שינוי דיסקט או שינוי אינטרסים בראשות הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה?

שינוי דיסקט או שינוי אינטרסים בראשות הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה?

שמעון כצנלסון, סגן ראש העיר אשר כיהן גם כיושב ראש מליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, הודיע על עזיבתו את התפקיד. עזיבה הנראית יותר כדחיפה החוצה מאשר הודעה עצמית על הרצון לפרוש. לפני ימים אחדים קיימתי עם מר כצנלסון שיחה בה הוא הזמין אותי, כחבר הפורום הציבורי לאיכות הסביבה, לבירור כל דבר בנוגע לתוכיות המועלות לדיו בוועדה, בכל עת. זה לא נשמע לי כאמרה של אדם השוקל לפרוש בעוד ימים ספורים. משהו, קרה פה.

לפני חודשים אחדים התקיימה הצבעה במועצת העיר לבחירתו של אלי נכט לתפקיד סגן ראש בעיר בשכר במקום שרון מרק. זו האחרונה הודחה על ידי ראש העיר מתיק החינוך והתפטרה משום כך מתפקידה כסגן ראש העיר בפרט ומהקואליציה בכלל. שמעון כצנלסון לא אהב את המהלך לקידומו של אלי נכט, מה עוד שמדובר ביריב פוליטי העלול למשוך קולות ממנו אליו. אותו כצנלסון אגב, סירב להעביר את תוכנית התחבורה בכיכר אילן רמון שעל המנהרה בשד' מנחם בגין, שתאפשר את השלמת פרויקט הרי-וואי. כך, מתוקף תפקידו כיו"ר מליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. התוכנית אותה רצה לקדם ראש העיר נדחתה על ידו. יש אומרים משום פגיעתה האפשרית בסוחרים בכיכר שרבים מהם נמנים על תומכיו האלקטוראליים של כצנלסון ויש אומרים שכנקמה על בחירתו של אלי נכט לסגן ראש העיר.

כך או כך, לא קל לקבל את דבריו של כצנלסון על בקשתו לסיים את התפקיד משום עומסי עבודה. האיש, מהנדס במקצועו הבקי ומנוסה בנושאים המועלים לדיון בוועדה לתכנון ולבנייה, ידוע כאיש עבודה שאינו נרתע מריבוי מטלות. הסיבה לעזיבתו לכן, נראית יותר כהדחה מכוונת מאשר מפרישה עצמית. מה הגורם לכך? איך מדיחים מתפקידו ראש סיעה בעלת שישה מנדטים על שולחן מועצת העיר? מה הסיכוי שהדבר יערער את יציבותה של הקואליציה העירונית, ואיך – ככל שסיכוי כזה קיים – נשקל עניין זה בידי המדיח?

גם על עניין דחייתו של כצנלסון את הדיון בתוכנית התחבורתית בכיכר אילן רמון, ניתן היה להתגבר פוליטית, ככל שהיא פגעה ברצונו של ראש העיר. אלא, שכפי הנראה, הרצון להחליף את יו"ר הוועדה החשובה לתכנון ובנייה, מצביעה על שינוי בדיסקט או שינוי באינטרסים שמאחורי המהלך. האם המהלך קשור איכשהו להכנות לקראת הבחירות המוניציפליות העתידות להתקיים בעוד כשנתיים ואשר יצאו כבר אל דרכן? חשוב להבין: הוועדה הזו מאשרת, מעכבת או דוחה תוכניות בנייה ברחבי העיר, בעלות משמעויות כלכליות רבות משקל ליזמים שונים. יזמים, אשר לפחות בחלקם, בכוחם להשפיע השפעה של ממש על התוצאות של יום הבוחר. העובדה שמחליפו של כצנלסון יהיה איש סיעתו של ראש העיר – יש בה אולי כדי לדבר בפני עצמה.

 

הכותב: ד״ר משה דרור

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*