שירות מציל חיים – ייעוץ בטיחות בבנייה

שירות מציל חיים – ייעוץ בטיחות בבנייה

ניהול אתרי בנייה ופרויקטים הכוללים בנייה מסוגים שונים מצריך התייחסות מיוחדת לתחום הבטיחות בעבודה – התחום החשוב ביותר והראשון בסדר העדיפויות לו יש להקדיש את תשומת הלב. אתרי בנייה, גם קטנים ופשוטים יחסית דוגמת מגרשים של בתים פרטיים, כוללים מגוון רחב של מפגעים בטיחותיים פוטנציאליים. ייעוץ בטיחות בבניה יכול לסייע במקרים רבים להימנע מתאונות מצערות, מיותרות ואף קטלניות, ומספק יתרון משמעותי להתקדמות הפרויקט גם מנקודת מבט כלכלית.

ייעוץ בטיחות בבנייה – מה זה כולל?

בטרם נגיע לדרכים בהן יכול ייעוץ בטיחות מקצועי לסייע לכל פרויקט בנייה במספר דרכים שונות (מלבד לשמירה על בטיחותם של העובדים במקום כמובן), ננסה להבין מה בדיוק כולל ייעוץ מסוג זה.

אז מה כולל ייעוץ בטיחות בבניה וכיצד זה נעשה? אן תשובה אחת ברורה וקבועה שכן תחום הבטיחות בעבודה כולל מגוון רחב של שיטות ודרכים להעלות את רמת הבטיחות במקום עבודה מסוים, כאשר בכל מקרה ומקרה נדרשת התאמה למאפיינים הספציפיים של אותו מקום עבודה, או במקרה שלנו – אתר בנייה.

אחד האלמנטים המרכזיים מעולם הבטיחות בעבודה אשר מומלצים בכל מקום עבודה, בטח ובטח באתר בנייה, הוא העסקה של יועץ בטיחות. בשוק פועל כיום מגוון רחב של יועצי בטיחות בעלי התמחויות שונות, דוגמת יועץ בטיחות אש או יועץ בטיחות ונגישות. כמובן שגם עבור אתר בנייה מכל סוג ניתן ומומלץ להעסיק יועץ בטיחות. באתרי בנייה גדולים מועסקים לעיתים יועצי בטיחות במשרד מלאה או חלקית, בעוד באתרים אחרים ובפרויקטים קטנים וקצרים יותר מעסיקים לפעמים יועצים באופן נקודתי וממוקד. למשל – שוכרים את שירותיו של יועץ בטיחות על מנת שיבחן את אתר הבנייה, יעבור על תכניות העבודה וייתן דו"ח ייעוץ בטיחות חד פעמי.

אלמנט נוסף שניתן למצוא במסגרת ייעוץ בטיחות לבנייה הוא הדרכת בטיחות – הדרכה לעובדים באתר בנוגע למפגעי בטיחות פוטנציאליים, נהלי עבודה ושמירה על הבטיחות ועוד. הדרכה מסוג זה מעלה משמעותית את מודעות העובדים לנושא חשוב זה ומורידה את הסיכוי לאירוע המסכן את בטיחות השוהים במקום. למידע נוסף על הדרכת בטיחות לחצו כאן.

כיצד תורם ייעוץ בטיחות בנייה להתקדמות הפרויקט?

חשוב להבין כי ייעוץ בטיחות בנייה מקצועי ומוצלח יכול לסייע במגוון דרכים להתקדמות פרויקט הבנייה, ובמקרה של פרויקטים גדולים ושאפתניים אשר כבולים ללוחות זמנים מוקפדים טיפול מקצועי בנושא הבטיחות באתר זה יכול לסייע להתקדמות הפרויקט במספר דרכים שונות.

בתור התחלה, הורדה משמעותית בסיכוי להתרחשותם של אירועי בטיחות מצערים מתרגמת ישירות גם לסיכוי גבוה יותר לעמוד בלוחות הזמנים של הפרויקט ולהימנע מעיכובים מיותרים ובלתי צפויים.

גם מבחינה כלכלית שמירה על רמה גבוהה של בטיחות באתר הבנייה היא כדאית ומשתלמת – כך יכולה החברה המנהלת את הפרויקט להימנע מהוצאות ותביעות מיותרות, לעמוד בלוח הזמנים שנקבע מראש ולצבור מוניטין חיובי אשר יבוא לכדי ביטוי בפרויקטים הבאים עבורם ישכרו את שירותיה.

קרדיט: pixbay
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*