נאמני חירום למען אוכלוסיות מיוחדות

נאמני חירום למען אוכלוסיות מיוחדות

מבצע צוק איתן לימד אותנו לא מעט על משמעות המוכנות לחירום וככל שהמלחמה נמשכה כך עלו יותר תובנות באשר לחוסן הקהילתי והשלכותיו על יכולת העמידה וההתמודדות בחירום. הדברים נכונים לכל אחד ובעיקר לאוכלוסיות עם מוגבלויות. לאלה, הוכשרו מתנדבים מיוחדים והשבוע אף זכו בתעודות. כל הכבוד!

ביום שני האחרון התקיים תרגיל חרום לסיכום קורס ייחודי שהתקיים באשדוד, להכשרת מתנדבים כנאמני חרום, לסיוע ותמיכה באנשים עם מוגבלות בשעת חרום. ההכשרה בקורס, כללה 3 מפגשים לימודיים, כל אחד בן 4 שעות, ותרגיל מסכם שהתקיים בשבוע שעבר במועדון עירוני נגיש (מע"ן) של מנהל השירותים החברתיים, ברובע ב' בעיר.

היוזמה לקורס הייתה של מחלקת שיקום מוגבלויות – קהילה נגישה אשדוד, שבעזרת יחידת ההתנדבות העירונית ובעזרתם של הרכזים הקהילתיים במנהלות הרבעים, גייסו יחד כ-30 מתנדבים שהשתתפו בקורס. "מטרת ההכשרה הייתה ליצור מערך מתנדבים ייחודי, שיתמקד בסיוע ותמיכה בבעלי מוגבלות בעיתות חירום" אומרים במחלקה ומציינים כי "שילובם של הפעילים והמתנדבים במבנה הארגוני  של הרשות עשוי להעצים את שני הצדדים, לחזק את דימוי המתנדב ולתת משמעות לתרומתו".

במהלך ההכשרה נסקרו הנושאים הבאים: הנחות יסוד באיום על העורף, מצבי החירום ודרכי התגוננות, התנהגות אוכלוסייה בחרום, מאפייני אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים, המתנדב בקהילה – גיוס ארגון ותחזוקה, היערכות לחירום ברשות המקומית ושילוב המתנדב והפעיל במערך החירום.

בתרגיל המסכם התחלקו המשתתפים לקבוצות עבודה עפ"י רובע מגוריהם כשכל קבוצה מורכבת מרבעים סמוכים. המשתתפים קיבלו תרחיש חרום תיאורטי של מלחמה כוללת והיה עליהם לתת משמעות לתמונת המצב ולגבש המלצות לתוכנית פעולה. כל קבוצה בחרה בעובדה אחת מתוך התרחיש, הסבירה את משמעותה,  נתנה המלצה לפעילות והעירה הערות. בתום התרגיל קיבל כל משתתף פנקס כיס לפעיל בחרום ובו קובץ הנחיות ופעולות להתמודדות במצבי משבר ובטקס סיום חולקו תעודות לכל משתתף.

המינהל השירותים החברתיים מודה לכל המתנדבים – לראשי המנהלות, ליחידת ההתנדבות ולכל מי שסייע להצלחת התרגיל. ואילו המשתתפים עצמם אמרו בתום התרגיל כי "יצאנו ממנו עם לא מעט תובנות ואנו מקווים שנמשיך לעסוק בנושא על מנת להיות ערוכים לזמן אמת".

purim

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*