סיוע לעסקים קטנים ובינוניים עקב התפשטות נגיף הקורונה

סיוע לעסקים קטנים ובינוניים עקב התפשטות נגיף הקורונה

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס קורא לשר הכלכלה להעביר לאלתר את מיליארד השקלים ממרכז ההשקעות לסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים.

לאור ההשלכות הכבדות של הנחיות הממשלה על העסקים, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות קורא לשר הכלכלה אלי כהן להעביר לאלתר את מיליארד השקלים במרכז ההשקעות במשרדו, ולתת סיוע אמיתי לעסקים הקטנים בדמות מענקים ולא כהלוואות.

ביבס פנה לשר היום במכתב והוסיף כי זה תפקידו למנוע את קריסת העסקים ולספק להם תמיכה אמיתית. "מדינת ישראל צריכה לתת מענה לנפגעים המרכזיים מהמצב, ולא עשרות אלפי אנשים בישראל ימצאו את עצמם מובטלים ביום שאחרי הקורונה".

להלן נוסח המכתב:

"לכבוד ח"כ אלי כהן שר הכלכלה והתעשייה שלום רב, הנדון: סיוע לעסקים קטנים ובינוניים עקב התפשטות נגיף הקורונה בשבועות האחרונים אנו עדים למצוקה הקשה שחווים עשרות אלפי בעלי עסקים קטנים ובינוניים, המבקשים לשמר את פת לחמם, עקב הצמצום החד בהכנסותיהם לאור התפשטות נגיף הקורונה, וזאת בשעה שרוב רובם של הוצאותיהם עומד בעינו. אנו מברכים על הרצון לסייע לבעלי עסקים אלו, אולם את הרצון יש לתקף במעשים בפועל באמצעות הקצאת מענקים שיסייעו להם בשימור יכולת תפקוד מינימאלית. הרעיון של הסתפקות במתן הלוואות בלבד, עלול בסבירות גבוהה להקשות מימונית על בעלי העסקים, לא לספק להם פתרון אמיתי, ולהביא להתמרמרות קשה עקב התעלמות המדינה ממצבם הקשה. כוחה של מנהיגות נמדד ברגעים אלו. אני קורא לך להבין את גודל השעה, ואת מצוקתם האמיתית של עשרות אלפים, המשפיעים בעקיפין על עשרות ומאות אלפים נוספים, ולהעביר לכל הפחות מיליארד ש"ח ממרכז ההשקעות עבור הקצאת מענקים לבעלי עסקים אלו. ויפה שעה אחת קודם".

בברכה, חיים ביבס

ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי

העתק:

ח"כ בנימין נתניהו – ראש הממשלה

ח"כ משה כחלון – שר האוצר

ח"כ הרב אריה מכלוף דרעי – שר הפנים

מר שי חג'ג' – ראש מועצה אזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות

ראשי הרשויות המקומיות

מר שלמה דולברג – מנכ"ל, מרכז השלטון המקומי

עו"ד איתן אטיה – מנכ"ל פורום ה-15

מר איתי חוטר – סמנכ"ל כלכלה, מרכז השלטון המקומי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*