מראה פנורמית לחניון – מדוע זה כל כך חשוב?

מראה פנורמית לחניון – מדוע זה כל כך חשוב?

מה ההבדלים בין חניון לכביש? יש לא מעט. הבדל עיקרי הוא שבכביש יש תנועה גדולה של מכוניות נוסעות בעוד בחניון רובן עומדות דוממות. יחד עם זאת, יש גם דברים דומים בין חניון לכביש, למשל שבשניהם יכולות להתרחש תאונות. איך זה קורה בחניון? מגוון סיבות חוסר אכיפה, נהגים שלא מצייתים למהירות המותרת, חוסר בשבילים מסודרים להולכי רגל, צפיפות והסיבה שלשמה נכתב מאמר זה שדה ראייה מוגבל. על מנת להתמודד עם בעיה זו, יש להתקין מראה פנורמית לחניון בכל מקום בו יש בה צורך.

מראה פנורמית – תפקיד וחשיבות

מראה פנורמית היא מראה בעלת צורה קמורה המוצבת במקומות בהם שדה הראייה מוגבל. המראה מרחיבה לנו את שדה הראיה ומשקפת את מה שיש בשטח הסמוך אלינו אותו אנו מתקשים לראות. מראה פנורמית לחניון היא אביזר בטיחות מאוד משמעותי שעוזר בהתמודדות עם בעיית שדה הראייה בחניון ובמניעת תאונות.

שדה הראייה המוגבל בחניונים נובע בין היתר ממכוניות חונות, קירות ועמודים שמסתירים לנו את הדרך ומקשים עלינו בביצוע פניות. פעמים רבות אנחנו רוצים לבצע פניה בחניון אך לא יכולים לראות מה קורה מעבר לפינה ואין לנו דרך לדעת האם יגיח מולנו הולך רגל או כלי רכב. מראה פנורמית פותרת לנו את הבעיה ומוצבת בצורה שמראה לנו בדיוק מה קורה באותו 'שטח מת'. בטרם נבצע את הפניה נביט במראה ונפעל בהתאם. השטח פנוי? נפנה. נראה במראה שמישהו מתקרב? נמתין.

סוגים של מראה פנורמית לחניון

קיימים כל מיני סוגים של מראות פנורמיות. גודל השטח אותו הן משקפות תלוי בקוטר המראה ובאופן הכוונון שלה. במקרים של שטחים גדולים במיוחד יהיה לעיתים צורך בשתי מראות בעוד שבמקרים רבים אחרים מראה אחת תספיק. המראה ניתנת להצבה על עצמים שונים כגון קירות, עמודים ותקרה. כשמדובר במראה פנורמית לחניון, יש שני סוגים נפוצים:

מראות אקריליות – נחשבות איכותיות מאוד ולכן הן הכי מומלצות. הן עמידות לכל תנאי מזג האוויר והשתקפותן זהה לזו של מראת זכוכית.

מראות העשויות מפוליקרבונט – הן אמנם יותר זולות מהמראות האקריליות אך לא איכותיות כמוהן ופחות עמידות לתנאי מזג האוויר השונים. עקב כך נמצא מראות אלו בעיקר בחניונים סגורים.

לסיכום – למרות השקט ששורר רוב הזמן בחניונים, אל תטעו לחשוב שאתם במקום בטוח. סעו בזהירות, שימרו על ערנות ואם נתקלתם במראה פנורמית לחניון תדעו שהיא לא סתם שם ועליכם להשתמש בה בחוכמה. עצרו, הביטו בה ורק אם היא תראה לכם שהשטח פנוי תוכלו לפנות בבטחה.

צילום: ארבל שטראוס בע"מ

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*