עובדים נאמנים לניקיון העיר

עובדים נאמנים לניקיון העיר

לאחר סיום מוצלח של הכשרת נאמני ניקיון במנהלות הרבעים וגיוס מתנדבים לפעילות סביבתית, מצטרפים גם עובדי עירייה למיזם נאמני הניקיון העירוני.  מנכ"ל העירייה: יש לנו אינטרס לשמור על העיר נקייה. העובדים משמשים דוגמא למחויבות עמוקה ונאמנות לחזון העירוני השואף לעיר איכותית וחכמה.

במינהל התפעול כבר הכשירו לא מעט תושבים לנאמני ניקיון ובמערך נאמני הניקיון רשומים כ-500 תושבים המרגישים מחויבות לסביבה ונכונים לסייע בשמירה על עיר נקייה. בשבוע שעבר החלה תכנית הכשרה חדשה שנועדה לצרף גם עובדי עירייה למערך הנאמנים. הללו יהנו מסמכויות ויהוו מכפלת כח הן באכיפת הניקיון בעיר והן בהגברת המודעות לשמירה על סביבת חיים טובה יותר.

במסגרת עיר ירוקה ומקיימת ובהנחיית מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי, תהליך ההכשרה שהחל בשבוע שעבר, יקיף בסופו של דבר את כל עובדי העירייה ויכשיר אותם להיות נאמני ניקיון. "הרעיון הוא לצרף את העובדים למאגר הפעילים בתחום נאמני הניקיון, מתוך רצון למעורבות גבוהה יותר של העובדים בשימור הסביבה והניקיון בעיר ובסביבתם הקרובה", מסבירה ימית הוניקמן – מנהלת המחלקה לאיכות הסביבה בעירייה המקדמת את ההכשרה בשיתוף עם מינהל התפעול והרכזים הקהילתיים במינהלות הרבעים.

"יש לנו אינטרס לשמור על העיר נקייה וכחלק מהמחויבות העמוקה של העובדים לעיר, לרשות ולתושבים, יש ביכולות שלנו להעמיד את העיר ברמה הגבוהה ביותר באיכות החיים" אמר מר בן עדי לעובדי מינהל התפעול, שהיו הראשונים לעבור את ההכשרה. אחריהם גם עובדי המינהל הכללי עברו את ההכשרה ובהמשך יוכשרו עובדי יתר המינהלים בעירייה.

רעיון נאמני הניקיון, עולה בקנה אחד עם המדיניות עליה הצהיר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, לפיה אנו שואפים לכך שכל תושב יחוש במרחב הציבורי כאילו היה ביתו. "כמו שאין מלכלכים את הבית, כך אין מלכלכים את המרחב הציבורי" קבע ראש העיר בחזונו וזה גם הרעיון אותו מבקשים להטמיע בקרב התושבים. את היוזמה מובילה כאמור גב' הוניקמן, בעצה ובתיאום עם המשרד להגנת הסביבה, והיא מקנה לנאמני הניקיון סמכויות אכיפה. "נאמני הניקיון יוכלו לפעול במסגרת החוק ולאכוף את חוק שמירת הניקיון כנגד מי שמשליך פסולת ו/או מלכלך את המרחב הציבורי" היא מסבירה ומדגישה כי מדובר למעשה בעליית מדרגה משמעותית ורבת ערך בהתמודדות החברה עם השלכת פסולת בשטח הציבורי.

את ההדרכה העבירה נציגת המשרד להגנת הסביבה. בתחילה ניתן רקע כללי על המשרד, מהם עיקרי חוק שמירת הניקיון התשמ"ד 1984, הדרכים לדווח על עבירות של השלכת פסולת מרכב לעבר רשות הרבים ועקרונות לאורח חיים מקיים שכל אחד מאתנו יכול לעשות על בסיס יום יומי. בסיום ההכשרה מקבלים נאמני הניקיון תעודת נאמן ניקיון (כרטיס) בחתימת השר להגנת הסביבה, ומעתה מוסמכים הם לאכוף את החוק כלפי כל אדם שמלכלכך את הרחוב ו/או את המרחב הציבורי ועובר למעשה על חוק שמירת הניקיון.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*