מרו"ם עם הפנים קדימה

מרו"ם עם הפנים קדימה

המרכז לתלמידים מחוננים ומצטיינים באשדוד, שנמצא בעיצומו של מיתוג מחדש ומתיחת פנים, ציין את סיום שנת לימודים ביריד גדול שכולו "תוצרת מרום". רגע לפני היציאה לחופשת הקיץ, צוותי החינוך, משפחות ומבקרים נהנו מתוצרים מרשימים, פירות הלימודים של תלמידי המרכז המשולבים בתוכניות שונות במסגרת עשרות הקורסים הפועלים במקום.

מאות תלמידים, הורים, אחים, סבים וסבתות, גדשו ביום שלישי את חצר מרו"ם – מרכז רוח ומדע – ונהנו מיריד סיכום לשנת הלימודים. באירוע, שנערך תחת הכותרת "למידה, התנסות, חוויה", נפרסה החוויה שבלמידה, בהתנסות ובמומחיות שבאה לידי ביטוי בכל קורס. המבקרים סיירו בין כ-30 דוכנים, שאותם איישו התלמידים והצוות החינוכי וזכו להתרשם מהתוצרים שגובשו בכל אחד מהקורסים שמועברים במרכז, לשמוע פרטים נוספים ואף להתנסות ולחוות בעצמם.

האירוע עורר התרגשות גדולה בקרב התלמידים והצוות החינוכי שכן הוא מבטא שנה של עשיה משמעותית, חיזוק שותפויות ויצירת שותפויות חדשות. השותפות עם מנהל החינוך והאגף מחוננים אפשרה התחדשות נפלאה, שעדיין בעיצומה. שותפויות חדשניות עם בתי ספר בעיר, העשרה של תכניות, פיתוח מודרך ייחודי מותאם לצורכי מצטיינים ומחוננים, חידוש הכיפה הגיאודזית, ובתוך כך גם קידום החלטת הממשלה מהימים האחרונים ללמד על משבר האקלים ואתגרי המחר.

 

 

במרו"ם אשדוד לומדים תלמידי כיתות ג' עד ו' מהעיר ומהסביבה, מחוננים ומצטיינים. כל תלמיד מגיע למרכז אחת לשבוע בבוקר או בצהריים למשך מספר שעות, ונהנה משיעורי העשרה בתחומים מגוונים החל ממוסיקה, רפואה, אוריגמי, זואולוגיה, אמנות, רובוטיקה, התנהלות כלכלית, אנימציה, אסטרונומיה, משחקי חשיבה ומתמטיקה ועד לתקשורת ועיתונות (רשימה חלקית). יריד הסיום נפתח בדברי ברכה חמים של מנהלת מרו"ם, הגב' גלית דבח, ראש מנהל החינוך, מר אריה מימון ומנהלת האגף היסודי הגב' מרטין עובדיה, ודברי תודה והערכה מפי הגב' דפנה מקסימוב, נציגת ההורים. בהמשך, הופיעה מקהלת מרו"ם בהדרכת המורה יעל גנון, ולאחריה מפגש התלמידים עם בני משפחותיהם והצוות.

תלמידי מגמת תקשורת הסתובבו בין המבקרים כשהם חמושים במיקרופונים, פנקס ועט ותיעדו רשמים. את ירון גרינברג, שמלמד זואולוגיה ומביא מידי פעם בעלי חיים לשיעורים, היה קשה לראיין אבל היו אחרים שהתראיינו, כמו הורים למשל.  מראיינת: "האם בתך נהנית במרו"ם?" חגית, אמא: "כן, רוב הזמן. הדברים החדשים שהיא לומדת הם בעיקר בשיעורי רפואה, זואולוגיה ואקולוגיה. וכן, בוודאי שנמשיך גם בשנה הבאה, מה השאלה".

 

 

הייתה זו שנה לא קלה. הקורונה נתנה את אותותיה בכמה גלים, מה שהקשה על יצירת רצף של שיעורים פרונטליים לנוכח חיסורים והיעדרות של תלמידים. עם זאת, קיימו במרכז למידה מקוונת כמענה לתלמידים שנעדרו. "עשינו הכל כדי שנעמוד  יחד במשימות שהצבנו לעצמנו, ומי שמטיל ספק, מוזמן לעיין בדפי העיתון שהפיקו המורה ענת ויינשטיין ותלמידיה" אומרים במרו"ם. "לראות את העיניים הנוצצות של התלמידים, את ההשקעה ואת תוצרי הלמידה 'המדברים' על חדשנות ויצירתיות היו עבורי סיפוק אדיר ורגעי נחת רבים", אמרה מנהלת המרכז, גלית דבח, בעקבות הערב החגיגי. "לצד התכנים המעניינים, אנו מאמינים יותר מכל שהתלמידים צריכים לפתח מיומנויות חשיבה, לצד מיומנויות חברתיות: לדעת להסיק מסקנות, לפתח חשיבה ביקורתית, לחשוב ולפעול יצירתי לצד פיתוח כישורים של למידה עצמית, עבודה בצוות, תכנון ופיתוח" הוסיפה המנהלת.

וזוהי רק ההתחלה! לקראת השנה הבאה המקום ימשיך להתעדכן הן בפיתוח מנהיגות ומעורבות בקהילה, קורסים חדשים ומעניינים  ובמרחב "מייקרים" חדשני הכולל תחנות של "חממה יזמית", לצד נגרות, חשמל, אלקטרוניקה ותפירה. המרחב יאפשר לתלמידים להעלות רעיונות ויוזמות, לתכנן, להתנסות, לטעות, ללמוד וכמובן לפתח, לחלום ולהגשים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*