשחק הסימולטני וקודם שהשתתפו בחידון טריוויה בנושא השחמט, התכנסו כולם לחדרי הכיתות ונהנו מבר עשיר ומפנק של מטעמים. ובסיום זכו ההורים בשי צנוע – עט ועליו חרוט הכיתוב: עילית שובו – חושבים צעד קדימה!   

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*