פרשת השבוע ״כי תשא״ / שניר אלמליח

פרשת השבוע ״כי תשא״ / שניר אלמליח

בפרשת השבוע כי תשא מתארת התורה את פרטי המצוות, ולאחר שמשה רבינו מוסר לעם ישראל את התורה, את לוחות הברית ואת דבר השם ית', פונה משה לקב"ה ומבקש "ועתה אם נא מצאתי חן בעיניך הודיעני נא את דרכיך וכו' ולאחר מכן מוסיף משה "הראני נא את כבודך".

ומבואר במדרש, שמשה רבנו ביקש מהקב"ה "הראני מדה שאתה מנהיג בה את העולם, מפני מה יש צדיק ורע לו רשע וטוב לו".

וממשיך משה, "הראני נא את כבודך", מבקש הוא, תראה לי את הסיבה להנהגה זו של, צדיק ורע לו – רשע וטוב לו, בגלל שתופעות כאלו גורם לאדם הפשוט חלילה להתערר באמונה בקב"ה.

ועל כך השיב לו הקב"ה "אני אעביר כל טובי על פניך וחנותי את אשר אחון וריחמתי את אשר ארחם".
אדם חי כשמונים שנה בעולם ורוצה לדעת את כל החשבונות, מדוע פלוני עני וחברו עשיר ומדוע זה מאושר וחבירו גדוש ייסורים וצער.

אומר הקב"ה למשה אם תראה את כל ההיקף של הנהגת הבריאה לאורך כל הדורות תוכל להשכיל ולהבין מדוע ההתנהגות עם פלוני כך ועם אלמוני אחרת, יתכן שפלוני התנסה כבר בעושר ופגם בניסיונו ולכן הוא עכשיו עני, ואותו בעל הייסורים היה לו שלווה בחייו הקודמים ולא השכיל לנצל זאת נכון ולכן מקבל כרגע ייסורים.
כשתאמין בי שאני חנון ורחום ומרבה להיטיב אתה תראה שאני מרחם על מי שבאמת מגיע לו רחמים ומחונן את מי שראוי לכך.

ואומר היה על כך החפץ חיים זצ"ל "אבל עתה שימי האדם קצרים מאוד ואינו רואה את העולם ועניניו בכל היקפם, אין לנו לחקור אחר הנהגתו של מלך מלכי המלכים הקב"ה וצריך האדם להתהלך עמו בתמימות ולהאמין שכל מה שהוא עושה הכל לטובה".

ע"י שנאמין ונבטח בהשם שכל מה שעושה איתנו וכל מה שנגזר עלינו זה לטובה נזכה שיושפע עלינו שפע של ברכה ובזכות האמונה האמיתית והתמימה נחיש את הגאולה במהרה.

שבת שלום ומבורך.
שניר אלמליח.

כניסת השבת: 17:13
יציאת השבת: 18:09

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*