"רק רשת אלופי השכונה"  

"רק רשת אלופי השכונה"  

המחלקה לעבודה קהילתית ומרכז הגישור סיכמו את פעילות "רק רשת אלופי השכונה", תכנית שהמחלקה יזמה והפעילה במהלך השנה, בהפנינג ספורט קהילתי שהתקיים במתנ"ס 'נווה יהונתן', רובע ג'. מעל 120 הורים וילדים, תושבי השכונות הוותיקות באשדוד, השתפו באירוע ונהנו מכל רגע. 

המחלקה לעבודה קהילתית ומרכז הגישור במנהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד, רואים בספורט ובפעילות הגופנית כלי טיפולי שמקדם את הקהילה והפרט. "ידוע כי לספורט השפעות חיוביות בכל היבטי החיים" אומרים במחלקה ומציינים כי "פעילות גופנית ומשחקי ספורט קבוצתיים תורמים להנאה, מייצרים עניין, מעלים את הביטחון העצמי, תורמים לקשרים החברתיים, לחיזוק האגו ולעידון התוקפנות… ועוד". 

המיזם "רק רשת אלופי השכונה" הינו תכנית קהילתית שמטרתה לחזק את המעורבות והשתתפות התושבים בחיי הקהילה, לקדם אוכלוסיות מודרות ולהצמיח בקרבן מנהיגות אחראית ומוכשרת ולקדם את השיח על שוויון מגדרי. "מדובר במיזם קהילתי שתחילתו לפני כשנה, כאשר תחלואת הקורונה הובילה לסגר בכל מדינת ישראל" אומרים במחלקה ומציגים את הרציונל של המיזם כתכנית שבאה לפתח מנהיגות קהילתית באמצעות פעילות ספורט. "כאשר המשפחות היו מסוגרות בבתים, המיזם עודד וקרא לפעילות ספורט של הורה וילד, באמצעות משחקי כדור, וכל משפחה עשתה זאת במגרש הסמוך לביתה". 

בנוסף, כחלק מקידום החוסן הקהילתי בשכונות הוותיקות, נפתחה בתחילת חודש יוני סדנת "גישור וניהול קונפליקטים" בבית הספר הראל. בסדנא השתתפו 15 ילדים וילדות. מנחת הסדנא שרון בר אל מארגון "אשחר", ציינה שההבנה שקונפליקטים הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ושיש לנו היכולת לנהל אותם ולבחור בכל רגע כיצד לפעול, היא תובנה שתלך עם הילדים הלאה בהמשך דרכם.  

כך לדוגמה, מסבירים במחלקה, כי במסגרת הסדנא התגלה כי ישנן בנות רבות שרוצות להשתתף בחוג כדורגל או כדורסל אך לא היה חוג כזה בשכונת המגורים שלהן, לכן יצרנו שותפות עם ארגון "אתנה" המרכז לקידום ספורט נשים בארץ. שגרירת ארגון "אתנה", ויקטוריה פילנובסקי (טורי), אלופת עולם בהתעמלות אומנותית, הגיעה בעצמה למפגש עם תלמידי בית הספר הראל, וסיפרה את סיפורה האישי, איך הקשיים והכישלונות שחוותה נתנו לה את הכוחות להצלחה וחיזוק האישיות. טורי ערכה שיח עם התלמידים ששאלו שאלות רבות ובסיום ההרצאה אף הצטלמו ביחד. 

עו"ס בן ציון וולטקר מהמחלקה הקהילתית, מסכם את המיזם: "אנו מאמינים שבמסגרת תהליכי ההתחדשות העירונית שהשכונות הוותיקות בעיר אשדוד עוברות, חשוב ביותר לשים דגש על חיזוק והעצמת התושבים, צעירים כמבוגרים, באמצעות תכניות ספורט ותכניות של פיתוח שפה גישורית ותכניות לפיתוח החוסן קהילתי". הוא מפרגן ומודה לכל השותפים לתכנית – לרשות הספורט העירונית, מרכז קהילתי "נווה יהונתן", מרכז קהילתי "בית לברון", השירות לעבודה קהילתית משרד הרווחה, עמותת "מוזאיקה", בית הספר "הראל" ברובע ו',  בית הספר "עלומים" ברובע ג', אגודות הספורט שתומכות ומגלות מעורבות חברתית לתושבי העיר, מכבי בנות אשדוד, ספורטאי מכבי אשדוד, מועדון ספורט אשדוד, הפועל אדומים אשדוד, וקבוצת עוז אשדוד. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*