פסטיבל תור הזהב: חגיגה של רב תרבותיות

פסטיבל תור הזהב: חגיגה של רב תרבותיות

חוה"מ פסח, 29/03/2021 – 01/04/2021 במתחם התרבות אשדוד.

בשעה טובה ועם בוא האביב, אחרי שנה מאתגרת לכולנו. עולם התרבות חוזר אט אט ופותח את האולמות והמופעים.

גם פסטיבל תור הזהב הוותיק והאהוב חוזר, ומביא אתו חגיגה של רב תרבותית סוחפת, המשקפת את הפתיחות בתרבות היהודית בפרט והישראלית ככלל. וכמיטב המסורת הפסטיבל מאיר את הקשר בין הקהילות הרבות והמגוונות החיות בישראל ובאשדוד בפרט וחושף פסיפס מוזיקלי ותרבותי מרתק של הקשת המרכיבה את החברה הישראלית.

השנה יארח הפסטיבל: את אנסמבל הפייטנים הישראלי בראשות רבי דוד אדרי במופע "בבהילו יצאנו" – חגיגת פיוט לחג החירות שבמרכזה המסורת של הפיוט "בבהילו יצאנו" בה נוהגים להניף את צלחת הפסח מעל ראשיהם של האורחים סביב שולחן הסדר.

דורית ראובני ואהרון פררה במופע "לדינו" – הפקה מקורית של הפסטיבל, בה יספקו השניים הצצה אל הבית הספרדי בה גדלו. עם הרומנסות, השירים והסיפורים.

את ואני והרוח- מופע מחווה ליורם טהר לב – בהשתתפות: יורם טהר לב, עופר כץ, אבי חן, אהרל'ה סייקס, דלית כהנא, יונתן מילר וליאון חביב.

כשהטנגו פוגש הכלייזמר בבלקן עם התזמורת הסימפונית אשדוד- מסע מוזיקלי ייחודי מהטנגו של פיאצולה דרך ניגוני הכלייזמר ועד למוזיקה הקצבית שנוצרה בארצות הבלקן.

"זהב בלב" – עם הזמרת בת אלה בחגיגות ה- 100 למופע: מסע נודד מחבקים את גיל הזהב. מיטב הקלאסיקות משירי ארץ ישראל וארון הספרים היהודי.

מוטי מלכא, מייסד הפסטיבל: "תפיסת עולם של פתיחות ומתינות, של שיתוף פעולה וקיום גשרים בין עמים ותרבויות. אלו הם היסודות עליו הוקם פסטיבל תור הזהב. המושג תור הזהב מקפל בתוכו עולם תרבותי עשיר, מקורי ואמיץ. קל וחומר בתקופה זו עלינו לאמצן ולפסוע לאורן. על אף המורכבות בתקופה הנוכחית אני מוצא חובה וזכות לקיים את הפסטיבל ולתת במה לאמנים/יות והיוצרים/ות הישראליים. הקהל מוזמן לחגוג את השפע המוזיקלי במסגרת המתווים וההנחיות של משרדי הבריאות והתרבות, למען שמירה על בריאותנו וחזרה לשגרה מבורכת".

ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד: "בשנה האחרונה אנו מתמודדים עם משבר הקורונה והשלכותיו, ומוכיחים כל יום מחדש כי אשדוד מובילה בחוסנה הקהילתי, דואגת לתושביה ונותנת מענה לכל צורך בשגרה, בחירום וברגעי משבר. כעת, בזכות החיסונים מצילי החיים אנו חוזרים בהדרגה לשגרה המבורכת, ושמחים להמשיך בעשייה אומנותית – תרבותית בהתאם לתו הירוק ולהנחיות משרד הבריאות".

הנכם מוזמנים לקחת חלק בחוויה האמנותית המעשירה ולחגוג את חג החירות תוך הקפדה על ההנחיות.

מחירי כרטיסים: 75-119 ₪

לפרטים נוספים ולרכישה : 08-9568111  |  https://www.torhazahav.co.il/catalogs/?BookID=2021#page/7

תוכנית הפסטיבל

יום שני 29.3.21 בשעה 20:30 – המשכן לאמנויות הבמה אשדוד – "בבהילו יצאנו"

חגיגת פיוט באווירת חג החירות

אנסמבל הפייטנים הישראלי בראשות רבי דוד אדרי

בליווי אנסמבל טאראב בניהולו המוסיקלי של אלעד לוי

במופע יבוצעו מחרוזות פיוטים בלחנים אנדלוסיים, השעבי, מצריים ואלג'יראיים, לפיוטים שנושאם שירת הים, קריעת ים סוף – אותם כתבו משוררים כדוגמת: רבי יהודה הלוי ושלמה אבן גבירול, משוררי תקופת ימי הביניים ועד למשוררי מרוקו כרבי דוד חסין ורבי דוד בוזגלו.

בקונצרט נחשף לפיוטים "יום ליבשה", "אל עליון", "אהלל אל" והפיוט מתוך ההגדה של פסח "בבהילו יצאנו" אותו נוהגים בקהילות מרוקו לשיר, כשהם מניפים את קערת הסדר מעל ראשיהם של בני המשפחה.

יום שלישי 30.3.21 בשעה 20:30 – המשכן לאמנויות הבמה אשדוד – לדינו

דורית ראובני ואהרון פררה

בהפקה מיוחדת לפסטיבל נתרגש לצלילי הרומנסות, הפיוטים, הסיפורים, "הבית שלנו".

במופע המשותף ראובני ופררה יספקו הצצה נדירה ואישית אל הבית הספרדי בו הם גדלו.

