מרובע ו׳ לכנסת: אושיית התקשורת שמשגע את העולם הערבי, ד"ר אדי כהן מתמודד לפריימריז בליכוד

מרובע ו׳ לכנסת: אושיית התקשורת שמשגע את העולם הערבי, ד"ר אדי כהן מתמודד לפריימריז בליכוד

הוא עלה מלבנון, התגורר שנים רבות באיזור ו' באשדוד הפך לאיש הכי מוכר בעולם הערבי וכיום הוא עושה את דרכו לכנסת ישראל. תכירו את המזרחן שמשגע את העולם הערבי והחלום שלו להקים איים מלאכותיים באשדוד וגם לפעול נגד אויבי ישראל מבפנים ומבחוץ

מי אתה ד"ר אדי כהן?

"במשפט אחד אני אידיאולוג, ציוני, מזרחן וחוקר העולם הערבי.

נולדתי וגדלתי בביירות שבלבנון, עד שארגון החזבאללה החל לפעול כנגד אנשי הקהילה היהודית בעיר, ובין היתר חטפו ורצחו את אבי. סבלנו משנאת יהודים. משפחתי נמלטה לצרפת ובשנת 95 עליתי לארץ".

מה הקשר שלך לאשדוד?

"במשך שנים רבות חייתי ברובע ו' בעיר אשדוד. אני אוהב את העיר מאוד וראיתי כיצד התפתחה לנגד עיני והפכה מעיר בפריפריה לעיר מרכזית ומשפיעה. אבל הכי אני אוהב את האנשים. למרות שעליתי וחייתי בגפי, תמיד השכנים והחברים בעיר גרמו לי להרגיש חלק ממשפחה. לאחרונה הייתי באיחוד האמיריות וראיתי איך הם בנו שם איים מלאכותיים, אין סיבה שלא נוכל לעשות את זה בעיקר באשדוד ובאשקלון".

 


אדי כהן נבחר במקום השני מבין המשפיעים בתקשורת הערבית. כבוד.

 

אתה מוגדר כאושיית רשת בעולם הערבי, עם מאות אלפי עוקבים. כיצד הגעת לזה?

"עבדתי במשך 15 שנים בקהילת המודיעין, בתפקידים מגוונים ומאתגרים ובשנים האחרונות אני מוביל באופן עצמאי את ההסברה של מדינת ישראל לעולם הערבי. המסרים שלי ברשתות החברתיות מגיעים לקהל עצום, כולל למנהיגים ערביים. יש לי כחצי מיליון עוקבים ברשתות בשפה הערבית ולאחרונה נבחרתי ע"י העיתון הסעודי Arab News כאיש השני המשפיע ביותר בעולם הערבי".

 

 

למה החלטת להתמודד בפריימריז לליכוד?

"מדינת ישראל מתמודדת למעשה עם תהליך של פלסטיניזציה", מסביר ד"ר אדי כהן,  "שאת אותותיו ראינו ב"שומר החומות". זה מתחיל מחברי הכנסת הערבים שמסיתים נגד המדינה ואזרחיה, זה עובר למכונת השקרים הפלסטינית ומורגש היטב ברחוב הערבי בארץ שלנו ובחו"ל.

אין כיום בליכוד מזרחן שמכיר היטב את העולם הערבי, את תרבותם ואת דתם ולכן החלטתי להתמודד בפריימריז הקרובים. למעשה בקרב מיותר מ-100 מועמדים חדשים אין אפילו מועמד אחד חדש בליכוד שיודע לדבר ערבית, שלא לדבר על ההיכרות עם העולם הערבי. כשבעזרת השם אבחר, הליכוד יתחזק "בד"ר למגזר הערבי" שמשפיע על סדר היום במגזר הערבי בישראל ובמזרח התיכון.

אני מתכוון לשים סוף להסתה של חברי הכנסת הערביים, לשקרים ולפגיעה של העולם הערבי בכבוד הלאומי והדתי שלנו" מסביר אדי, "ידעתם למשל שבירדן חל איסור ליהודים להכניס תפילין וספרי קודש? ומה קורה במקביל? אנחנו מספקים לירדנים גז ומים במחיר נמוך מזה שמשלם האזרח הישראלי ".

