משקיעים בדור העתיד של המהנדסים הכימיים באשדוד:

משקיעים בדור העתיד של המהנדסים הכימיים באשדוד:

בפעם הראשונה לאחר הקורונה – הכימיתון חוזר. במסגרת ההאקתון לתלמידי מגמות הכימיה בתיכוני אשדוד, נדרשו התלמידים לפתח פתרונות לאתגרים מגוונים באמצעות כלים מעולם הכימיה, ביניהם צמצום פסולת מזון, תקלות צבע בתעשיית חומרי הריח ואתגרים מעולם הצבעים הידידותיים לסביבה. ארבע קבוצות דורגו בשלושת המקומות הראשונים וזכו בפרסים.

תלמידי מגמות הכימיה בתיכונים ברחבי העיר אשדוד התכנסו בקמפוס אשדוד של SCE המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון, לכימיתון – האקתון מעולם הכימיה, המתקיים בשיתוף חברת ״אדמה אגן״ וענף הכימיה במשרד החינוך. מדובר בתחרות נושאת פרסים במסגרתה תלמידים הלומדים במגמות הכימיה, מכתות י״א ו-י״ב מתחלקים לקבוצות שונות ונדרשים לתת מענה ופתרונות לאתגרים מעולמות מגוונים הקשורים לחיי כולנו, ביניהם הצורך בצמצום פסולת מזון, תקלות צבע בתעשיית חומרי הריח, המובילים למוצרים פגומים ואף הצורך בפיתוח חומרי צבע ברי קיימא, למען הסביבה.

בתחרות השנה התחרו 10 צוותים משבעה בתי ספר תיכוניים בעיר אשדוד. אתגרי הכימיתון הספציפיים עמם נדרשה כל קבוצה להתמודד הוצגו לצוותים בפעם הראשונה 48 שעות לפני מועד פתיחת התחרות. ביום השיא עצמו, הוקצו לכל הקבוצות 12 שעות לפיתוח פתרונות יישימים.

במהלך היום ליוו את הקבוצות מומחים מהתעשייה והאקדמיה שסיירו בין הקבוצות, שמעו על הרעיונות היצירתיים וסייעו לתלמידים להתקדם בכיוון אשר משתמש כראוי בעקרונות הכימיה. לאורך היום קיבלו התלמידים גם סדנאות בתחומים שונים אשר יסייעו להם בעתיד בעולם התעסוקה, ביניהן סדנה לחשיבה יצירתית וסדנא להעברת מסרים בסגנון פיץ'.

בסיום שעות ארוכות של מלאכת מחשבת, במהלכן גם נהנו התלמידים ממגוון רחב של פינוקים, הציגו הקבוצות השונות את הפתרונות אותם הגו. מבין הקבוצות המציגות את תוצריהן בחרו השופטים את הקבוצות שהצעתן למענה על האתגר שהוצב הוא הטוב והישים ביותר. חבר השופטים הורכב מאנשי אקדמיה, תעשייה וחינוך.

עם הקריטריונים לזכייה נמנו: זיהוי הבעיה ומתן מענה לה, יצירתיות וחדשנות, רמת הפיתוח שהושגה במסגרת הזמן של הכימיתון והשינוי או ההשפעה הטכנולוגית-הנדסית של הפתרון המוצע על החברה והקהילה. חברי הקבוצה שהגיעה למקום הראשון נהנו מטאבלטים חדשים, כאשר הפרס למקום השני היה אוזניות אלחוטיות והתלמידים במקום השלישי (שתי קבוצות) קיבלו שוברי פרס.

במקום הראשון זכתה קבוצת המונוכרומטיים ממקיף ח', שפיתחו חומר צבע ייחודי וידידותי לסביבה, המבוסס על החומר כיטין, לטובת תעשיית הרכב.

למקום השני הגיעו קבוצת הקרואטנואידים ממקיף ז', שפיתחו מכסה ייחודי ליוגורטים, המתריע על תוקפו של המוצר, בכדי לצמצם פסולת מזון הנזרקת שלא לצורך.

למקום השלישי הגיעו שתי קבוצות, האחת, קבוצת ה- Black Team ממקיף א', שפיתחו פקק ייחודי לבקבוקי חלב, המתריע על תוקף המוצר והשנייה, קבוצת ה- E-140  ממקיף ז' שפיתחו שיטה להגנה על צנרת מפני חלודה, באמצעות שיטת התזה ייחודית.

אילנה סיסו, מנהלת קשרי הקהילה בחברת אדמה, מסרה: ״אני נרגשת מחזרתו של הכימיתון לאחר תקופה ארוכה של משבר קורונה. הכימיתון הוא אירוע שיא בו חוברות התעשייה, האקדמיה, עיריית אשדוד ומשרד החינוך למשימת קידום לימודי הכימיה בעיר וחשיפת התלמידים לעולם  והמחקר בתחום. בתחרות נדרשים התלמידים גם להפגין יכולות של עבודה בשיתוף פעולה ואלו מהוות מפתח להצלחת דור העתיד של המהנדסים הכימיים שגדל פה כיום. אנו באדמה מקווים כי באמצעות השותפות בכימיתון, סייענו להחדיר בתלמידים את חדוות המחקר וההמצאה ולגדל את דור העתיד של החוקרים והממציאים הישראלים בתחום הכימיה״.

ד"ר מיכל גולדנברג, ראשת המחלקה להנדסה כימית במכללה האקדמית להנדסה SCE  אשדוד, סיפרה כי מטרת התחרות הייתה להציג לתלמידים את עולם הכימיה והאפשרויות הבלתי מוגבלות שידע בתחום הכימיה מקנה אותן. כל דבר בחיינו קשור בכימיה – זוהי  אבן היסוד לכל הפיתוחים הטכנולוגיים והבסיס לכל תהליך והמצאה. האתגרים שהצגנו לתלמידים במסגרת התחרות, "לא מביישים" את האתגרים הניצבים בפני יחידות מחקר ופיתוח, במוסדות מובילים בעולם. לתלמידים היכולת לפתח פתרונות מרשימים לא פחות מאנשים המומחים בתחום. העובדה שהם צעירים, עם ראש פתוח ומחשבה שונה הם יתרונות אדירים ואכן, התוצרים שהוצגו בפנינו במסגרת הכימיתון הוכיחו כי לא טעינו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*