נמל אשדוד חוגג 57 שנים

נמל אשדוד חוגג 57 שנים

נמל אשדוד ציין אתמול, ה-21 בנובמבר, יום הולדת 57. במהלך החגיגות, פוזרו ברחבי הנמל בלונים לקישוט.

ההיסטוריה של הנמל מתחילה ב-31 ביולי 1961, ביום בו הניח נשיא המדינה יצחק בן צבי את אבן הפינה לנמל. לאחר שנות ההקמה, נמל אשדוד הושק באופן רשמי ב-21 בנובמבר 1965. בפברואר 2005 נולד נמל אשדוד מחדש, בחסות הרפורמה בנמלי הים, שהיה אבן דרך חשובה ברווחיות הנמל וברמת השירות עבור לקוחותיה. האוניה הראשונה שעגנה בנמל אשדוד הייתה האוניה השבדית וינגאלנד עם מטען של 3,000 טון סוכר. האוניה "מלטיאן" היא הראשונה שהוטענה בנמל, בכ- 55,000 תיבות פרי הדר לייצוא.

בנמל מועסקים כ- 1,250 עובדים, מופעלת בנמל חממה טכנולוגית ענפה הכוללת למעלה מ-60 סטארטאפים, והנמל עובר מהפך טכנולוגי אדיר עם חידוש תשתיות והשקעה בחדש. נמל אשדוד הינו הנמל המוביל בישראל ושער הכניסה הכלכלי המוביל של המדינה וצפוי להמשיך כך שנים רבות גם אל מול הנמלים החדשים.

אלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל הוסיף כי :"כבר 57 שנים שנמל אשדוד הוא הנמל של ישראל, ואנחנו עושים כל מה שביכולתנו בשביל לטפח, לשפר, ולשדרג את השער הכלכלי של המדינה המהווה נדבך חשוב וחיוני לכלכלת מדינת ישראל, בעת שלום ובעת מלחמה. חגיגות יום ההולדת מזכירות לנו כמה עברנו, וגם מדגישות בפנינו את הדרך הארוכה והמרגשת שעוד נמשיך לעשות עם השקעות נוספות בתשתיות, בחדשנות, בלוגיסטיקה, בעובדים, ובלקוחות שלנו. נעשה ונצליח"

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*