רפואה פורצת דרך

רפואה פורצת דרך

שוק ההון הוא בלתי ניתן לחיזוי, ומשבר הקורונה העולמי הוכיח זאת היטב. חוץ מייצור של חיסונים במהירות הבזק, משבר הקורונה הביא אתו בשורה גם בהאצת תהליכים טכנולוגים רבים, אמנם היו אלו תהליכים שכבר החלו את התפתחותם, כמו חינוך מרחוק ומסחר מקוון, אך המגיפה הוציאה אותם לאור וקיצרה בשנים את קצב התפתחותם. מגמה זו, לצד עלייה אדירה בצריכת טכנולוגיה, לא פסחה על תחום הבריאות הדיגיטלית, ותהליכים שכבר החלו קיבלו תנופה. פתאום ביקור רופא דרך אפליקציה כבר לא נשמע כל כך מפחיד ותור טלפוני הפך להיות עדיף מלהגיע למרפאה.

הריחוק החברתי שכפתה עלינו המגיפה גרמה לרבים בקרב אוכלוסיות מוחלשות להימנע מקבלת טיפול רפואי הכולל יציאה מהבית, מה שהוביל לצורך בפתרונות מידיים של רפואה מרחוק כמו ביצוע בדיקות, מעקב רפואי, או ניטור מדדים שכבר היו קיימים עוד לפני המשבר, אך אינן נהנו משימוש יתר. הקורונה חשפה את נחיצותם הרבה של מוצרי בריאות דיגיטלית שהכרחיים למתן שירותי רפואה מרחוק.

הבריאות הדיגיטלית נמצאת בראש סדר העדיפויות של מערכת הבריאות העמוסה לעייפה, והמבקשת להפוך שירותי רפואה ראויים נגישים לאוכלוסיות שאינן זוכות לכך.

ישראל היא מוקד לחדשנות טכנולוגית ותחום ההשקעות מבחין בכך, השקעה בבריאות דיגיטלית היא בעלת פוטנציאל אדיר בעידן הקורונה ולאחריו. העולם שם דגש על פיתוח הבריאות הדיגיטלית בצל הקורונה, וכשהעולם שם דגש אז ההשקעות מיד מגיעות.

מי שמבין את פוטנציאל התשואות הטמון בהשקעה בבריאות דיגיטלית, מבין שלשם מועדות פני העתיד. שילוב של הייטק ורפואה בפיתוח טיפולים, תרופות וציוד רפואי מביא חברות סטארט רבות לפעול בשוק הישראלי. ישראל כמעצמת הייטק משמשת כר פורה לפיתוח בריאות דיגיטלית. השקעות בחברות העוסקות בפיתוח כלים דיגיטליים עבור מערכת הבריאות מושכת משקיעים המבקשים לגוון את תיק השקעות שלהם. בתי השקעות מזהים את ההזדמנויות ומשיקות קרנות להשקעה בבריאות דיגיטלית, ומשרד הבריאות בשיתוף ישראל דיגיטלית מובילים תכנית לאומית המתוקצבת במיליוני שקלים, ומקדמת שימוש בכלים דיגיטליים במתן שירותי רפואה המותאמים לעידן הטכנולוגי. כל אלו מעלים את קרנו של הסקטור והופכים את ההשקעה בבריאות דיגיטלית לאטרקטיבית במיוחד.

צילום: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*