תחזוקת מתקני שעשועים מעץ בחורף ובקיץ

תחזוקת מתקני שעשועים מעץ בחורף ובקיץ

בחצרות של בתים רבים, בפארקים ובגני שעשועים יש מתקני שעשועים מעץ החשופים לפגעי מזג האוויר ולבלאי גבוה. מתקני שעשועים מעץ נחשבים לפופולריים במיוחד בשל איכותם הגבוהה, המראה הטבעי והעיצוב המלהיב שגורם לכל הילדים לשחק בהם וליהנות מבילוי מושלם. עם זאת, יש לזכור כי המתקנים חשופים לנזקים שונים, כתוצאה משימוש רב ובגלל פגעי מזג האוויר, לרבות שמש ישירה, גשם, אבק, רוחות, לחות גבוהה וכן הלאה. לכן, אחת לשנה לפחות יש לקרוא לבעלי מקצועי מומחים המציעים תחזוקת מתקני שעשועים מעץ בחורף ובקיץ.

איזו תחזוקה יש לבצע במתקני שעשועים מעץ?

תחזוקת מתקני שעשועים המיוצרים מעץ כוללת לרוב ניקיון יסודי באמצעות תכשירים ייעודיים, בהתאמה לסוג העץ. כמו כן, יש לבדוק כי קורות העץ במתקנים אינן סובלות מתולעי עץ החיות בהן, כאשר התולעים מחוררות  את העץ ולכן הבטיחות נפגעת. בנוסף יש ללטש את העץ, לטפל בשבבים סוררים העשויים לגרום לפציעות ולחבלות גופניות, ולאחר הליטוש יש למרוח שמן מיוחד לעץ כדי להגן עליו מפני מים ושמש, ובהתאם לצורך לצבוע את המתקן מחדש.

תחזוקה יעילה של מתקני שעשועים מעץ

תחזוקת מתקני שעשועים מחייבת ידע, ניסיון ומכשור מקצועי. לכן, רצוי להשאיר את המלאכה לבעלי מקצוע המתמחים בתחום זה. עם זאת, אם המתקן נמצא בחצר פרטית ניתן לבצע את התחזוקה לבד, אבל יש להקפיד לבצע את התחזוקה בחורף ובקיץ. כאמור, מומלץ להשאיר את תחזוקת מתקני השעשועים לחברה מקצועית המציעה שירות זה, מאחר שצוות החברה יתאים את החומרים הנכונים שנדרשים לתחזוקת המתקן בהתאם לסוג העץ.

כדאי לדעת כי העץ בו נעשה שימוש לייצור מתקני שעשועים סובל בקיץ משינויי טמפרטורה הגורמים להתרחבותו ולהתכווצותו, וגם השמש הקופחת אינה מסייעת לעץ. בנוסף, העץ עלול לסבול מלחות גבוהה בעונת הקיץ, מנזקי מים בגלל השקיה בחצר הגורמים לריקבון, וגם אבק, שומנים, עלים ולכלוכים אחרים עשויים לפגוע באיכות העץ ובעמידותו. בחורף המתקן חשוף לרוחות חזקות, לפגעי מים ולחות ולהצטברות לכלוכים. לפיכך, תחזוקת מתקני שעשועים מעץ בחורף ובקיץ תבטיח את עמידותם לאורך זמן רב, ואת בטיחות השימוש במתקנים השונים. צביעת המתקנים מחדש מפיחה בהם חיים ולאחר התחזוקה הם נראים טוב כמו מתקן חדש שיצא מהמפעל.    

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*