קרב מגע מזורז

קרב מגע מזורז

עוד יוזמה מבית מדרשן של המינהלות. קורס מזורז לקרב מגע המנחיל לפעילי המינהלות כלים בסיסיים להתמודדות על גל הטרור. תשומת לב לפרטים, ערנות, יכולת התגוננות ושימוש נכון בכלים ומכשירים הנמצאים בסביבה יכולים להיות קריטיים. מה שבטוח, ההכשרה המהירה הגבירה בקרב הפעילים את תחושת הביטחון ואת המוטיבציה להתגוננות ברגע האמת.

גל הטרור הפוקד את הארץ והמאמץ המשותף להגברת תחושת הביטחון בכל חלקי העיר, מאפשר גם יוזמות יצירתיות במיוחד. תשאלו את הפעילים והמתנדבים במינהלת א'-ב'-ג' אשר עברו השבוע קורס מזורז בקרב מגע. עוד שת"פ שרושם הצלחה.

ראש מינהלת רובעים א'-ב'-ג', מנהל מתנ"ס תקוותנו ומשטרת ישראל יצאו ביוזמה חדשה ומיוחדת אשר תסייע לתחושת הביטחון בקרב פעילי הרובע ותיתן מענה נקודתי בעת הצורך. מדובר ביוזמה שנועדה להכשיר פעילים, המתנדבים במינהלת הרבעים, להתגוננות מיטבית או לפחות להגביר את יכולתם לשים לב אל הפרטים החשובים וכאלה העלולים להיות חשודים בהתנהגות עויינת. הרעיון נשמע גדול מידי אבל בפועל יש לו מטרה די פשוטה: עוד עיניים, הרבה עיניים, המביטות אל הסביבה וקולטות התנהגות חריגה או אנשים חשודים, ובתגובה נכונה הם יכולים לסקל טרור.

במסגרת היוזמה, התכנסו כ-40 איש מפעילי המינהלת במתנ"ס תקוותנו על מנת ללמוד את תורת קרב המגע על רגל אחד. מדריך מקצועי מטעם המשטרה העביר לפעילים את יסודות קרב המגע וערך בפניהם כמה תרגילים בסיסיים שנועדו לנטרל אדם המאיים לפגוע בהם. "ההדרכה נועדה להעניק כלים ראשוניים ובסיסיים איך להתגונן בפני התוקפים" אומר לנו מר יעקב ביטון, ראש המינהלת, ומזכיר כי הנושאים שנלמדו עסקו בתחום ההתגוננות מפני תוקף עם סכין, שימוש בכל חפץ הנמצא בהישג יד כדי להתגונן ובעיקר לאיזה פרטים יש לשים לב בסביבה, בשכונה ובכל מקום בו אנו נמצאים.

במשטרה מברכים על שיתוף הפעולה בנושא זה, כמו גם בנושאים רבים אחרים שבהם הקהילה מקיימת קשק אקטיבי עם הציבור, וזאת משום שהוא מהווה מכפלת כח ומרכיב חשוב בהרתעה ובהגברת תחושת הביטחון.

בתמונה: מדריך המשטרה מתרגל את הפעילים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*