נאמנים עם שיניים

נאמנים עם שיניים

זו הפעם הראשונה בארץ בה מוכשרים תלמידי תיכון כנאמני ניקיון ע"י המשרד להגנת הסביבה. כ-50 תלמידים ממקיף ד' יקבלו בימים הקרובים תעודה ארצית לנאמני ניקיון ויוכלו לאכוף את החוק נגד מטרדים ומפגעי סביבה בכל הארץ.

מינהלת רבעים ד'-ה' יכולים להתהדר בכך שהם היו הראשונים בארץ שהכשירו ויקלטו נאמני ניקיון צעירים. הם, ביחד עם המשרד להגנת הסביבה, מחלקת איכות הסביבה של עיריית אשדוד  ורכזי המינהלות הרימו מיזם ייחודי שהכשיר צעירים ברובע להיות נאמני ניקיון השומרים על הסביבה.

הבחירה בתלמידי מקיף ד' לא נולדה סתם. "הרגשנו מבורכים לדעת כי הנוער של מקיף ד' רוצה לשמור על איכות הסביבה ומכיר בצורך לפעול ולתרום" אומר מר ישראל חזות, ראש מינהלת ד'-ה', ומוסיף "לשמחתנו, הם יהיו שותפים לסיירת הירוקה הרובעית, יחד עם הפעילים והמתנדבים במנהלת".

בשלב זה מדובר בכ-50 תלמידים אשר עברו את ההכשרה ובימים הקרובים הם יקבלו לביתם את תעודת נאמן הניקיון הארצית, מה שייקנה להם את האפשרות לאכוף מטרדי ומפגעי סביבה בכל מקום בעיר ובארץ. ככלל מדובר במיזם ראשון וייחודי שמן הסתם ילך ויתפשט לכל חלקי הארץ ובצד היותו מיזם חינוכי מן המעלה הראשונה, יש בו גם אפשרות לפעילות אקטיבית ומעורבות ברמה היישומית.

עיריית אשדוד ומינהל התפעול מעודדים כידוע צירוף של יותר ויותר פעילים ומתנדבים והכשרתם כנאמני ניקיון. זהו מוטו מרכזי בתוכניות העבודה של העירייה הנגזרת מתוך אמונה כי ככל שיגדל מספר הפעילים כך תתרחב המודעות לסביבה נקייה ואיתה גם המחוייבות והשמירה על המרחב הציבורי בכללותו.

מנהלת רבעים ד'-ה', בעצה עם המשרד להגנת הסביבה, לקחה צעד זה קדימה ומכשירה גם את הדור הצעיר. "זו הייתה חוויה מאין כמוה לראות את האכפתיות וההתעניינות של התלמידים במהלך ההכשרה" אומרים במינהלת וספיר, תלמידת כיתה י"א במקיף ד' מוסיפה בגאוה: "מהיום אהיה שומרת הסביבה של הרובע"

התלמידים והתלמידות מסרו תודה לכל השותפים במיזם: למנהלת ולרכזות מקיף ד'; לאהרון מור ודני יצחק – רכזי המנהלות; לחגי – מרצה ההכשרה; לימית הוניקמן – מנהלת מחלקת איכות הסביבה ולמר ישראל חזות – ראש מינהלת רבעים ד'-ה' שמבטיח כי "בשלב הבא נכשיר תלמידים ממקיף ג'"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*