תושבת האזור תקבל תוספת לדמי המזונות

תושבת האזור תקבל תוספת לדמי המזונות

בעקבות הגירושים מבעלה  תושב  אשדוד ולאחר הערעור שהוגש על ידי עו"ד שרון קולסקי שהוכיחה כי השופטת פסקה בחוסר סמכות, האמא תזכה לעוד כ-10,000 שקלים בשנה שיתווספו לדמי המזונות שקיבלה בהתחלה

לפעמים ערעור על פסק דין יכול להפוך את ההחלטה הראשונית על פיה. זה מה שקרה לתושבת האזור שקיבלה לאחרונה בשורה חיובית על ערעור שהגישה לבית המשפט המחוזי על מנת לתבוע דמי מזונות ומדור מבן זוגה לשעבר תושב העיר.

בכתב התביעה הראשוני דרשה האם לקבל בנוסף לדמי המזונות על הילדה המשותפת בת החמש של בני הזוג תוספת מדור, אשר לא באה לידי ביטוי לעמדתה בהסכם קודם שאושר בין הצדדים, בהסכם הראשוני הוסכם על סכום מזונות בסך 1,800 ₪. בית המשפט לענייני משפחה החליט לפסוק לטובתה דמי מזונות בסך 1,800 שקל לחודש בלבד, קרי, תוספת של 100 ₪ בלבד. האם החליטה לפנות לעורך הדין שרון קולסקי מאשדוד,  שגילה שהשופטת פסקה בעניין כלל המזונות למרות שלעמדתו, בסמכותה היה לפסוק על סעיף המדור בלבד.

"בית משפט חרג מעניינה הספציפי של התובעת", כתב עו"ד שרון קולסקי בכתב הערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע , וטען כי השופטת היתה צריכה לפסוק בעניין המגורים והאחזקה, אך פסקה גם בנושא דמי המזונות, "הפסיקה התקבלה מבלי להיכנס לעובי הקורה למלוא צרכי הקטינה, תוך התעלמות מוחלטת מהסכמות הצדדים וטיעוניהם כפי שהובאו בפניי בית המשפט".

עוד נכתב בכתב הערעור של עו"ד שרון קולסקי כי הכנסות הצדדים אינן שוות והגבר מרוויח משמעותית יותר מהאישה שנמצאת בהליך לימודים מתוקף היותה סטודנטית והילדה נמצאת כ-90% מהזמן עם האמא בעוד האבא עבר להתגורר עם משפחתו בעיר רחוקה.

בעקבות הערעור שהוגש, ולמרות שהשופטת רמזה כי על אף שהערעור התקבל והסכום לא ישונה,  התקיים דיון נוסף בבית המשפט לענייני משפחה באשדוד שפסק באחרונה לטובת האם דמי מזונות בשווי של 2,500 שקל בחודש. המשמעות היא שהתוספת השנתית של האם יכולה להגיע עד ל-10,000 שקלים ביחס לדמי המזונות שאושרו לה בפסק הדין הראשוני.

"החל מהמועד בו התובעת והקטינה עברו להתגורר בדירה שכורה, הנתבע ישלם 2,500 שקל לחודש", נכתב בפסק הדין, "בנוסף, ההורים יישאו בחלקים שווים בהוצאות החינוך של הילדה ודמי המזונות יהיו צמודים למדד המחירים לצרכן ויעודכנו כל שלושה חודשים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*