סיכול גניבת רכב: 3 חשודים נעצרו, ביניהם קטין

סיכול גניבת רכב: 3 חשודים נעצרו, ביניהם קטין

שיתוף פעולה מוצלח בין משטרת ישראל למוקד הביטחון בעיריית אשדוד הביא לסיכול גניבת רכב ולמעצרם של שלושה חשודים ביניהם קטין בחשד למעשה. על פי החשד, שכר אחד החשודים את שירותיהם של שני תושבי שטחים לבצע את המשימה שלאחריה אף יעבירו את הרכב לשטחים, ובתמורה ישלשל לכיסו אלפי שקלים. לאחר חקירה ואיסוף ראיות כנגדם, יוגש כתב אישום באמצעות מחלק התביעות כבר בימים הקרובים.

משטרת ישראל הידקה בשנים האחרונות את שיתוף הפעולה בינה לבין הרשויות המקומיות בנושא שמירת הביטחון של התושבים באמצעות יחידות משולבות וניידות משותפות, "שיטור עירוני", בהן שוטר ופקח מסייע, ובאמצעות "מוקד רואה", מוקד עירוני המאויש סביב השעון והמרכז בו עשרות מסכי צפייה למתרחש און-ליין ברחבי העיר. שיתוף פעולה שכזה בעיר אשדוד, הביא לפני מספר ימים לסיכול גניבת רכב, שעל פי החשד היה מיועד לעבור אל שטח הרשות הפלסטינית, ולמעצרם של שלושה חשודים ביניהם קטין כבן 17. ביום רביעי האחרון הוזעקה ניידת השיטור העירוני באשדוד על ידי המוקד העירוני אל פארק "השיטה המלבינה" לאחר שנצפו במצלמות המקום שני רכבים חשודים מסוג סיטרואן "ברלינגו" ורנו "מגאן". הנכנסים לפארק. צוות השיטור העירוני שהגיע למקום הבחין רכב הסיטרואן חשוד כגנוב ודיווח על כך לניידות המשטרה הנוספות על מנת להיערך בהתאם לו ינסה להימלט מידי החוק. השוטרים בשיתוף ה"מוקד רואה" ביצעו תצפית על מבואות הפארק והבחינו במספר חשודים היוצאים מהפארק עם רכב הרנו ועוזבים את המקום. לאחר זמן מה שבים החשודים עם רכב אחר מסוג סוזוקי אל תוך הפארק לזמן קצר ועוזבים בשנית. בשלב זה סוגרים עליהם ניידות המשטרה והרכב בו החשודים נעצר באזור התעשייה בעיר.

לאחר מעצר החשודים אלו מועברים לחקירה בפני חוקרי צוות מעצרים בתחנת המשטרה באשדוד, שם בחרו החשודים להכחיש את המיוחס להם. בחקירה נוספת שנערכה להם, לאחר שהוארך מעצרם בבית המשפט, ולאחר שהבינו כי קיימים כנגדם ראיות, בחרו החשודים להודות במיוחס להם וסיפרו את גרסתם. מהחקירה עולה כי אחד החשודים רקם עסקה, לטענתו בשל מצוקה כלכלית, ככל הנראה עם שני תושבי שטחים כי אלו יבצעו את גניבת הרכב בעיר אשדוד ויעבירו את הרכב אל השטחים שם יקבל החשוד סכום כסף של אלפי שקלים בתמורה לרכב. עוד עלה כי התוכנית מעט השתבשה לאחר שהחליטו שני הפלסטינים לעזוב את המקום והותירו את הרכב בפארק. החשוד יצר קשר טלפוני עימם לאחר שהבין כי אלה עזבו, ולשאלתו השיבו כי חששו מהימצאות משטרה באזור הפארק ועל כן נמלטו. החשוד, שניסיונות להשיבם לביצוע העסקה נכשלו, עזב עם רכבו, רנו מגאן, את המקום אך שב לאחר מכן לפארק עם רכב אחר, סוזוקי. כאמור, בהמשך עצרו השוטרים אשר השגיחו על המתרחש כל העת באמצעות סיוע המוקד העירוני, את שלושת החשודים ברכב ואלה הועברו לחקירה. מעצרם של שני הבגירים הוארך בבית המשפט במהלך השבוע האחרון ואילו הקטין שוחרר בתנאים של מעצר בית, וכבר בימים הקרובים צפויה מחלקת תביעות לכיש במשטרה להגיש כנגדם כתב אישום.

בתמונה: צילום מסך – מעצר החשודים על ידי ניידות הסיור.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*