פיינט דייט – סדנת ציור להורים לילדים עם צרכים מיוחדים

פיינט דייט – סדנת ציור להורים לילדים עם צרכים מיוחדים

חשיבותם של הציורים המיוחדים המצורפים לכתבה זו אינם רק בשל יופיים המיוחד ורמתם הגבוהה, אלא בשל המסגרת, המקום והאנשים שיצרו אותם. מדובר בסדנת "פיינט דייט" עבור בני זוג לילדים עם צרכים מיוחדים, הנפגשים במרכז למשפחה לפעילות משותפת ולרגעי הפוגה משגרת החיים התובענית, ומציירים יחד. אמא המשתתפת בפעילות המרכז: "המפגשים במרכז למשפחה נותנים לנו אוויר לנשימה שאנו כל כך זקוקים לו".

"אני אמא לשני בנים מקסימים, שניהם עם צרכים מיוחדים. בן זוגי, אני והילדים חלק מקהילה אחת גדולה והיא קהילת ממש" מספרת לנו אחת האמהות, חברה בקהילה ומשתתפת בסדנת הציור "פייט דייט". אותה אמא שביקשה להישאר בעילום שם, מציינת כי "במסגרת הקהילה יש לנו מפגשים ופעילויות במרכז למשפחה, שם אנו זוכים להכיר משפחות נוספות בקהילה הכל כך מיוחדת שלנו".

קהילה ממש (משפחות מיוחדות אשדוד), היא קהילה למשפחות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, הפועלת במרכז למשפחה של מחלקת השיקום במינהל לשירותים חברתיים, ונותנת מענה ובית למשפחות. בקהילה יכולים הורים ובני משפחה לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, לקבל מידע, להשתתף במפגשים מגוונים, להכיר חברי קהילה נוספים וגם ליזום יוזמות קהילתיות לטובת קהילת המשפחות המיוחדות באשדוד. הקהילה מנוהלת ע"י המרכז למשפחה, שבראשה עומדת הגב' דבורי צור – עו"ס במקצועה.

בסדנת "פייט דייט" שהתקיימה השבוע, יכלו הורים ובני משפחה להתנתק לשעה ארוכה משגרת חייהם התובענית ולהתפנות לפעילות הפגתית משותפת. "אני ובעלי בדרך כלל ממעטים לצאת מהבית ביחד, כי לא תמיד אנו מוצאים בייביסיטר שיודע להתמודד עם הילדים" אומרת חברת הקהילה ומציינת כי המרכז ופעילות הסדנה אפשרה להם התנתקות מהבית והנאה מחוויה ייחודית. "במהלך הסדנה צחקנו והתקרבנו וזה הרגיש כמו פעם.. הרבה זמן לא הרגשנו כך. חזרנו הביתה עם מצברים מלאים ועם פנים מחייכות".

במרכז אומרים כי "זוגיות של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים דורש התייחסות והשקעה, ואנו שמחים שיש באשדוד מקום שרואה ומזהה את הצורך הזה ומגשים להורים את חלומותיהם הקטנים לרגעי הפוגה ומילוי מצברים". המנהלת ועובדי המרכז מזמינים את תושבי העיר להצטרף לקהילה – "אם אתם הורים/בני משפחה לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, אתם מוזמנים להצטרף אלינו, לקהילת ממש, ולהיות חלק ממשפחה גדולה ותומכת".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*