נוער עם מעו"ף

נוער עם מעו"ף

בני הנוער בעיר חנכו תנועת נוער עירונית חדשה לפעילות מנהיגות צעירה.

הגשם והסערה אשר גרמו לשיבושים רבים לא שברו את רוחם של חניכי המנהיגות הצעירה – תנועת הנוער העירונית. בתחום הילדים והנוער ערכו לילה לבן לחניכי המד"צים כ- 250 בני נוער נהרו והגיעו למרכז הנוער ע"ש קופף ללילה מלא בפעילויות עד שעות הבוקר המוקדמות. במסגרת הלילה לבן נהנו בני הנוער ממופע סטנד-אפ, פעילות קריוקי, מרתון סרטים, מועדון נוער ואטרקציות נוספות.

לדבריה של דנה וידאל, רכזת תנועת הנוער העירונית, "הפלטפורמה של הלילות הלבנים נועדה לתת מענה לבני הנוער בשעות הערב והלילה המאוחרות. הלילה הלבן מאפשר לנו הזדמנות ליצור חוויה שונה עבור בני הנוער של המרכזים הקהילתיים עם פעילות חינוכית וצריכת פנאי איכותית לבני הנוער בעיר."

רגע לפני תום הפעילות התכנסו חניכי המד"צים לטקס מיוחד ומרגש בו הוכרז על שם תנועת הנוער העירונית. מדריכי המנהיגות הצעירה השיקו את החולצה האפורה – והכריזו על  תנועת מעו"ף (מנהיגות עירונית, ואזרחות פעילה) כתנועת הנוער העירונית של אגפי הילדים והנוער של המרכזים הקהילתיים. תנועת מעו"ף צמחה מתוכנית המד"צים המיתולוגית שהפכה למסורת בעיר.

maof 2

כבר למעלה מ- 30 שנה פועל פרויקט המד"צים בעיר – מסורת ארוכת שנים שבה החניכים "צומחים" במערכת ורובם שבים אליה  לעבוד כרכזים אשר מובילים את המד"צים בעיר כך גדלו וחונכו  דורות רבים של פעילי מנהיגות צעירה, שהשפיעה רבות על המשך חייהם. תוכנית המנהיגות הצעירה הינה תוכנית אשר כפופה למינהל חברה ונוער במשרד החינוך ומובלת בעיר ע"י תחום הילדים והנוער שאותו מובילה מזל שאלתיאל ברוח תפיסת עולמו של ד"ר יחיאל לסרי – ראש עיריית אשדוד, שחזונו כולל פרק נכבד וחשוב בנושא העצמת בני נוער ושילובם באופן פעיל בכל מסגרות הקהילה. כשבעים וארבעה אחוזים מקרב תלמידי כיתות י' עד י"ב  באשדוד שותפים במידה זו או אחרת בפעילות למען הקהילה מדובר בשיעור השתתפות נדיר ובביטוי מובהק לשותפות בין כל הגורמים הממשלתיים, העירוניים, תנועות וארגונים ובני הנוער בעיר שבאמצעות מועצת התלמידים והנוער אשר נציגיה משולבים כמעט בכל ועדה עירונית הם שותפים מלאים לכל ההחלטות.

על כן אין זה מפליא כי מאות בני נוער חדשים הצטרפו השנה והגדילו באופן משמעותי את מספר החניכים אשר פוקדים מדי יום את אגפי הילדים והנוער במרכזים הקהילתיים. תנועת מעו"ף – היא תנועה קהילתית  אשר יושבת בלב השכונות ומטפחת  נוער איכותי, מוביל, ערכי, המחויב  לאחריות אישית וחברתית ומעוניין להוביל תהליך של שינוי בחברה וברבעים השונים בעיר.

maof 3

מעורבותם הברוכה של צוות אגפי הילדים והנוער לחינוך הצעירים כאזרחים אחראים עתיד לתת את אותותיו  בשנים הבאות כשחניכים אלו יתבגרו ויהפכו לעמוד התווך הקהילתי של העיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*