 

 

כולנו רואים איך מדינת ישראל מתפוררת לנגד עיננו בגלל אוזלת ידה של המשטרה. הבדואים חוגגים בדרום ועוד מעט יתקרבו גם לאשקלון ואשדוד. אין משילות בנגב ובגליל. גונבים רכבים, דורשים פרוטקשן .  אם מגלים חולשה מול המגזר הערבי, הם ישר מרימים את ראשם וקמים כנגד המדינה.

ההזדמנויות הכלכליות שממתינות לנו בקשר הנכון עם המגזר הערבי בישראל והמזרח התיכון כולו הן בעלות פוטנציאל משמעותי, שישפיע על הכיס של כל אזרח בישראל ובתנאי שנדע לדבר בשפת המזרח התיכון. כאן זה לא אירופה, כאן זה המזרח התיכון.

לכן אני מבקש את תמיכתם של מתפקדי ומתפקדות הליכוד, שיבחרו בי ויתנו לי את אמונם. בין היתר אני רוצה להעמיד במקומם את חברי הכנסת הערבים. לחוקק חוקי עונשי מינימום על פשיעה לאומנית ולא להשאיר את הדבר לשיקול דעתם של השופטים. יש עוד דברים שאני רוצה לעשות כמו למשל לתמוך בהקמת וועדת חקירה נגד תפירת תיקים לאנשי ימין בפרט.

 

 

אתה הישראלי המבוקש ביותר בתקשורת בעולם הערבי ויצרת רשת ענפה של קשרים. למה הקהל הערבי אוהב אותך כל כך ומתחבר אליך?

"בתחילת הדרך היתה חשדנות כלפי, הם לא ידעו איך לאכול אותי. יהודי, ציוני שמדבר בשפתם ובקיא באסלאם, במנטליות ובתרבות שלהם, שיודע לזהות את האזורים הרכים ודרכם להכנס ולהשפיע. אני מפרסם להם מידע ראשוני שמבוסס על מקורות מהימנים, כולל מידע בנוגע למתרחש בארצם, מידע שהמשטר שלהם מסתיר מהם. הקהל הערבי מזהה שאני הגעתי ממקומו. כשמדברים בביטחון ולא משדרים חולשה הם מכבדים את זה ולא מזלזלים, כפי שניתן לראות ברחובות שלנו כיום".

עשייתו של אדי אינה מסתכמת בתחום ההסברה. אדי פועל גם למען חשיפת וקידום נושאים מושתקים הקשורים להיסטוריה ולמורשת העם היהודי. "במסגרת עשייתי כתבתי שני ספרים – "השואה בעיני אבו מאזן" ו-"המופתי והיהודים", המציגים את תפישותיהם האנטישמיות של שני מנהיגים פלשתינים. בנוסף, אני פועל מטעם מרכז הארגונים לקידום זכויותיהם של יהודי ארצות ערב – מורשתם ורכושם".

למשל בנושא ההסברתית מדינת ישראל לא הגיבה לחזבאללה אשר שלח 4 כתבמ"ים לעבר ישראל אפילו לא איימה. אני ערכתי בימים האחרונים סרטון כדי להשמיץ את הארגון ולהעביר מסר ללבנונים.

למה במפלגת הליכוד?

מפלגת הליכוד היא מפלגה התואמת בדיוק את השקפת עולמי. המפלגה כבר הוכיחה שניתן לקיים הסכמי שלום אמיתיים לצד שמירה חזקה על בטחון המדינה. אני רוצה לפעול בשיתוף פעולה עם מי שיהיה להערכתי ראש הממשלה הבא, מר בנימין נתניהו ויחד להמשיך לשנות סדרי עולם. ברצוני לשרת את המדינה ואת העם ואת תורת ישראל נאמנותי תהיה להם ולתנועת הליכוד.

וכאן אני צריך את תמיכתכם. אתם יכולים לשנות את המציאות ולהצביע לי בפריימריז לליכוד למספר 138 – אדי כהן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*