ניתוח קטרקט בלייזר כל מה שצריך לדעת

ניתוח קטרקט בלייזר כל מה שצריך לדעת

העיניים שלנו מאפשרות לנו לבצע פעולות הנראות לנו לכאורה פשוטות ומובנות מאליהן כגון: נהיגה, קריאה, צפייה ועוד'. אך מה ניתן לעשות בשעה שאיכות הראייה שלנו יורדת? כיצד נבצע את פעולותינו היום יומיות? מצב זה מכונה "קטרקט"- עדשת העין נעשית עכורה וכך איכות הראייה נפגמת. למחלה זו גורמים שונים כאשר הנפוץ בהם הוא גיל מבוגר. הפתרון: ניתוח קטרקט בלייזר. הכל על הניתוח במאמר שלפניכם.

ניתוח קטרקט בלייזר- מהו?

כאשר מטופל מתלונן על ירידה באיכות הראייה שלו הכוללת סימפטומים כגון: טשטוש ראייה, קושי בהבחנה בין צבעים, אי יכולת להתמקד וכו' מתעורר הצורך בניתוח קטרקט להשבת פעילות עין תקינה. בניתוח זה, המתבצע תחת הרדמה מקומית, הרופא המנתח מסיר את עדשת העין הפגומה ומשתיל עדשה מלאכותית באמצעות מערכת לייזר.

משך הניתוח קצר והתוצאות מיידיות. בחלוף מספר שעות מעת ביצוע הניתוח ירגיש המטופל מגמת שיפור משמעותית בראייה.

ממה רצוי להימנע?

משך תקופת ההחלפה מן הניתוח אורכת מספר ימים. כדי לשמור על תוצאות הניתוח רצוי להימנע בתקופה זו מפעולות העלולות לאמץ את העין ולזהם אותה. פעולות אלה כוללות קריאת ספרים, שחייה, ספורט, איפור של העין, נשיאת חפצים כבדים, שפשוף או גירוד של העין וחשיפה למסכים שונים.

מהו קהל היעד?

ניתוח זה נפוץ במיוחד בקרב האוכלוסייה המבוגרת. בגילאי 50-70 שכיחה התופעה בה איכות הראייה הולכת ונפגמת. עם זאת, ישנם מצבים אחרים בהם נדרש הניתוח אף בגיל צעיר, ביניהם: קטרקט מולד, פגיעה ישירה בעין, סוכרת ואף חשיפה רבה וממושכת למסכים- תופעה הרווחת מאוד בשנים האחרונות, בעיקר בקרב בני הדור הצעיר הנחשפים למסכים באופן מאסיבי. חשיפה רבה וממושכת זו מובילה לפגיעה בראייה, ומכאן שניתוח זה הופך להיות גם חלק מנחלתם של הדור הצעיר.

מהו מחיר הניתוח?

מסגרות שונות מבצעות את הניתוח, ולכל אחת מהן מחיר שונה. ניתן לבצע את הניתוח דרך קופת החולים בה מבוטח המטופל או דרך מרפאה פרטית.  גם שם הרופא המנתח ורמת הכיסוי הרפואי מהווים גורמים המשפיעים על עלותו של הניתוח, כך למשל כאשר מדובר ברופא "בעל שם" המחיר יהיה גבוה יותר בהשוואה לרופא מוכר פחות.

ייתכן מצב ובו מטופל עם כיסוי רפואי יהיה זכאי להחזרים כאשר דרגת הכיסוי גם משפיעה על גובה ההחזר.

כיצד לבחור רופא מנתח?

העיניים שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהתפקוד שלנו. בבואנו לטפל בהן יש לזכור כי מדובר באיבר רגיש מאוד וחשוב לבחור רופא מנתח בעל ניסיון ומקצועיות. ד"ר ירון פינקלמן לדוגמא הינו אחד ממנתחי מחלת הקטרקט המומלצים בתחום, אשר עונה על קריטריונים רבים וחשובים הנדרשים בעת קבלת החלטה לגבי רופא מנתח. ביניהם, וותק, ניסיון, מקצועיות רבה, זמינות, שירות אדיב ומחירים הוגנים- כי על עיניים לא מתפשרים!

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*