מרפאות שיניים עזרה ראשונה

מרפאות שיניים עזרה ראשונה

בדרך כלל כשאנחנו חושבים על מרפאות שיניים, אנחנו חושבים על טיפולים סדירים, טיפולי סתימות, שורש, השתלות, עקירות וכדומה. אך כל מרפאת שייניים שמכבדת את עצמה נותנת גם טיפולי עזרה ראשונה. הכוונה כמובן לטיפולים מיידים בשיניים. טיפולים שאם המטופלים לא יקבלו אותם, הרי שעלול להיגרם להם נזק משמעותי יותר, נזק שישפיע על איכות החיים שלהם וייתכן שיאלץ אותם לעבור טיפולים ממושכים וארוכים יותר.

מרפאות שיניים עזרה ראשונה מתבססת על שני אלמנטים עיקריים, ראשית, אפשרות להעניק טיפול למטופלים גם מחוץ לשעות העבודה, במידה ויש צורך והמטופל זקוק לטיפול רפואי בשעות הלילה או בשעות אחרות שהמרפאה לא עובדת. שנית, מרפאות שיניים עזרה ראשונה מתבססת על הרעיון שניתן להעניק למטופלים טיפול מיידי ראשוני, אפילו זמני, כשהטיפול המפורט יותר יתבצע בשלב מאוחר יותר. יש לציין, שבשביל שזה יקרה, לא רק שהמרפאה צריכה לכלול את הציוד והחומרים המתאימים, אלא גם להיות מוכנה לעדכן מטופלים שקבעו תור ולדחות את הזמנתם במידת הצורך.

לפני שנסביר אילו טיפולי עזרה ראשונה מעניקות מרפאות שיניים, אנחנו רוצים להמליץ לכם, לבדוק היטב היכן ישנן מרפאות שיניים עזרה ראשונה בקרבת מגוריכם, על מנת שתוכלו להגיע אליהן בהקדם, במידת הצורך. כך אם, חס וחלילה, תצטרכו לקבל טיפול מיידי מרופא שיניים, לא תצטרכו לחפש מרפאה שמעניקה טיפול כזה אלא תוכלו להגיע אליה מיד.

אילו טיפולים נכללים במסגרת מרפאות שיניים עזרה ראשונה

כשאנחנו מדברים על טיפולי עזרה ראשונה במסגרת מרפאות שיניים, הכוונה שלנו לטיפולים כגון, שן שנשברת, כאבי שיניים פתאומיים, דלקות שיניים, חבלה כתוצאה מתאונה, אלימות או כל דבר אחר, חוסר יכולת פתאומית ללעוס ועוד.

חשוב להדגיש, מרפאות שיניים עזרה ראשונה מעניקות טיפול חירום ראשוני הן למבוגרים והן לילדים. במקרה של ילדים, הרי שמדובר בפרט על טיפולים במקרה של צמיחת שן, אז הילד עלול לחוש תחושת כאב קשה, וכן במקרים נוספים כגון, חבלות או פציעות. זה נכון הן במקרה שמדובר בילד עם שיניים חלביות והן במקרה שמדובר בילד עם שיניים קבועות.

כפי שניתן להבין טיפול עזרה ראשונה הוא טיפול ראשוני בלבד, בדרך כלל במסגרת טיפול זה מתבצע הליך זמני, ייתכן מאוד שהרופא יחליט שאין טעם לבצע טיפול אלא רק לתת אנטיביוטיקה, ובמהלך השבוע יהיה ניתן להגיע אליו לטיפול קבוע. בכל מקרה, הטיפול הזמני הוא קצר מועד ומטרתו לשכך את הכאב ולטפל בבעיה באופן נקודתי, באותה הזדמנות הרופא ימליץ לקבוע תור או יקבע לכם תור להמשך הטיפול.

מתי עובדות מרפאות שיניים עזרה ראשונה

מרפאות שיניים מעניקות עזרה ראשונה באופן סדיר כשהן פעילות, אך מעבר לכן הן גם מעניקות טיפול במהלך שישי-שבת, חגים וכן אחרי שעות העבודה של המרפאה. לשם כך ניתן לפנות אל המרפאה בטלפון חירום או, במקרה וניתן, דרך מספר טלפון של הרופא עצמו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*