שרון מרק: ״7 דברים שיכלו במינהל החינוך לעשות אחרת״

שרון מרק: ״7 דברים שיכלו במינהל החינוך לעשות אחרת״

סגנית ראש העיר היוצאת הגב׳ שרון מרק יצאה בפוסט נוקב וביקורתי כלפי מערכת החינוך העירונית שלהזכירכם היתה הסיבה העיקרית להתפטרותה מתפקיד הסגנית ראש העיר ומהקואליציה. הפוסט הארוך מציג את טענותיה של שרון מרק לניהול המערכה ומספרת לעוקביה איך ומה היה צריך לעשות אחרת כדי שלא נגיע למצב אליו הגענו, לא מוכנים ומאלתרים. הביקורת לא נחסכת גם גם מראש העיר ד״ר יחיאל לסרי כמנהל המערכה העירונית וטוענת לכארה שהשיקולים הפוליטיים מהווים פקטור חשוב בלקיחת ההחלטות והאחריות והתוצאות בעבקות זאת לא מאחרות לבוא.

שרון הציגה תכנית 7 נקודות הכוללות שותפות, שקיפות, תכנון מוקדם, כח אדם, בקרה, למידה בטבע כדרך חיים והובלת חדשנות חינוכית לאומית. בכל סעיף מפרטת גב׳ מרק איך היא רואה את מערכת החינוך מתנהלת בעיר גדולה כמו אשדוד.

מצ״ב הפוסט כפי שפרסמה שרון מרק בדף הפייסבוק:

הורים- גם את הילדים שלכם שכחו בבית?
מאתמול אני מוצפת בפניות של הורים מאשדוד לגבי מתווה ה״חזרה לבית הספר והגנים״ וקריאה להפגנה הערב.

אין ספק- מתווה זה לא, וככה לא מנהלים מערכה.
קובעי מדיניות החינוך בישראל ובאשדוד שכחו כבר שנה את הילדים בבית, ומציעים פתרונות שאינם מותאמים למציאות, לחורף ולצרכי הפרנסה אלא כאלו שנשענים על יצירת שקט פוליטי.

במקרה הזה, הניתוח לא הצליח והחולה מת.

אז מה כן עושים?

תכנית 7 הנקודות שלי למדיניות חינוך עירונית ולעתיד ילדי העיר:

1. שותפות

באשדוד צוותי חינוך והוראה גננות וסייעות הטובים בארץ! ראש העיר- תתייעץ איתם. שיחה בגובה העיניים, אתה והם, למציאת פתרונות. תתייעץ איתם, דבר עם ההורים מכלל הרצף הגילאי, צרף את ועד הגן את הנהגת ההורים המרכזית, את גימלאי משרד החינוך את האקדמיה נציגה מההייטק ומומחי חינוך. תתייעץ איתם. זום אחד כולם, כל כך קל.

2. שקיפות

הורים, מישהו עדכן איתכם בשבוע האחרון מאז פתיחת הסגר? שמעתם משהו ברשתות החברתיות של העירייה, עמודי רה״ע או בהודעות הדובר הרישמיות? לא. לכן שקיפות מערכת השיקולים להורים הכרחית לאורך כל ההתלבטויות, ולא רק פוסט ההחלטה בדקה ה-90. (אוותר הפעם על הצגת מדד ניטור פוסטים חינוכיים של ראשי ערים ורשויות גדולות אל מול אשדוד שעשיתי ב48 השעות האחרונות. האמינו לי, עדיף).

3. תכנון מוקדם

אתמול (!) זה הזמן להתחיל לתכנן את אחרי פסח ואת שנת הלימודים הבאה-ולא בחצות הליל. תוכניות מגירה, חלופות למצבי חירום וחלופה לכל ארוע שלא יבוא. אפשר בבקשה להציג להורים את תכניות החינוך העירונית של אשדוד לשעות חירום ומשבר? רגע, אין?

4. כוח אדם

לידיעתכם, כבר חצי שנה משרת מנהל/ת האגף לחינוך הגיל הרך בעיריית אשדוד איננה מאויישת. כיצד במשבר לאומי וחינוכי כל כך גדול טרם אוישה המשרה החשובה הזו? נראה שהנהלת העיר עדיין איננה מכירה בגיל הרך כהשקעה החשובה ביותר לעתיד של כולנו. צירפתי דעות מומחים בתגובות.

5. בקרה

הקמת משל״ט חינוכי עירוני (מרכז שליטה) כזה שיטפל בשאלות וקשיים של תושבים בהתחברות לזום ולתוכנית הלמידה, דיווח על איכות הלמידה בכל כיתה, היקף הלמידה, נוכחות והשתתפות במפגשים השונים, פיתוח מערך רגשי להורים ולתלמידים, פיתוח מענה לחיזוק מיומנויות כיתה א׳ וקו מידע פתוח בנושאי חינוך, סטטוס חיסונים תלמידים ומורים, בגרויות.
אגב, כבר ב23.9.20 הצגתי בפני ראש העיר הצעתי להקמת משל״ט עירוני כזה. ולא קרה. #רקאומרת.

6. למידה בטבע כדרך חיים

חינוך ימי, חינוך יער, ביהס טבע-ים אלטרנטיבי, חינוך סביבתי והקניית מיומנויות נדרשות לתעסוקה ולחיים כבר מגיל הגן ועד י״ב – היו מכינים את התשתית הפיזית והחינוכית ללמידה במרחבים פתוחים ולהתמודדות עם תוצאות המשבר. עכשיו כבר כולם מבינים את זה.

7. הובלת חדשנות חינוכית לאומית

אשדוד, העיר החמישית או השישית בגודלה בארץ, צריכה וחייבת להוביל קו של חדשנות במדיניות החינוכית המתאימה לעידן החדש – כזו, שממשלת ישראל ושאר הערים יקבלו השראה ממנה. אין לנו את הפריבילגיה להתמסכן, ותאמת? גם אין צורך. מיטב המוחות והרעיונות נולדו כאן בעיר- בואו נהיה הכי יצירתיים, נייצר איים של חדשנות, נבנה פלטפורמות למימוש שינויים, נאמץ פדגוגיה מותאמת לזמן למקום ולעתיד, ניכשל נצליח נתקדם, נחזק את האמון של ההורים ונייצר אקוסיסטם חינוכי עצום של כלל השותפים לחינוך תעשייה צבא אקדמיה ותעסוקה מלידה ועד גיל 120 – באשדוד, שהיא היא המיקרוקוסמוס של ישראל.

כי חינוך לפני הכל.
ואם השלטון המרכזי והמקומי שוכח את זה לפעמים, אנחנו פה יחד כדי להזכיר להם.
שלכןם, שרון מרק Sharon Mark

לשעבר ממונה משותפת בחינוך וסגנית רהע,
חברת מועצת העיר אשדוד
יו״ר הלביאות ואמא לארבעה ילדים שכבר שנה בבית

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*