מתי מומלץ להשתמש בשירותיו של שמאי מקרקעין?

מתי מומלץ להשתמש בשירותיו של שמאי מקרקעין?

באופן כללי, שמאי מקרקעין הם אנשי מקצוע בעלי הבנה מעמיקה בכל מה שנוגע למגמות השוק הנוכחיות. כנגזרת מכך, שמאים מוסמכים להעריך במדויק את השווי של נכס נתון. בתוך כך, הערכות השמאי מסייעות להבטיח את כדאיות הרכישה או הקנייה. מתי נזדקק לשמאים? הנה המידע.

בין אם מדברים על תקופות בהן מחירי הדיור גבוהים בארץ, או שמא מדובר על תקופות בהן הריבית יותר מתייצבת, השירות של שמאי מקרקעין במקרים רבים יהיה בגדר המלצה חמה. במקרים אחרים, שירות שמאי בתחום המקרקעין יהיה ממש כמעט בגדר חובה. אלו הם חלק מהמקרים המצריכים שמאי מקרקעין מוסמך:

  • הערכת שווי נכס – כאשר הקונים, המוכרים או המלווים צריכים הערכה אמינה לגבי שוויו של נכס מסוים.
  • לאחר או לפני שיפוצים – שמאי מקרקעין מאפשרים לקבוע את עליית ערך שווי הנכס לאחר או לפני שיפוצים.
  • צרכים משפטיים – למשל, במקרים בהם יש צורך לתבוע קבלן בנייה.

כיצד פועל שמאי מקרקעין?

רוב השמאים פועלים באותן השיטות לקביעת שווי של נכסים. ברוב המקרים, שמאי מקרקעין יתחיל בחקר השוק. זאת, כדי לקבוע מגוון ערכי שווי של נכסים דומים באזור. לאחר מכן, שמאים יבקרו בבית וישקלו פקטורים הנוגעים ספציפית לאותו נכס.

מידע זה מנותח יחד עם כל שאר המידע הרלוונטי, כאשר בסיום התהליך, מזמיני השירות מקבלים דו"ח מפורט קביל משפטית. עם הדו"ח של השמאי ניתן להתמקח בעסקאות נדל"ן, לתבוע משפטית במקרה הצורך ועוד.

באיזה שלב אפשר להזמין שמאי מקרקעין?

באופן כללי, ניתן להזמין שמאי מקרקעין בכל שלב ושלב של תהליכי שיפוצים, רכישה או מכירה של נכסים. זאת, כדי לבדוק גורמים כמו:

  • גיל הבניין ומצבו
  • מצב הדירה וערכה בשוק הנוכחי
  • מיקום הנכס ושוויו לפי נתון זה
  • בירור לגבי מכירות דומות באזור
  • בירור עלויות בנייה ואיכות החומרים בהם נעשה שימוש בבנייה או במהלך שיפוצים בנכס.

כדי להזמין שמאי מקרקעין עבור כל אחד מהשירותים שלעיל, חשוב לבדוק את תחום ההתמחות של אותו שמאי בו שוקלים להסתייע.

באיזה שמאי מקרקעין אמורים להסתייע?

כדי לבחור בשמאי הנכון, בתור התחלה, חשוב לוודא שהשמאי מוסמך ומנוסה, ככה שחשוב לבקש לראות פיזית את רישיון השמאות שלו\ה. כמו כן, יש לבדוק את העמלות והשירותים של השמאי, שכן חלק גובים תעריף שעתי וחלק מהשמאים גובים תעריף "פיקס".

בנוסף, מומלץ לשאול לגבי משך הזמן שייקח לשמאי להשלים את ההערכה של הנכס. חשוב לזכור, ככל שהשמאי יכיר טוב יותר את האזור בו הנכס ממוקם, ככה התהליך עשוי להיות קצר יותר ויעיל יותר. לכן, כדאי לשאול את הדיירים המתגוררים באזור הנכס, ולבקש המלצות על שמאים שעבדו איתם בעבר.

והכי חשוב, תמיד יש להקפיד לחתום על חוזה התקשרות הכולל את פירוט ההערכה של השמאי.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*