עבודות גבס – עיצובים מדהימים שקשה לתאר במילים

עבודות גבס – עיצובים מדהימים שקשה לתאר במילים

לוחות גבס הפכו להיות אחד מחומרי הגלם הבסיסים והשימושיים ביותר בשיפוץ הבית. אם בעבר יכולנו רק לבנות קירות גבס פשוטים ולבנים הרי שהיום לוחות גבס ירוקים עמידים בלחות מתאימים לאמבטיה, לוחות גבס אדומים חסינים באש הם פיתרון מצוין למשרדים. הגבס הוא חומר גלם כה גמיש, נוח לעבודה, מתייבש במהירות, ידידותי לסביבה, אסתטי ואפשר לעבוד איתו מהר מאוד ולהקים קירות, קרניזים, נישות גבס ועוד במאמץ מינימאלי. הגובס הוא חומר מינראלי רך על בסיס גופרית וסידן שמאפשר ליצור בידוד טוב מבחינת טרמית ואקוסטית כאחד. בעקבות כל אלו בנייה בגבס הפכה להיות מאוד נפוצה.

אילו סוגי גבס קבלנים משתמשים?

מכיוון שעולם הגבס התפתח כל כך הרבה קיימים קבלני גבס שמתמחים בתחום זה במיוחד. נוכל למנות בין סוגי הגבס השונים שבהם נוהג להשתמש קבלן גבס עם ניסון:

גבס רגיל – צבע לבן אפור. אין לו תכונות עמידות מיוחדות כמו ללוחות גבס ירוקים או אדומים אך הוא הבסיס של גבס שמוכר לכולנו ומתאים להקמת קירות בפנים הבית ונישות גבס למיניהן.

לוחות גבס ירוקים – גבס שעמיד בפני לחות ויכול להתאים לפנים הבית עבור חדר האמבטיה והשירותים. הוא אינו מתאים לסביבה חיצונית כיוון שאינו עמיד בפני מים בצורה מוחלטת ותנאי מזג האוויר הקשים שבחוץ יכולים לגרום להתמוטטות. ניתן לשים קיר גבס מחוץ לבית עם חיפוי כלשהו כגון אריחי קרמיקה או חומרי איטום.

לוחות גבס אדומים – בעלי גוון אדום-ורוד ותכונתם הייחודית הינה חסינות בפני אש. במשרדים רבים קיימת דרישה לקירות חסינים בפני אש עד דרגה מסוימת ולוחות גבס אלו נותנים פיתרון מצוין וזול באופן יחסי לפתרונות אחרים.

גבס צמנט – ניתן להשתמש בהם בחוץ הבית והם יהיו עמידים בפני רטיבות.

גבס מחורר – דקורטיבי ומתאים לקירות ותקרות אקוסטיות בפנים הבית.

לוח גבס מצופה – צד אחד עם קלקר או רדיד אלומיניום מאפשר ליצור בידוד תרמי ובידוד אקוסטי גבוה יותר.

אילו עבודות גבס עושים קבלני גבס?

בין עבודות הגבס הפופולאריות ביותר בישראל שקבלני גבס מציעים ניתן למנות:

בניית קירות גבס – הבנייה בלוחות גבס היא יותר זולה מבניה בבלוקים ועל כן קבלני הגבס נהיו פופולאריים מאוד עבור עבודות של בניית קירות גבס בבתים פרטיים, משרדים, מפעלים, בתי עסק בתחום המזון וכו'. הרבה יותר קל לפרק גם קירות גבס כך שהם אידיאליים למקומות שבהם השהות היא ארעית או השינוי העיצובי תדיר.

מחיצות גבס – שיטות שונות ותיאוריות מתפתחות באופן תדיר לגבי סידור נכון ונוח של משרדים. שיטת המרחב הפתוח דוגלת שלא עוד נשב בקוביות קטנות או משרדים שבהם כל אחד קבור בשלו בלי קשר לסובב אותו. בניית מחיצות גבס סבירות שיוצרות מצד אחד הפרדה ופרטיות ומצד שני יכולת לראות אחד את השני, לתקשר ולשתף פעולה – היא אחת מהעבודות היותר נדרשות בקרב משרדים מקבלני גבס.

בידוד אקוסטי עם גבס – בין אם מדובר באולפן הקלטות, בחדר חזרות או הפרדה אקוסטית הנדרשת בין חדר שינה לסלון – קבלני גבס יוכלו להתקין לכם קירות גבס עם בידוד אקוסטי שימנע מהרעש לצאת מהחדר או להיכנס אליו. הבידוד האקוסטי יכול לבוא לידי ביטוי גם בתקרות בהם רוצים לבודד רעש מהשכנים.

קרניזיםקרניזים דקורטיביים הפכו להיות פופולאריים מאוד ברחבי בתי מגורים ועסקים בישראל והם נותנים את המראה השלם שאנחנו מחפשים. קבלני גבס מיומנים ידעו כיצד להרכיב אותם במקומות הנכונים בלי לפגוע בגודל החלל ובלי להקטין אותו וכמובן תוך כדי שמירה על יציבות הקירות וחוזקם.

לסיכום, היתרונות הרבים של הגבס הפכו אותו לאחד מחומרי הגלם הפופולאריים ביותר בעולם הבנייה והשיפוצים. חשוב מאוד לבדוק שאתם שוכרים קבלן גבס לעבודה ולא איש מקצוע חובבני או בלי ידע בנושא זה בתחום ספציפי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*