ניצלו חייה של תינוקת בת שלושה שבועות שנולדה עם מום נדיר

ניצלו חייה של תינוקת בת שלושה שבועות שנולדה עם מום נדיר

בניתוח מורכב ניצלו חייה של תינוקת בת שלושה שבועות שנולדה עם מום נדיר – חיבור בין הושט לקנה הנשימה כאשר כל האכלה מסכנת את חייה.

ד"ר ודים קפולר מנהל כירורגיית הילדים: "לא זכור לי ניתוח כזה מורכב במטופל כזה צעיר"

לפני שבועות ספורים פנתה אל מלר"ד ילדים בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד תינוקת בת כשלושה שבועות בעקבות תלונות של קשיי אכילה ושיעולים חוזרים . רופא מיון הילדים, ד"ר עידו ווליניץ, מומחה ברפואה דחופה ילדים, חשד שמדובר בבעיה מורכבת יותר ואכן לאחר ביצוע מספר בדיקות מהירות אבחן את המום הנדיר, המופיע רק כאחת ל 50.000 לידות – נמצא שהתינוקת סובלת ממום נדיר ביותר של פיסטולה טרכיאוזופגיאלית ( h-type tef ) , שמשמעותה חיבור בין מערכת העיכול ומערכת הנשימה.

למעשה בכל פעם שהיא יונקת, חלק מהמזון מגיע מהושט לדרכי הנשימה, לריאות, ומסכן את חייה.

לאחר התייעצות עם מס גורמי רפואה בכירים בבית החולים, הובהר כי יש צורך בניתוח בהקדם לטיפול מהיר בתינוקת ולמנוע היתכנות של הידרדרות במצבה.
המהלך המאתגר דרש מעורבות ושיתוף פעולה של מומחים רבים ממספר התמחויות- ד"ר סעיד איברהים מומחה הרדמה בתינוקות , ד"ר חברוני – מנהל יחידת ריאות ילדים, ד"ר רוזנברג אביעד – מומחה טיפול נמרץ ילדים, ד"ר חני טאף אוליבסטון מנהלת היחידה לגסטרואנטרולוגיה ילדים וד"ר דיאא זוגייר מהדסה וזאת לצד צוותי הדמיה, גסטרו ילדים כאשר הובלת הניתוח וניהולו הם בידי ד"ר קפולר. במהלך הניתוח בוצע ניתוק של החיבור בין המערכות וסגירה של הנקבים בושט ובקנה הנשימה.

לשמחת כולם הניתוח עבר בשלום ובדיקות מתקדמות נוספות הדגימו את ההצלחה הכירורגית.
לאחר זמן קצר מהמצופה של התאוששות בט"נ ילדים התינוקת החלה לאכול בנחת ולעלות במשקל.
היום התינוקת משתחררת לביתה והצוות הרפואי מאחל לה המשך חיים בריאים ושלמים ללא כל מגבלות.

 

ד"ר ודים קפולר:

"עצם ההחלטה של הרופא במיון הילדים לבדוק אם אכן מדובר באותו מום נדיר, היא לא פחות נדירה מהמום עצמו. מעטים מאוד הרופאים שייקחו בחשבון את האפשרות של המום הזה, ולכן ההבחנה של ד"ר ווליניץ היא כמעט בגדר בלתי יאמן, לרוב ילדים הלוקים במום הזה, מסתובבים זמן יקר תוך סיכון חייהם בין לא מעט רופאים עם הבחנות שגויות כמו אסטמה, רפלוקס קיבתי ושטי ועוד.
אני לא זוכר זיהוי וניתוח של מטופל כ"כ צעיר ובטח לא במשקל 2.8 ק"ג.

המורכבות של הניתוח נבעה בין השאר מהעובדה שלא ניתן להגיע לפיסטולה מהצוואר ולא מבית החזה לכן הניתוח יתחיל בברונכוסקופיה תוך העברת מוליך דרך הפיסטולה מקנה לקיבה. לאחר מכן נדרשו אנשי הגסטרו להוציא את המוליך מהצד השני של הקיבה, כך ששני הקצוות בידיו של המרדים, הצעד הזה מאפשר למשוך את הפיסטולה לצוואר והופך אותה לנגישה יותר, כל הניתוח המורכב הזה מתבצע בחתך של 2 סמ !
אני רופא הרבה שנים, אבל אין לי ספק שלצד מקצועיות הרופאים גם יד עליונה נתנה את ברכתה להצלחת הניתוח הכל כך מורכב הזה"

 

נופר האמא של התינוקת הדסה:

"אנחנו מודים לקב"ה שעשה לנו נס, ומודים לכל הצוות הרפואי שהיו השלוחים הטובים הן בזיהוי המיידי של הבעיה הנדירה והן בטיפול המוצלח. תודה לכל הצוות ובראשם הד"ר קפולר, ונברך אותם שימשיכו להיות שליחים טובים ולזכות תמיד להציל חיים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*