סמים וצה״ל – ועדה סטטורית חשובה התקיימה אתמול ב״מהות״

סמים וצה״ל – ועדה סטטורית חשובה התקיימה אתמול ב״מהות״

ועדה חשובה במיוחד הנוגעת לכולנו ובעיקר לילדים של כולנו, חיילי צה״ל. הועדה שהתקיימה בהשתתפות חברת המועצה אפרת אוחיון, הממונה על נושא הסמים וחברת דירקטוריון ברשות העירונית ״מהות״, הגב׳ סימונה מורלי, מנכ״לית ״מהות״, סא"ל במיל' הגב' פנינה שנייצר, מי שמוביל את המיזם המבורך היא ראש תחום חינוך מניעה והסברה הגב' בריז'יט דוקהן וליטל ביטון, רכזת מניעה והדרכה בחינוך הפורמלי, רנ"ג במיל' מר אלי לוי שפועל כמדריך בהשתלמויות והגיע לתת דגשים ותובנות.

הנושא שעמד במרכז הועדה היה סמים בצה״ל, ניתנה סקירה על היקפי התופעה, נתונים שאמורים להדאיג כל הורה שצריך לשלוח את ילדיו לצה״ל, על מנגנוני האכיפה בצבא ורפורמת הענישה שעוברת שינוי בהבנת הצבא שאכיפה בלבד ועונשים כבדים לא מביאים לשינוי המיוחל.

במקביל הוצג מודל המניעה של ״מהות״ במערכות החינוך הכולל מענה החל מכיתה ה׳ ועד כיתה יא׳. כמו כן הוצג המודל החדש והייחודי של ״מהות״ שפותח במיוחד ע״י ״מהות״ בשילוב אנשי מקצוע חיצוני שבא לתת מענה לכיתות יב׳ שבאופן מפתיע לא זכו להדרכה ייעודית אודות השינוי בכל הקשור למדיניות הצבא החמורה בנושא הסמים והסחר בקנאביס. המודל אותו פיתחה ״מהות״ פונה בתכנית ייעודית לכיתות יב׳ עם הסברה ומניעה ייעודית לשלב הרגיש בו נמצאים התלמידים.

אשדוד היא העיר היחידה בישראל הנותנת את המענה לכיתות יב׳ וב״מהות״ מקווים שבעקבות ההתעניינות הארצית במודל תתפרש התכנית לכלל הערים בארץ.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*