רואה חשבון פרילנסר או משרד ראיית חשבון?

רואה חשבון פרילנסר או משרד ראיית חשבון?

ההחלטה אם לשכור את שירותיו של רואה חשבון עצמאי או של פירמת רואי חשבון, תלויה במספר גורמים הכוללים בין היתר את הצרכים הספציפיים שלכם כבעלי עסקים. תקציב, מורכבות הדרישות הפיננסיות ושיקולים נוספים, מוכרחים להצטרף אל תוך כלל ההיבטים, ולהיתרגם בסופו של דבר, להחלטה המשקפת את צורכיכם וצורכיכם בלבד.

להלן מספר שיקולים אותם יש לקחת בחשבון שמא לשכור את שירותיו של רואה חשבון עצמאי או לחילופין את שירותיו של משרד ראיית חשבון.

רואה חשבון עצמאי

יתרונות

כיום ישנם רואי חשבון רבים המספקים את שירותיהם כפרילנסרים, ללא כל משרד או צוות נוסף העומד מאחוריהם.

רואי חשבון פרילנסרים גובים לרוב תעריפים נמוכים יותר בהשוואה לחברות ראיית חשבון גדולות, דבר אשר יכול להועיל לעסקים מסוימים המבקשים להתמודד עם תקציב מוגבל.

כמו-כן, תשומת הלב של רואה חשבון עצמאי פרילנסר היא רבה יותר, ומאפשרת אינטראקציה במתכונת 'אחד על אחד', דבר המאפשר לבעל העסק להבין את מצבו הפיננסי ולהתעדכן עליו בכל עת ועת.

שיקול נוסף שיכול להצטרף אל ההחלטה הוא נושא הגמישות. רואי חשבון עצמאיים מציעים שעות עבודה גמישות יותר, וייתכן והם יהיו זמינים לטפל בעניינים פיננסיים דחופים במהירות.

חסרונות

לבסוף ישנה הגבלה מסוימת ברף המומחיות או הזמינות שרואה חשבון יכול לספק עבור לקוח בודד, זאת כיוון שהוא מספק את שירותיו לעוד לקוחות נוספים.

לצד זאת, הוא איננו יכול להיוועץ בכל עת ועת עם אנשי מקצוע נוספים באשר לשאלות או תהיות מקצועיות שונות, דבר אשר יכול בהחלט להתקיים במשרד רואי חשבון ובו מספר אנשי מקצוע זמינים בו-זמנית.

לבסוף, כאשר רואה חשבון פרילנסר איננו זמין מסיבותיו האישיות, הרי שהוא לא בהכרח יוכל למצוא פתרון וגיבוי מידי, זאת בשונה ממשרד ראיית חשבון.

משרד רואי חשבון

למשרדי ראיית חשבון ישנה מומחיות מגוונת שכן מדובר בצוות של אנשי מקצוע עם כישורים, מיומנות וניסיון המשלימים זה את זה.

המשרד יכלול לרוב מומחי מס, רואי חשבון, יועצים פיננסיים, מנהלי חשבונות, חשבי שכר, עוזרים אדמיניסטרטיביים ועוד.

היעילות של משרד רואי חשבון עבור נושאים פיננסיים מורכבים היא רבה הרבה יותר, וכך גם המשאבים המאפשרים לטפל בכל תיק ותיק ביעילות.

משרדי ראיית חשבון לרוב מציעים גם פתרונות טכנולוגיים שונים כגון אפליקציות ייעודיות, תוכנות ותמיכה הזמינה עבור הלקוחות. באופן הזה, לא תידרשו לחפש אחר נותן שירות על בסיס עיר כגון רואה חשבון בפתח תקווה אליו תוכלו לנסוע, באר שבע, חיפה או כל עיר אחרת.

חסרונות

העלות של משרד רואי חשבון לרוב תהא גבוהה יותר אל מול רואה חשבון פרילנסר. עם זאת, מדובר בשירות המביא עמו משאבים ומומחיות נוספים.

תשומת הלב של משרד ראיית חשבון עודנה תהיה אישית, אך במרבית המקרים יהיה הבדל משמעותי בין זמינותו של רואה חשבון פרילנסר אל מול משרד ראיית חשבון המחולק למחלקות.

לסיכום

הקפידו לשים את הצרכים שלכם בקדמת הבמה, ולבחון היטב מהו השירות שיענה על דרישותיכם.

זכרו לקחת בחשבון את הצורך האישי שלכם, מורכבות העסק והסטטוס הכלכלי הקיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*