שגרירת סין באשדוד

שגרירת סין באשדוד

שגרירת סין בישראל התארחה בשבוע שעבר באשדוד והיתה אורחתו של ראש העיר. השגרירה הגיעה בראש פמליה של כעשרה בכירים, למפגש הכרות ויצירת התשתית לשיתופי פעולה עם אשדוד. בין הבכירים גם מנהל ההקמה של נמל אשדוד החדש. על סדר היום הידוק קשרי העבודה עם הסינים ועם העיר התאומה ווהן.

סין רואה בישראל יעד אסטרטגי חשוב ומשקיעה לא מעט ביצירת קשרי עבודה ודיאלוגים עסקיים בין המדינות. לאור בניית הנמל החדש באשדוד, הם מבקשים לקדם שיתופי פעולה גם עם העיר אשדוד ובמסגרת זו התארחה השבוע שגרירת סין בישראל, גב' יאפינג גאו (Gao Yanping), והיתה אורחת של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.

לגב' גאו, רקורד מרשים בשירות הציבורי הסיני. היא אוחזת בתואר ד"ר במשפטים ומלאה תפקידים חשובים במשרד החוץ הסיני. לישראל היא הגיעה לפני למעלה משלוש שנים וחצי, כאשר מונתה לתפקיד שגרירת סין בישראל, ובתוך כך סייעה לא מעט לחיזוק הקשרים בין שתי המדינות.

בביקורה השבוע באשדוד, תיארה בפני ראש העיר את המאמצים שעושה סין לחיזוק הקשרים ושיתופי הפעולה של סין עם ישראל. היא גילתה כי ראש ממשלת סין בעצמו אוהד מושבע של ישראל החתום על הרבה מאוד הסכמים עם ישראל, והוא מעודד מאוד את הקשרים אתנו בכל התחומים האפשריים. הקשרים כעת ילכו ויתהדקו לאור בניית הנמל החדש ע"י הסינים, וכהוכחה לכך אפשר היה לזהות במשלחת הגדולה שהתלוותה לשגרירה, את מנהל החברה אשר תבנה את הנמל החדש באשדוד.

לבד ממנו היו במשלחת בכירי משרד השגרירות והשגרירה עצמה אשר מסרה לידיו של ד"ר לסרי, ספר מרשים המתעד את ההיסטוריה של היהודים בסין. היתה זו מחווה מאוד לא צפויה שכן רבים מאיתנו לא יודעים רבות על תולדות היישוב היהודי בסין.

ד"ר יחיאל לסרי בירך את השגרירה על בחירתה לבוא לאשדוד ולקדם את הקשרים איתנו. על אף שאין זו הפעם הראשונה שהשניים נפגשים, היתה זו ישיבת הכרות רשמית ותחילתה של ישיבת עבודה שלאחריה יתקיימו יותר מפגשים מקצועיים בין הצדדים. ד"ר לסרי סיפר על קשרי הערים תאומות עם העיר ווהן ועל בחינה משותפת של כמה רעיונות לשיתופי פעולה כלכליים ועסקיים. בתוך כך צוין כי בקרוב תצא העירייה בקול קורא, המעניין סטודנטים מאשדוד לצאת וללמוד בסין. למיזם זה יבחר סטודנט/ית שיהיו מוכנים ללמוד סינית ולהשתלב באחת האוניברסיטאות בווהן.

בתמונות המצ"ב ראש העיר מקדם את שגרירת סין, יחד עם בכירי שגרירות סין בישראל, וישיבת העבודה בלשכתו.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*