משטרת ישראל נערכת להידוק האכיפה של התו הירוק

משטרת ישראל נערכת להידוק האכיפה של התו הירוק

בעקבות הנחיית ראש הממשלה, משטרת ישראל נערכת להידוק האכיפה של התו הירוק. האכיפה תוגבר הן בהגדלת ביקורי הפתע בבתי עסק המצריכים תו הירוק, והן בחידוד ההנחיה לשוטרים לוודא שהכניסה לבית העסק או אירועי התרבות, נעשית באמצעות ברקוד עדכני* בלבד ולא באמצעות תעודות מודפסות.

בהודעה שהוציא מטה ההסברה למאבק בקורונה והמשרד לביטחון פנים, הם מבקשים לחזור ולרענן לציבור את המידע לגבי התו הירוק כדלהלן:

מקומות שבהם מופעל תו ירוק:

אירועי תרבות וספורט, אולמות וגני אירועים, פסטיבלים, כנסים ותערוכות, בתי מלון, חדרי כושר וסטודיו וקאנטרי קלאב (למעט בריכה המצויה בו), בתי תפילה מעל ל-50 איש, אזור הישיבה בחלל סגור של מסעדות, ברים חדרי אוכל ובתי קפה, מוזיאונים וספריות, אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה  אטרקציות  ופארקי שעשועים המצויים במבנה.

תעודות תו ירוק נדרשות לכולם:

  • מחוסנים, מחלימים, נבדקים עם תוצאה שלילית.
  • ניתן להוריד תעודת תו ירוק באפליקציית "רמזור", באתר משרד הבריאות או בקול הבריאות(5400*)

מדיניות תו ירוק לפי גיל:

0-3 וילדים עד גיל 12 המציגים תעודת נכה: פטורים מהצגת תו ירוק,  3-12 בדיקות במימון המדינה, 12 ומעלה: בדיקות במימון פרטי

זכאים לתו הירוק:

  • מי שקיבלו שניים (החיסון השני בן פחות מחצי שנה) או שלושה חיסונים ועבר שבוע מהחיסון האחרון (פייזר) או שבועיים מהחיסון האחרון (מודרנה), זכאים לתו ירוק שיהיה בתוקף עד חצי שנה ממועד החיסון האחרון.
  • מי שקיבלו רק חיסון אחד – אינם זכאים לתו ירוק, גם אם קיבלו תוצאה חיובית בבדיקה סרולוגית אחרי החיסון.
  • מחלימים – חצי שנה ממועד החלמה ולאחר חצי שנה מי שקיבל גם לפחות חיסון אחד (לפני או אחרי ההחלמה). ילדים עד גיל 12 ושלושה חודשים, גם אם חלפה חצי שנה.
  • לא-מחוסנים המבקשים להנפיק תו ירוק באמצעות בדיקה מהירה.
  • מי שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקתPCR  במסגרת 'מגן חינוך', זכאים לתו ירוק שבועי, שיהיה בתוקף עד סוף היום השביעי שלאחר הבדיקה, כולל יום הבדיקה עצמו.
  • שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקה מהירה מבוגרים וילדים, יכולים להציג אותה כדי להיכנס למקומות שפועלים לפי הנחיות התו הירוק ב-24 השעות שאחרי הבדיקה. אפשר להציג בכניסה את קוד ה-QR של הבדיקה עצמה או להפוך אותה לתו ירוק יומי, באמצעות סריקת הקוד באפליקציית הרמזור.
  • בכניסה למוסדות השכלה גבוהה רשאים הצוות והסטודנטים לבצע בדיקה מהירה אחת ל-48  שעות.

מידע על הנפקת תו ירוק בבדיקה מהירה ולרשימת נקודות הבדיקות המהירות, בכתובת:
https://www.gov.il/he/Departments/General/corona-fast-check-public

עם ההנחיות הנ"ל יצאה קריאה לכל התושבים שטרם השלימו את החיסון השלישי, לעשות זאת באופן מהיר. החיסון השלישי הוא חלק בלתי נפרד מהשלמת ההגנה החיסונית מפני הקורונה. הוא בטוח ומומלץ על ידי כלל הגופים הרפואיים בעולם ובישראל. במיוחד עכשיו נוכח גל תחלואה עולמי. העיקרון המנחה: אדם מחוסן הוא אדם מוגן!

צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*