סוכנות שחקני כדורסל לקריירה מוצלחת

סוכנות שחקני כדורסל לקריירה מוצלחת

מהו ההבדל המהותי ביותר בין שחקן כדורסל בעל קריירה לבין עובד שכיר או בעל עסק? לבעל עסק מצליח וגם לשכירים שמצאו את מקומם בשוק העבודה, יש הכנסה קבועה בכל חודש, לצד תנאים סוציאליים טובים, בדרך כלל. אצל שחקני כדורסל זה לא בדיוק כך, שכן שחקנים, ולא משנה כמה הם טובים, מחליפים אחת לשנה או אחת לכמה שנים קבוצה ואין להם יציבות. כאן בדיוק נכנס לתמונה תפקידה של סוכנות שחקני כדורסל.

מלבד המאמן, לסוכנות שחקני כדורסל יש את ההשפעה הגדולה ביותר על השחקן עצמו ועל הקריירה שלו. למעשה, סוכן טוב הוא סוכן שמשיג לשחקנים שלו חוזים טובים, יודע כיצד להעביר אותם מקבוצה לקבוצה בצורה רציפה, והוא זה שנלחם על הזכויות ועל כל מה שמגיע לשחקנים שלו.

סוכנות שחקני כדורסל – ההתחלה

התפקיד המרכזי של סוכנות שחקני כדורסל הוא בעצם לדאוג לשיבוץ של השחקן בקבוצה מסוימת, תפקיד סופר חשוב ואפילו קריטי בחייו של שחקן, שכן זו יכולה להיות תחילתה של קריירה מופלאה עבורו.

למעשה, ככל שלסוכנות יש יותר קשרים, יש לה יותר ניסיון והיא יותר חזקה בתחום, כך הסיכוי של השחקן לקבל חוזה בקבוצה יותר טובה, זאת בהתאם לכשרון שלו כמובן, הוא גבוה ביותר. בנוסף, סוכן שיש לו הרבה וקשרים טובים בעלי ערך יכול גם לשדרג את השכר של השחקנים שלו.

מה מאפיין סוכנות שחקני כדורסל טובה?

  1. מספר לקוחות – ככל שלסוכנות יש יותר שחקנים בעלי שם הן בישראל והן בעולם, כך זה מראה על המוניטין שלה ועל ההישגים שלה.
  2. היכולת לנהל משא ומתן – יכולת זו היא בעצם חלק חשוב ומהותי בקריירה של כל שחקן כדורסל בין אם מדובר בשחקן הנמצא בתחילת דרכו ובין אם בשחקן מבוקש ומוביל. המטרה של כל סוכן כדורסל היא להשיג את התנאים והחוזים הטובים וההוגנים ביותר עבור השחקן אותו הוא מייצג.

חשוב לציין – כששחקן כדורסל רוצה לקדם את הקריירה שלו, לעבור לקבוצה טובה או גדולה יותר, כמובן שנבחנים מאפיינים כמו המוטיבציה של השחקן, הכישורים שלו, ההישגים, האופי והכושר הגופני שלו.

יחד עם זאת, הסוכן שמייצג את אותו שחקן הוא חלק בלתי נפרד ממערך ההצלחה שלו. יכול להיות שמדובר בשחקן מעולה אך אם הסוכן שלו לא מוכר ולא מקושר וגם לא הכי מקצועי, יהיה לו קשה להגיע רחוק. כלומר, הסיכוי של אותו שחקן להתקדם ולמצוא קבוצה טובה לשחק בה יהיה קלוש עד אפסי.

למעשה, הסוכן שדואג שהשחקנים שלו והמשפחות שלהם יקבלו מענה מלא לצרכים שלהם, וגם יעשה כל מה שהוא יכול במטרה לקדם את הקריירה שלהם – הוא הסוכן הטוב ביותר.

כך תבחרו סוכנות שחקני כדורסל

תהליך הבחירה חייב להתייחס למספר מאפיינים:

  1. קשרים – לא תמיד כמות הקשרים היא הקובעת אלא האיכות שלהם.
  2. מוניטין – חשוב להתייחס לשם ולמוניטין שהסוכנות השיגה עם השנים בעקבות הפעילות שלה.
  3. כימיה וקשר אישי – מאחר שמדובר באדם שנעבוד מולו בצורה צמודה, חשוב להתייחס גם לקשר הבין אישי בין הסוכן לשחקן.
  4. שחקנים המיוצגים בסוכנות – בדקו איזה שחקנים היו מיוצגים ועדיין מיוצגים בסוכנות שבה אתם מביעים עניין. בהצלחה!

צילום: depositphotos

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*