תביעת נזקי רכוש לעסק

תביעת נזקי רכוש לעסק

העסק שלך נפגע מנזקי רכוש בעקבות מזג האוויר הסוער בחורף – מה ניתן לעשות?

לאור הסערות הכבדות והחריגות למדי בחודש האחרון שגרמו להצפות הקשות שנראו ברחבי הארץ בחורף הנוכחי, ישנה חשיבות רבה לכך שבעלי עסקים מקומיים ידעו את מי אפשר לתבוע בגין נזקי הסערות הללו, במטרה לנסות למזער את נזקיהם.

לעסקים גדולים כקטנים, אובדן הכנסות כתוצאה מההפרעה לעסק בגלל הנזק שנגרם לרכוש, עלול להיות קריטי. הנזק לרכוש המסחרי עלול להתבטא:

  • בהאטת הפעילות היומית של העסק.
  • בהגבלת רמת ההכנסות.
  • בהכרח לסגור את העסק באופן זמני, תוך סיכון העסק כולו!

התוצאה של מזג אוויר קשה עם גשמים בלתי פוסקים עלולה להיות הרסנית. למרבה הצער, העניינים מחמירים עוד יותר, כאשר חברת הביטוח לא מספקת עזרה מספקת. במקרים שכאלה ראוי כי עורך דין מנוסה בתחום יהיה לצדכם, יגן על טובת העסק שלכם ויסייע עם תביעת נזקי רכוש למזעור הנזקים.

תביעה בגין נזקי רכוש כתוצאה מנזקי טבע אפשר להגיש כנגד מספר גופים, בין היתר:

  1. חברת הביטוח
  2. הרשות המקומית
  3. חברת מע״צ

פוליסת הביטוח של העסק

גם אם יש לכם פוליסת ביטוח לעסק, קיימים מצבים שבהם חברת הביטוח עלולה לסרב לפצות אתכם בגין נזקי הסערה שהרסה לכם את העסק, כגון:

  • אם פוליסת הביטוח שלכם לא כוללת פיצוי בגין נזקי סערה. במקרה זה מומלץ להוסיף כיסוי זה על ידי הרחבת הפוליסה, גם אם יהיה עליכם לשלם פרמיה מוגדלת.
  • לפעמים אתם תלויים בשאלה כיצד תגדיר חברת הביטוח ׳סערה׳ או ׳שיטפון׳, והאם היא תנסה לחמוק מתשלום הפיצוי בטענה שהאירוע שפגע בעסק שלכם לא כלול בהגדרת נזקי טבע?
  • חשוב להבין שכבעלים או כמחזיקי מקרקעין, מוטלת עליכם החובה לבצע פעולות שיבטיחו תחזוקה תקינה לעסק שלכם ויקטינו את הנזקים הצפויים מגשמים רצופים, כמו:
    1. פתיחת תעלות ניקוז
    2. ניקוי החצר
    3. ניקוי המרזבים

אם התרשלתם ולא ביצעתם פעולות כגון אלה, ייתכן וחברת הביטוח תדחה את תביעת הפיצוי שלכם.

אחריות הרשות המקומית

הרשות המקומית חייבת, מצדה, לדאוג שהישוב יהיה ערוך למצבים של מזג אוויר חריג, כלומר:

  • הרשות חייבת להבטיח שמערכות התיעול והניקוז בתחום הרשות יפעלו כראוי. זאת ועוד, בתי המשפט קבעו בעבר שהצפות אינן בבחינת ׳כוח עליון׳, והרשות אחראית לנקוט בפעולות שימנעו אותן.
  • הרשות חייבת להיערך בכול חורף בזמן ובהתאם לתנאי מזג האוויר החורפיים הצפויים.
  • הרשות חייבת גם לשמור על תחזוקת הדרכים ושאר המערכות בתחומי הרשות, הנמצאות בשימוש הציבור.

על אחריותה של חברת מע״צ

חברת מע״צ היא גוף נוסף שניתן לתבוע במקרה של נזקי טבע. למשל, בית המשפט דן במקרה שבו תיקונים שבצעה חברת מע״צ הותירו בכביש שקעים ובורות שהתמלאו במי גשמים, ונהגים שחלפו במקום לא הצליחו להבחין בהם בגלל הסערה והחשיכה, ומכוניתם נפגעה.

זקוקים לייעוץ של עו"ד נזיקין מומחה? לחצו כאן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*