מרוץ האקלים הבינלאומי: מסקוטלנד לישראל

מרוץ האקלים הבינלאומי: מסקוטלנד לישראל

אמש, יום רביעי (2/11), בשעה 20:00, הגיע לאשדוד הלפיד של מירוץ האקלים, אשר יצא מגלזגו שבסקוטלנד ועשה דרכו לשארם א שייח' שבחצי האי סיני. נציגי העירייה ואיכות הסביבה קיבלו את קבוצת הרצים הייצוגית במתחם חוף הקשתות, לטקס קצר ומרענן, ומשם המשיכו הרצים לתחנה הבאה בניצן. אשדוד בעד הסביבה!

משבר האקלים שפוקד את העולם הביא ליוזמה יוצאת דופן – מרוץ שליחים סביבתי בינלאומי שיצא מנקודה מסוימת על המפה העולמית ויעבור דרך מקומות שונים, תוך שהוא מעורר את דעת הקהל ומציב את משבר האקלים על סדר היום העולמי. נקודת ההתחלה למרוץ היתה העיר גלאזגו בסקוטלנד ונקודת הסיום שאר-א-שייח שבחצי האי סיני.

על פי המידע שהגיע אלינו כ-250 אלף איש נרשמו למרוץ ונוטלים בו חלק. "זהו מרוץ השליחים הארוך בעולם ובודאי מסקרן מאוד" אומרים המארגנים ומציינים כי מטרתו העיקרית היא לעורר מודעות גלובלית למשבר האקלים ולעובדה כי לא נותר הרבה אנושות הרבה זמן לפעול ולתקן את המצב הקשה אליו הגיע העולם.

גלזגו נבחרה כנקודת הזינוק משום שבה נערכה ועידת האקלים האחרונה, והרצים במרוץ נושאים איתם מסר על דחיפות הנושא והצורך הקריטי לעסוק בו לאלתר. כמו כן, הרצים נושאים בידיהם שרביט אותו יעבירו מקבוצת רצים לקבוצה חדשה, כך עד לנקודת הסיום.

מסלול המרוץ שהחל ב-24/7, יעבור דרך 18 מדינות ויתפרס לאורך כ-7,800 ק"מ. המקטע בישראל מאורגן ע"י עמותת אקואושן, הפועלת לשימור והגנה של הסביבה הימית, ושלשום הוא הגיע לישראל דרך הים, לאחר שנחת בקפריסין השכנה. המרוץ ישהה בישראל שלושה ימים, יעשה 576 ק"מ, מראש הנקרה ועד אילת, ב-54 מקטעי ריצה וב-35 רשויות מקומיות.

באשדוד נקבעו שתי תחנות עצירה – ליד מתקן ההתפלה באזור התעשייה ובחוף הקשתות, ואתמול המרוץ הגיע לאשדוד והתקבל בטקס רשמי קצר ע"י נציגי האגף לאיכות הסביבה בעיריית אשדוד. מקום הטקס נקבע לחוף הקשתות, בה נשאו דברים (עמותת דלפיס על נושא האקלים וחינוך סביבתי ואנשי הים התיכון ידברו על שמורות ימיות) והתבצע טקס החלפת השרביט להמשך המרוץ עד לתחנה הבאה בניצנים הסמוכה. המסלול בישראל כולל: חופים בים התיכון, יישובים ומקומות בשפלה, בנגב ובערבה ובין היתר יעבור גם בין אתרים הנמצאים בסיכון גבוה עקב שינויי האקלים.

בסיום המקטע הישראלי, יועבר השרביט לנציגים המצריים שימתינו בחוף טאבה ומשם לשארם א-שייח, שם ייחשף המסר הטמון בו בפני מנהיגי העולם בטקס גדול ומתוקשר.

ימית הוניקמן פרץ, מנהלת המחלקה לאיכות הסביבה בעיריית אשדוד, ציינה כי אשדוד עושה מאמצים רבים בהעלאת המודעות לנושאי סביבה וקיימות ותורמת את חלקה גם בהתמודדות עם משבר האקלים, בהתאם לאמנות והסכמים ברמה הארצית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*