עו"ד תומר גוטהלף: ״לא ייתכן ש-100% מן הדירות החדשות תהיינה במגדלים!״

עו"ד תומר גוטהלף: ״לא ייתכן ש-100% מן הדירות החדשות תהיינה במגדלים!״

"הצפיפות באשדוד צריכה להיות בקנה מידה סביר. לא ייתכן ש-100% מן הדירות החדשות תהיינה במגדלים!"

כך אומר עו"ד תומר גוטהלף, מתכנן המחוז בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום

מתכנן המחוז תומר גוטהלף היה אורחם של חברי הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, בישיבתם לפני ימים אחדים. בישיבה התארחו גם ניצה צפריר ויוסי ישראלאשוילי – שניהם יועצים בודקי תוכניות במנהל התכנון של מחוז דרום – וגם שי טחנאי, נציג הגופים הירוקים בוועדה המחוזית. בדבריו, ביטא מתכנן המחוז את נקודות ההשקפה של הוועדה המחוזית בנוגע לבינוי המאסיבי באשדוד. השקפה, החותרת לגשר בין הצרכים של מדינת ישראל והעיר לתוספת יחידות דיור לאור הצרכים, לבין השמירה על איכות חיי התושבים ועל אוצרות הטבע. כמענה לשאלות שהופנו אליו על ידי חברי הפורום, האיר מר גוטהלף את עיניהם בנוגע לפרויקטים המוגשים על פי תוכנית מתאר שהיא עדיין לא מאושרת; את תפיסת הוועדה המחוזית בנוגע לשינויים בשימושי קרקע מוגדרים ואת התייחסות הוועדה בנוגע לבנייה גבוהה קרוב לחוף הים. עוד שיתף בדבריו מתכנן המחוז את משתתפי הישיבה, בנוגע להתלבטות הוועדה המחוזית בכל הקשור לבנייה המאסיבית המבקשת העירייה לעשות בקרבת פארק החולות של אשדוד.

בהתייחסו לנושא הצפיפות ההולכת וגוברת בעיר כתוצאה מריבוי המגדלים הצומחים להם כפטריות אחרי הגשם, אמר תומר גוטהלף: "הצפיפות באשדוד צריכה להיות בקנה מידה סביר. לא ייתכן שמאה אחוז מן הדירות החדשות תהיינה במגדלים!". הדברים נאמרו בהקשר לבעייתיות של מגורים במגדלים האמורים.

עוד התייחס מתכנן המחוז לעניין הליכים לשיתוף הציבור בקבלת החלטות והבטיח בעניין זה להשתדל להישמע לבקשת חברי הפורום ולפעול לכך שהוועדה המחוזית תבקש ממגישי תוכניות לקיים הליכים לשיתוף ציבור בשלבי תכנון מוקדמים. בנוסף לנאמר, הזמין מתכנן המחוז את נציגי הפורום באשדוד להגיע אליהם ולפרוש בפניו ובפני עובדי מנהל התכנון השגות, אלטרנטיבות והתלבטויות בכל הקשור לתוכניות בנייה בעיר. בכך, פתח למעשה מתכנן המחוז את דלתו לשמע דבריהם וגישתם של חברי הפורום הפועלים רבות ובהתנדבות מלאה לטובת איכות חיי התושבים.

כפי הנראה פגישה זו לא תהיה האחרונה בין חברי הפורום לאנשי המקצוע בוועדה המחוזית דרום לתכנון ולבנייה, אשר נציגיה הבליטו בישיבה את חשיבותו של הפורום בעיניהם ואת רצונם ונכונותם להיות קשובים לדבריהם של חבריו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*