נס הפורים הפרטי של איריס מלכה

נס הפורים הפרטי של איריס מלכה

כנגד כל הסיכויים: חזרה לחיים לאחר 40 דק של החייאה ממושכת כשבמקביל עוברת צנתור מורכב

מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב ד"ר יוני קוגן: "אחד המקרים הקיצוניים בהם טיפלתי. המקרה הזה הוא כדלק עבור הצוות שלי ועבורי להמשיך להילחם, לפעול ולתת גם כאשר הסטטיסטיקה גורסת אחרת "

איריס מלכה: " עברתי החייאה במשך כ 40 דקות ובתוכם, צנתור מורכב. לא דבר מוכן מאליו. זה נס הפורים הפרטי שלי"

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, התקבלה לפני כשנתיים הגב איריס מלכה בת 53 תושבת העיר אשדוד בעקבות התקף לב. עם סיום הטיפול ובירור המקרה, נמצא כי היא סובלת מתסמונת נדירה של היפרדות השכבות של העורקים בלב.

המטופלת שוחררה לביתה עם המלצות כיצד להתמודד עם התסמונת הנדירה וכן להמשך מעקב של הרופאים בקהילה.

לפני מס ימים שבה הגב' מלכה אל מיון בית החולים בעקבות תלונות על כאבים בחזה. עם הגעתה, נמצא שהיא גם סובלת מלחץ דם נמוך ומהר מאוד מצבה מדרדר במיון ביה"ח עד למצב של צורך בהחייאה.

ההחייאה במיון כללה בין השאר עיסוים והנשמה וכן מתן של כ 5 שוקים חשמליים.

לאחר 20 דקות של טיפול, העוברה המטופלת להמשך החייאה באמצעות מכשיר "לוקאס" – מכשיר מכני חשמלי המוצמד לבית החזה, המהווה תחליף לביצוע עיסוי לב ידני במהלך פעולות החייאה ובעודה מקבלת באמצעות המכשיר, היא מועברת לחדר הניתוח לשם ביצוע צנתור דחוף במקביל.

במהלך הצנתור נמצא שהיא סובלת מקרישי דם גדולים ומסכני חיים בכלל עורקי הלב ומשום כך, נדרש היה לפתוח את כל העורקים, דבר שהפך את הצנתור למורכב ומסוכן אף יותר.

הצנתור הסתיים לאחר כ 40 דקות שבסופם הועברה המטופלת להמשך טיפול והשגחה במחלקת טיפול נמרץ של ביה"ח.

כעבור מס ימים וכנגד כל הסיכויים, חל שיפור ניכר במצבה. היא חזרה להכרה מלאה ולאחר סדרה של בדיקות מקיפות הופתעו הרופאים לטובה כאשר גילו שתפקוד הלב תקין לחלוטין ואין אף פגיעה קוגניטיבית.

פרופ' אלי לב מנהל המערך הקרדיולוגי בביה"ח: "זהו אחד המקרים יוצאי הדופן והמרגשים שזכורים לי. איריס הגיעה לבי״ח למעשה במצב של שוק והתדרדרה במהירות. היה צריך לבצע החייאה מלאה וממושכת שהותחלה במלרד והומשכה בעזרת מכשיר עיסויים מיוחד בחדר הצנתורים.

תוך כדי החייאה עם המכשיר הנל ומספר מכות חשמל בוצע צנתור מורכב אשר הדגים חסימה עם קרישי דם בשלושת עורקי הלב. בהדרגה פתחנו בצנתור את שלושת עורקי הלב וחידשנו את זרימת הדם לשריר הלב. בהמשך,

לאחר מספר ימים של תמיכה עם בלון מיוחד איריס חזרה לעצמה לחלוטין – הן מבחינה קוגנטיבית והן מבחינת תפקוד הלב. התוצאה הנהדרת הזו היא הודות לעבודה המצוינת של צוותי המערך הקרדיולוגי , כמו גם לצוות המלר"ד, וכמובן לאיריס עצמה"

מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב ד"ר יוני קוגן: "העבודה כרופאה מספקת לך אין ספור רגעים דרמטיים, חלקם עם סוף טוב וחלקם עם סוף פחות טוב. המקרה הזה, שבסופו מטופלת צפויה לצאת משערי בית החולים על שתי רגליה, מחויכת ובעיקר בריאה לאחר שעברה החייאה כל כך ארוכה במקביל לצנתור כ"כ מורכב, היא מדהימה בעיני ויותר מכל, היא כדלק עבור הצוות שלי ועבורי להמשיך להילחם על כל מטופל ולעולם לא להרים ידיים גם כאשר הסטטיסטיקה גורסת אחרת"

איריס מלכה מספרת: "הגעתי למיון ביה"ח בעקבות לחץ בחזה ומהר מאוד הגוף קרס וכל המערכות הפסיקו לתפקד. לשמחתי, לאורך כל הדרך הצוותים לא וויתרו עלי. אני זוכרת את רגעי ההתעלפות ולאחר שהתעוררתי נאמר לי שאני סוג של נס, וסיפרו לי על ההחייאה הממושכת והצנתור הלא פשוט שעברתי תוך כדי ועד כמה הדבר קיצוני. זה נס פורים הפרטי שלי.
אני מבקשת להודות מקרב לב למחלקת לב בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד על הטיפול המקצועי והמהיר ומעל הכל – האנושי. חג שמח"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*