סיפורים ושירים מהבית, מהילדות, מהחברים, מהחגים, מהמסורת, מהבישולים, מהאהבות…. וגם מהאכזבות.

מסע של קסם הלדינו והתרפקות הנוסטלגיה שלנו בחוויה מוזיקלית מרגשת של דואט ספרדי.

המופע בליווי נגנים ומצגת עם מילות השירים.

ניהול מוזיקלי: גלעד שפירא

דורית ראובני מוקטן  |  צילום: מושיק ברין

יום רביעי 31.3.21 בשעה 20:30 – המשכן לאמנויות הבמה אשדוד – "את ואני והרוח"

מופע מחווה ליורם טהר לב ושיריו

במופע קצבי חכם ומצחיק, עם הרכב זמרים ונגנים נפלאים מסכם יורם טהר לב את שבעים ואחת שנות המדינה דרך הסיפורים המשעשעים והשירים המרגשים על חברות, אהבה, היסטוריה, פוליטיקה וכל מה שקרה כאן בעשורים האחרונים.

מופע שכולו ביצועים איכותיים ומקפיצים לשירים שהפכו זה מכבר לפס הקול של החוויה הישראלית.

משתתפים:

יורם טהר לב

עופר כץ – קלידים, אקורדיון, שירה

אבי חן – שירה וגיטרה אקוסטית

אהרל'ה סייקס – שירה וגיטרה אקוסטית

דלית כהנא – שירה

יונתן מילר – כלי נשיפה, כינור חשמלי, מנדולינה

ליאון חביב – תופים

יורם טהרלב  |  צילום: דניאל טהרלב

יום חמישי 1.4.21 בשעה 20:30 – המשכן לאמנויות הבמה אשדוד – כשהטנגו פוגש את הכלייזמר בבלקן

בהפקת התזמורת הסימפונית אשדוד

מסע מוזיקלי ייחודי מהטנגו של פיאצולה דרך ניגוני הכלייזמר ועד למוזיקה הקצבית שנוצרה בארצות הבלקן. מופע חגיגי עם התזמורת הסימפונית אשדוד בניצוחו של המאסטרו ואן פפיאן.

חוויה חד פעמית צבעונית וסוחפת עם וירטואוז חליל הפאן הבינלאומי אנדרי שוואב )מולדובה) נגן האקורדיאון המופלא אמיל אייבינדר.

"הבלקניה" – הרכב מוזיקה עממית המעלה ניחוחות ממוזיקת הכליזמרים וארצות הבלקן. נגן הכינור הווירטואוז איליה קוזניץ, נגנית ראשית וסולנית בלה פורטונוב ואורחים נוספים.

ניהול מוזיקלי ונגן קלרנית: חנן בר סלע

"זהב בלב"

מסע נודד – מחבקים את גיל הזהב

חוגגים את מופע ה-100 בפסטיבל תור הזהב, אשדוד

עם הזמרת בת אלה ונגנים

סגירת מעגל מרגשת בפסטיבל תור הזהב באשדוד. הקורונה תפסה את הזמרת בת אלה תוך כדי עבודה על אלבומה החמישי ודקה לפני יציאה להופעות בארצות הברית. כמו כולנו גם היא נאלצה לשנות תוכניות. הגעגועים לבמה ביחד עם הריחוק מאימה שחיה בדיור מוגן הובילו אותה לצאת במופע " מסע נודד מחבקים את גיל הזהב" כדי לשמח את אוכלוסיית המבוגרים .

מה שהתחיל במופע קטן בודד עבר במהרה מפה לאוזן למסע חוצה ישראל. ההופעות, התקיימו בבתי אבות, דיור ומוגן ברחבי הארץ. בסימן: "אַל-תַּשְׁלִיכֵנִי, לְעֵת זִקְנָה; כִּכְלוֹת כֹּחִי, אַל-תַּעַזְבֵנִי" (תהילים)

בת אלה הופיעה עשרות פעמים בליווי נגנים בכל רחבי ישראל מחיפה ועד באר שבע.

עכשיו היא מגיעה לראשונה לאשדוד לחגוג את מופע ה-100 במסגרת פסטיבל תור הזהב. בתוכנית חגיגית עם מיטב שירי חג ומועד מתפוצות ישראל ושירים הארץ האהובים.

בת אלה: "במסע המוסיקלי של חיי אין ספק שזו אחת החוויות המשמעותיות והערכיות ביותר שזכיתי לחוות. החיוך, הדמעה הריגוש הריקוד שנולדים מהמפגש בין אנשים ומוסיקה . הוליד רגעי חסד ואמת".

בת אלה – זמרת נשמה ישראלית, בוגרת להקת פיקוד דרום, גדלה והתחנכה בדימונה להורים ירושלמיים עם שורשים מחאלב (סוריה) ופרס. בת אלה חרטה על דגלה את ערך "קירוב הלבבות" אותו היא מביאה בייחודיות רבה בהופעותיה. בארץ הופיעה על הבמות החשובות מזאפה ועד קיסריה ובחו"ל, בקרב הקהילות היהודיות.

שירה: בת אלה

נגנים: עידו זלזניק – קלידים ושירה, יוני דרור- כלי נשיפה ושירה

המופע יצולם בבית האבות "בית בלב" אשדוד וישודר ללא עלות ביום חמישי 1.4.21 בשעה 17:00 באתר פסטיבל תור הזהב בבפייסבוק של המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

בתמונה הראשית: בת אלה  |  צילום: אורית פניני

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*