נתנו מתנה לכדור הארץ

נתנו מתנה לכדור הארץ

לימוד חווייתי במסגרת שבוע איכות הסביבה הפך את הלמידה למשהו מהנה ומעשיר. בתחנות פעילות, הצגות, עבודות יצירה והרצאות למדו ילדי בית ספר רעים על הסביבה ועל יחסי הגומלין בין האדם לסביבתו. מהנה? כבר אמרנו. אבל היה גם מעניין.

בשבוע שעבר (13/3/2016-18/3/2016) ציינו במערכת החינוך את "שבוע איכות הסביבה", וכמו בכל שנה, במסורת שהולכת ומתחזקת, למדו התלמידים על הסביבה וכיצד אנו משפיעים על עיצוב הסביבה בדרכים מגוונות, ובבית ספר רעים הפכו את השבוע להפנינג מרתק.

השבוע נפתח בהענקת מתנות לכדור הארץ!

ביום הראשון, המתינה לכולם קופסת מתנה לבנה וגדולה בכניסה לבית הספר, וכל הנכנס התבקש לברך את כדור הארץ שלנו – שנותן לנו הכל ואנחנו נוטים לשכוח זאת. בהמשך היום התקיימו תחנות לכל שכבות הגיל:

  • "סולמות וחבלים" – תחנה שבה הילדים למדו תוך כדי משחק על בעיית הפסולת ופתרונות אפשריים לה.
  • תחנת ספורט – בה התקיים משחק באולינג תוך שימוש בבקבוקים ריקים.
  • "גיבור על" – תחנת יצירה בה הכינו הילדים "גיבור על" ירוק שיעזור בפתרון בעיות סביבתיות, מגליל נייר טואלט ריק.

הנושא השני בו עסקו התלמידים היה האדם והים. כל התלמידים למדו על הקשר לים וההשפעה שלנו על החיים בו. כיתות א', ב' וג' צפו בהצגת תאטרון בובות על צבינה, צבת ים צעירה המנסה להגיע לחוף על מנת להטיל ביצים ומתמודדת בקשיים וסכנות רבות.

היום הבא היה יום המעשים הטובים. במהלך יום זה מועצת התלמידים והמועצה הירוקה הכינו עציצים מבקבוקים בשימוש חוזר ושתלו בהם שתילים שונים. אחרי הצהריים התקיים שוק קח תן רובעי במסגרתו תלמידי כיתות ג' מכרו תחפושות במחיר סמלי כחלק מהפנינג סביבתי.

את הנושא האחרון הקדישו בבית הספר להתייעלות אנרגטית. במסגרת זו לימדה קבוצה של תלמידים מצטיינים מכיתה ג'2 את שתי כיתות ג' האחרות על חשיבות החיסכון באנרגיה ועל דרכים שונות לעשות זאת. כמו כן צפו כל תלמידי כיתות ד' עד ו' במופע "אנרגיה ירוקה" המדהים. "ד"ר מולקולה הראה לנו בדרכים שונות כיצד האנרגיה פועלת והקסים אותנו בניסויים ובהדגמות" אמרו בבית הספר וסיכמו שבוע מעשיר ומהנה שבא לידי ביטוי בלמידה אחרת ולא שגרתית.

מנהל בית הספר מר ירון שניידר מסר תודה לאיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה על מימון המופעים ועל הביקורים במהלך השבוע, לצוות המורים ולתלמידי בית הספר על התנהגות למופת ולמידה חווייתית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*