צוות אכיפה שומרים על סביבה בטוחה

צוות אכיפה שומרים על סביבה בטוחה

עקשנות והתמדה של צוות היחידה לאכיפה סביבתית הובילו אותם לגילוי שבר בקו ביוב אשר גרם לזיהום נקז בזק בשומנים ובתוצרי ביוב. זה התחיל בזיהוי ערכים גבוהים במדידות בנקז בזק ובזיהוי חומרים אסורים בנקז, ולאחריו עמל צוות היחידה באיתור מקורות הזיהום והאחראים לו. אף שאין מדובר במעשה מכוון, התבקשו האחראים לטפל בשבר, לתקן התקלה ולמנוע המשך הזיהום.

במהלך סיור שגרתי בנקז בזק של נחל לכיש, הממוקם ליד פארק אתגרים בשד' הרצל באזור התעשייה הכבדה באשדוד, הבחינו מפקחי היחידה שמעון סקלי וצחי ביטון, כי בנקז ובמוצא שלו ישנה שכבת שומן המכסה את מי נחל לכיש ואת הנקז. "היה זה בשעה 11:30 לפנות צהריים ומיד התחלנו בסיורים וסריקות באזור התעשייה הכבדה, על מנת לנסות ולאתר את מקור זרימת השומן" אומרים השניים. נתיב הבדיקה הוביל אותם לרחוב הבנאים, שם הבחינו כי הנקזים הפרטיים של שני מפעלי מזון מלאים בשומן ובסימנים לזרימת ביוב ושומן ליד ובתוך כוך הנקז ומשם אל הנקז העירוני.

בעל אחד המפעלים אשר נחקר בנושא, טען שגם הוא ושאר העסקים במקום סובלים מזרימה זו ואינו יודע לאבחן מהיכן היא מגיעה, מכיוון שהיא אינה קבועה. הוא אף פנה למוקד העירוני וקבל על כך, ואכן התברר כי סיירת המוקד הגיעה למקום ביום חמישי האחרון, אך לא הצליחה לאתר את מקור הזרימה.

לאחר מחקר ומעקב עיקש של מפקחי היחידה, התגלתה זרימה וגלישת ביוב ושומן המתרחשת מתחת לפני הקרקע, מתחת לצנרת מים של יובלים. "הזרימה מתרחשת כל 40 דקות ולמשך כ-10 שניות בלבד, בהן יוצאים מתחת לריצוף מי ביוב ושומן ממעלה החנייה של המבנה וזורמים במורד הירידה לחנייה עד לכניסתם לנקזים הפרטיים ומשם לעירוניים ולנחל לכיש" אומר מנהל היחידה מר אהוד מויאל.

מר אלעד ביטון מיובלים הוזעק למקום ולאחר בדיקה והתייעצות בשטח, הגיעו למסקנה כי מדובר בצנרת ביוב פרטית השייכת לבעלי העסקים ובה יש שבר בקו הביוב מתחת לפני הקרקע. "בשל השבר, ישנה תקלה בעבודת המשאבה המזרימה את הביוב למערכת העירונית, וחומרי הזיהום זורמים אל מורד החנייה ולנקזים" אמרו ומיד התקיים מפגש הסברה עם בעלי העסקים במקום, שסבלו אף הם ממקור הבעיה אך לא ידעו להניח את האצבע על הגורם לזרימה. "הסברנו לכל העסקים את משמעויות זרימת הביוב והשומן לנחל, תוך התראה לתיקון התקלה באופן מידי, ואף סייענו להם באיתור אינסטלטור לתיקון התקלה" אומרים ביחידה ומדגישים כי בכל מקרה נאסר על המפעלים הזרמת שפכים אסורים והם חויבו למנוע מיידית ובאופן מוחלט את המשך התקלה.

כשעתיים לאחר מכן, צוות היחידה שב למקום ומצא שבעלי העסקים תיקנו את התקלה ואת קו הביוב השבור וההזרמה לנקזים ולמי הנחל פסקה מידית. מר יעקב פלאצ'י, מנהל אגף רישוי ואיכות הסביבה, שיבח את עבודת היחידה על הערנות המקצועית ועל הנחישות באיתור, טיפול ומניעת המשך זיהום הנחל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*