מקום העבודה המתפתח ותפקיד משאבי אנוש

מקום העבודה המתפתח ותפקיד משאבי אנוש

בעבר, מחלקת משאבי אנוש הייתה המטפלת הבלעדית של העובדים. כיום, מחלקת משאבי אנוש אחראית על הרבה יותר מסתם גיוס ופיטורים. כך מסבירה היי בוב, פלטורמה לניהול משאבי אנוש. מחלקת משאבי מתבקשת יותר ויותר לספק הדרכה כיצד לנהל שינויים במקום העבודה ולסייע בהגברת שיתוף הפעולה בין המחלקות השונות.

עפ"י חברת הייבוב, מחלקת משאבי אנוש לא רק אחראית על ניהול אנשים, אלא גם על ניהול תהליכי עבודה ותהליכים בתוך ארגון. לעתים קרובות היא נקראית לספק כלים כיצד לנהל שינויים במקום העבודה ולאפשר שיתוף פעולה מוגבר בין מחלקות שונות. מחלקת משאבי אנוש אחראית כעת ליותר מסתם גיוס עובדים ותחזוקת רישומי החברה, אלא היא מתמקדת גם בשימור עובדים, מעורבות, פיתוח ומנהיגות.

הקשר בין מחלקת משאבי אנוש למודל עבודה היברידי

מקצועני משאבי אנוש מבוקשים יותר מאי פעם וזאת כי תפקידה של מחלקת משאבי אנוש מתפתחת ומשתנה כדי לשקף את הצרכים של כוח עבודה מהדור החדש. זה התאפשר הודות להכנסת טכנולוגיות חדשות ומודלים שונים של עבודה, כגון מודל עבודה היברידי. גם מחלקת משאבי אנוש התפתחה כדי לעמוד בשינויים הללו במקום העבודה.

מחלקת משאבי אנוש צריכה להיות מודעת לאופן שבו השינוי הזה במודלים של מקום העבודה משפיע על המחלקה שלהם מכיוון שהם יצטרכו ליצור מדיניות שתאפשר לעובדים לעבוד מרחוק או בגמישות תוך כדי שמירה על תפוקת עבודה יעילה.

לסיכום, חברת הייבוב מסבירה: מחלקת משאבי אנוש היא לא זו שתחליט אם חברה צריכה לאמץ מודל עבודה היברידי או לא. ההחלטה צריכה להתקבל על ידי המנכ"ל, אשר יתחשב בצרכי החברה ועובדיה. לאחר שההחלטה התקבלה, משאבי אנוש צריכים לחשוב איזה סוג של מודל עבודה היברידי יתאים ביותר לארגון שלהם וכיצד הוא יכול לעזור לעסק שלהם לצמוח.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*