נשים, הייטק ומגשימים

נשים, הייטק ומגשימים

מגשימים – תכנית הסייבר הלאומית, בשיתוף המרכז לשירות משמעותי במינהל החינוך, הזמינו השבוע את בנות כיתות ט' מכל העיר, ליטול חלק בכנס מיוחד המתקיים זו הפעם הראשונה באשדוד. אשדוד מצטיינת במספר התלמידים בתכנית ובעיקר במספר המצטיינים בה. מטרת הכנס: לחשוף את התלמידות לעולם הסייבר ואל עולם הטכנולוגיות המתקדמות בתעשיות ההייטק, במסגרת תכנית "מגשימים".

כידוע, עולם הסייבר הינו עולם רחב ומרתק המושך אליו יותר ויותר צעירים בכל הארץ. תחום זה עוסק בעולם האבטחה, המחשבים והתקשורת, האינטרנט והניו מדיה, טכנולוגיות מתקדמות, שפות מחשב ועונה על שאלות כמו: איך בנויה רשת תקשורתית באינטרנט? איך מחשבים מדברים בינם לבין עצמם? האם האינטרנט מקום מסוכן או ידידותי? וכיו"ב. תכנית מגשימים המבקשת לענות על כך, מעודדת תלמידים צעירים להשתלב בעולם הטכנולוגי הזה, וביחד עם הרשויות המקומיות היא מקדמת מפגשי הסברה וחשיפה, כאשר נושא הסייבר תופס בו מקום מרכזי.

מפגש כזה התקיים היום במרכז כיוונים, אליו הגיעו כ-250 בנות שכבה ט' מכל העיר, יחד עם המורות המלוות. הכנס, שעסק בנושא "נשים, הייטק ומגשימים", היה שיאה של פעילות מקדימה שהתקיימה בין כתלי בית הספר, בה נחשפו הבנות לתכנית מגשימים, האפשרויות הנכללות בתוכנית, מטרותיה ולאן אפשר להגיע איתה. הדגש היה כמובן על "מגשימים לסייבר" שמשמעותו אבטחת מידע באינטרנט והשתלבות בתכנית שמובילה לשירות צבאי משמעותי באחת מיחידות הטכנולוגיה המובחרות.

"הסייבר הופך לנושא חשוב ואקוטי בשל העובדה שמידע רב מתגלגל באינטרנט, תפעול מערכות לאומיות מתבצעות באמצעות מחשבים ומידע רב על המדינה ועולם התעשיות נשמר במחשבים ובטכנולוגיות מתקדמות" אומרים בעירייה ומציינים כי ענף הסייבר הפך להיות כל כך חשוב בעולמנו עד שראש הממשלה בעצמו פרש עליו את חסותו ובצה"ל הוקמה יחידה גדולה שמתמחה רק בתחום הסייבר. "אשדוד אגב מצטיינת בתחום זה ובין בוגרי המחזור האחרון של התכנית הארצית, בולטים לא מעט בני אשדוד" אומרים בחינוך ומציינים כי "העיר מתפארת בכ-120 תלמידי כיתות י'-י"ב מכל בתי הספר התיכוניים בעיר, שנכללים בתכנית, לומדים סייבר פעמיים בשבוע וכבר מציגים יכולות מרשימות בפיתוח מוצרים חכמים בתחום". עוד מדגישים כי אשדוד מובילה את טבלת הרשויות במחוז הדרום, עם הכי הרבה תלמידים בתכנית וברמה הארצית היא מובילה עם הכי הרבה מצטיינים.

מתוך הקבוצה האשדודית כ-25% הן בנות ומכאן עלה הרעיון לקיים כנס מיוחד עבור הבנות בלבד, אליו הגיעו כאמור בנות רבות והוכיחו כי ההתעניינות לענף המאתגר הזה הינה גבוהה במיוחד. תכנית הכנס היתה חשיפה אל תכנית מגשימים, קיום פעילות אינטראקטיבית בנושא נשים והייטק, בשיתוף הקהל, הרצאה "מבוא לסייבר" ומפגש עם אשת הייטק.

ראש מינהל החינוך מר אריה מימון, הגבר היחידי שנכח בכנס הנשים, ביקש מהבנות לבחור את מה שקרוב ללבה ותשקיע בו את המיטב. "אנחנו כעיר ניתן לכן את האפשרויות, אתן תבחרו את המסלול" אמר. אתי לוגסי טורקניץ, מנהלת המרכז לשירות משמעותי ושותפה בהפקת הכנס, אומרת: "העולם בימינו מדבר על חדשנות, יצירתיות ומקוריות והבנות שלנו, אם רק תרצנה – הן תוכלנה להגיע לפסגות בתחום זה, ומי יודע אולי הן תהיינה אלו אשר תפתחנה את הדבר הבא". רויטל מכיתה י"ב, חניכה מצטיינת והבת היחידה בתכנית מגשימים בכיתתה, סיפרה בכנס על הרגע הראשון שהייתה הבת היחידה ואח"כ הכירה חברים נוספים. רויטל ענתה לשאלות וציינה "מדובר בתחום מעניין המפתח יצירתיות וכישורים אישיים. התכנית העניקה לי יכולות לראות את הצד היפה במקצוע". בסיום, התקיים משחק אינטרקטיבי עם ניידים. כל אחת התחברה לאתר וערכו ביניהן תחרות שאלות בתחום ההייטק, הקשורות לעולם הסייבר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*