סכין שף – הסוד

סכין שף – הסוד

אנשים לא מעטים שואלים את עצמם מהו הסוד להכנת מנות טעימות ומזינות. אז נכון, זה תלוי רבות במאפיינים שונים כמו כישוריו של השף, טריות המזון, תיבולים ואופן ההכנה, אך ישנו גורם שמעטים חושבים עליו והוא השימוש בסכין הנכונה. חיתוך מזון בדרך נכונה ומקצועית יוצר פלאים בטעמו של המזון. אז בין אם אתם חותכים פטרוזיליה לסלט או בשר כדי לעשות חזה עוף במרינדה, זכרו כי סכין שף היא אחת השחקניות הראשיות במערכה.

החברה הטובה ביותר של השף

מעוניינים להתחיל לבשל ברצינות? רוצים להקל על החיים במטבח? לא זו בלבד שבזכות סכין שף קטנה ויעילה אתם יכולים לבשל אוכל טעים יותר, אלא שהיא גם מקלה על העבודה במטבח. במקום להיאבק בחיתוך עגבניות או תפוחי אדמה באמצעות סכין קהה ובלתי יעילה, אתם יכולים לרכוש סכין שף חדה ומקצועית שיכולה להפוך את החיים במטבח למהנים יותר. בזכות סכיני שף אמיתיות תוכלו לעבוד במטבח בקלות ויעילות, והתוצאות המעולות לא יאחרו לבוא – כולם ישבחו אתכם על המאכלים המשובחים שתכינו.

מומלץ לרכוש סכיני שף מתוצרת מדינות עם היסטורית חישול מפוארת, כמו זו של יפן למשל, הידועה בחישול החרבות הטובות ביותר בהיסטוריה.

ממה מורכבת הסכין?

סכין שף מקצועית מורכבת משלושה חלקים עיקריים: הלהב, הידית והלשון. להב הסכין עשוי בדרך כלל מחומר שאפשר להשחיז מדי פעם. על פי רוב, מדובר בלהב עשוי מפלדה, כאשר קיימים שלושה סוגי פלדה עיקריים: פלדת פחמן, פלדת אל-חלד ופלדת אבקה.

ידית סכין השף הייתה עשויה מעץ או עור בימים עברו, אך היום היא עשויה בעיקר מפלסטיק. מכל מקום, כאשר אתם בוחרים סכין, חשוב לבחור בידית המתאימה לאחיזתכם, כדי שיהיה לכם נוח להחזיק בה במהלך החיתוך.

החלק המשתרע מן הלהב אל הידית נקרא לשון. למעשה, קיימים שני סוגי סכיני שף: סכינים בעלות לשון מלאה (נחשבות לאיכותיות יותר) וסכינים בעלות לשון חלקית (נחשבות לזולות יותר).

איך עובדים עם סכין שף

קניתם סכין שף? מזל טוב. עכשיו הגיע הזמן לגשת לעבודה. ראשית, חשוב לדעת שסכיני השף מתאימות למגוון רחב של עבודות דוגמת חיתוך דגים, בשר, ירקות, בצק ולחם ועוד. שנית, יש לשמור על סכין נקייה לאורך כל הזמן שאתם עובדים איתה. אל תשאירו סכין זרוקה ומלוכלכת בכיור ואל תכניסו אותה למדיח הכלים. במקום זאת, שטפו אותה בזהירות במים פושרים וסבון כלים. לאחר שסיימתם לשטוף את הסכין, לא מומלץ להניח אותה לייבוש עם שאר הכלים. במקום זאת, נגבו אותה היטב והניחו על מגנט סכינים שיש לו כיסוי מיוחד. בדרך זו הסכין תישמר היטב וניתן יהיה להשתמש בה לאורך זמן. ולבסוף, במהלך העבודה עם הסכין, הקפידו לשמור על כללי הבטיחות. סכיני שף מקצועיות חדות מאוד, ולכן כאשר אתם שוטפים אותן, החזיקו רק בידית ולא בלהב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*