שנת לימודים החדשה תעמוד השנה בסימן עידוד המוטיבציה והיזמות

שנת לימודים החדשה תעמוד השנה בסימן  עידוד המוטיבציה והיזמות

גם השנה, שנת הלימודים תיפתח בצל משבר הקורונה ובמינהל החינוך נערכים לפעילות בהתאם למתווה שיקבע משרד החינוך. במסיבת עיתונאים שקיים ראש העיר באמצעות הזום הוא סקר את הפעילות בשנה האחרונה ואת התכניות לשנה הקרובה. השנה האחרונה היתה מאתגרת ומורכבת ובמידה רבה גם יצירתית מאוד ומערכת החינוך ערוכה לקלוט את תלמידי אשדוד ו/או לקיים לימודים תחת מגבלות הקורונה. בינתיים, ממשיכים במבצעי החיסונים ובמאבק למיגור המגפה.

לקראת פתיחת שנה"ל החדשה ולאור מגבלות הקורונה, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי קיים את מסיבת העיתונאים המסורתית באמצעות הזום. ד"ר לסרי סיכם את שנת הלימודים האחרונה אשר רשמה הישגים למרות הקורונה, והציג את התכניות לשנה"ל הקרובה בכל תחומי העשייהמפדגוגיה ותכניות חינוכיות ועד לבינוי, פיתוח וטיפוח האקלים החינוכי.

"גם השנה אנו פותחים את שנה"ל בצל הקורונה ואנו ממשיכים לשים דגש על בריאות התלמידים והצוות החינוכי" פתח ראש העיר את הסקירה, תוך התייחסות לגל הרביעי של הקורונה ומשמעויותיו למשק הכללי ולמערכת החינוך בפרט.

נכון לעכשיו, נתוני התחלואה במגמת עליה מה שמעיב על פתיחת שנת הלימודים וטרם נקבע גם באיזו מתכונת זה יקרה. המתווה שנקבע בשלב זה מייחס חשיבות משמעותית לאחוז המחוסנים וכיתה שיהיו בה לפחות 70% מחוסנים או מחלימים יוכלו לקיים לימודים פרונטליים בכיתה. מתחת ל-70% ייאלצו ללמוד מרחוק (למידה מקוונת). לכן, העירייה מאיצה את הצעירים לצאת ולהתחסן וכן לקיים בדיקות סרולוגיות לאיתור מחלימים.

אם הכל יתנהל כמתוכנן ומערכת החינוך תיפתח בזמן, אזי 57,346 תלמידים יפקדו את 622 מוסדות החינוך בעיר (החינוך העצמאי כבר החל את הלימודים בר"ח אלול). אלפי המורים והצוותים החינוכיים כבר מצפים לקליטת התלמידים בכל המוסדות והשבועיים הנותרים יוקדשו להכנות אחרונות והתאמה למתווה הקורונה.

ד"ר לסרי דיבר על הישגי התלמידים בשנה האחרונה. על 93% הזכאים לבגרות במוסדות המפוקחים ע"י העירייה, על 84% זכאים לבגרות חברתית (עליה של 5% מתש"ף)  ועל אחוז נשירה הולך וקטן (1.07% בלבד!) כמו כן נרשמה עלייה בזכאות לבגרות 5 יח"ל: מתמטיקה – 23% לעומת 16% בתשע"ה. אנגלית – 52% (44% תשע"ה) ופיזיקה – 23% (18% תשע"ה).

גם נתוני מיצ"ב מצביעים על שיפור ובאשדוד נרשם הישג של 90% לעומת 81% ממוצע ארצי. העלייה בולטת כמעט בכל הפרמטרים שנמדדו.

ד"ר לסרי ציין כי בשנה האחרונה, מגפת הקורונה הציבה אתגרים מורכבים למערכת וידענו להתמודד איתה בצורה ראויה. המענים שניתנו לאתגרי הקורונה התבטאו בתכנית לימודים מותאמת כגון: לימוד בקפסולות, למידה היברידית, שימוש בטכנולוגיית זום ולימוד מקוון. כמו כן, השנה נוצלה לצמצום פערים ולחיזוק ילדים חלשים, לעבודות שיפוצים ובינוי מחדש, לטיפוח סביבה חינוכית בעיצוב מתקדם ועוד.

בענייני הבינוי ושיפוץ פיזי, ציין ראש העיר כי השנה נתחיל בבנייה של מרכז טכנולוגי על אזורי, בניית בית ספר לחינוך מיוחד ובניית המרכז לתלמידים מחוננים ומצטיינים. כמו כן תושלם בנייתו של מקיף י"א ושל אשכול גנים חדש במע"ר. זאת בצד פעילות אינטנסיבית של שיפוץ ושיפור חזות מוסדות חינוך ועיצוב מחודש של הסביבה החינוכית בתוך כותלי בתי הספר.

ראש העיר דיבר על תכניות פדגוגיות, השקעה בפיתוח למידה, סגירת פערים, טיפוח הסביבה החינוכית, השקעות בתחומים ייחודיים לכל מוסדות החינוך בעיר וסקר רגשי שנעשה בקרב כ-8500 בני נוער בנושא הקורונה. כל אלה מצריכים השקעות ומשאבים אדירים והשנה תקציב החינוך עומד על 651 מיליון תקציב רגיל, ותקציב פיתוח של 349 מיליון .

לבקשת ראש העיר, ראש מינהל החינוך מר אריה מימון, הרחיב ופירט בנושאי ההישגים וההשקעות שנעשו בתחומי חימנוך שונים, על כל המשמעויות וההשלכות על עתידם של התלמידים. מימון דיבר על ההשקעות במסגרת התכניות האסטרטגיות של מערכת החינוך שנועדה לעצב תלמיד בוגר עם כלים ומיומנויות שיאפשרו לו להתמודד בסביבה תחרותית ולהתקבל לכל מוסד אקדמי שיחפוץ, וכן להתמודד בעתיד על כל משרה נחשקת בשוק. הוא תיאר את התהליכים בהכשרת התלמידים ואת הערכים המעצבים את אישיות הנערים והנערות, כך שיהיו אזרחים ערכיים התורמים לחברה. בתוך כך הוא הציג תכניות הכשרה לצוותי ההוראה וטיפוח עתודה ניהולית, התאמת שיטות וכלי ההוראה לסביבה החינוכית המשתנה, מסלולים ומגמות חדשניות והגדרת מוסדות חינוך כבתי ספר ייחודיים.

לאחר שראש העיר השיב לשאלת עיתונאים, הוא סיכם את השנה והודה לתקשורת על עבודתה כגוף מתווך בין הרשות לתושבים, באמצעות העברת המסרים והמידע הרלוונטיים. הוא ביקש לשים דגש על המציאות החריגה וההתמודדות שלנו בקורונה וציין כי לעת הזאת, אנו פועלים על פי המתווה שקבעה המדינה כך שפתיחת שנה"ל תהיה כנראה במועדה. ד"ר לסרי ציין כי כולנו חיים לצד הקורונה ועלינו לקיים סביבת חיים מיטבית גם בנסיבות הקיימות. "אין טעם לדחות את פתיחת השנה לעוד חודש ולנתק את התלמידים מהחברים, מבית הספר ומסביבת הלימודים" אמר והודה לכל מי שעוסק כל השנה בחינוךלצוותים החינוכיים, למנהלים, מורים וגננות ולכל עובדי מינהל החינוך. תודה מיוחדת להורים שמשתפים פעולה ונותנים בנו אמון, וסיים בברכת שנה טובה לכל תושבי העיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*