מצוות הקהל של נשות חב"ד

מצוות הקהל של נשות חב"ד

מצוות "הקהל" מאופיינת בערכים של אחדות, התלכדות, ערבות הדדית, אהבה ואחווה, מעורבות חברתית וגילויי איכפתיות זה כלפי זה וזו כלפי זו. יש במצווה משום גיבוש העם, הידוק הקשרים שבין החברים בקהילה ושמירה על קשר עם מסורת ומורשת ישראל לדורותיה. נשות חב"ד, כמידי שנה, מקיימות כנס נשים במסורת מצוות "הקהל", מאזינות להרצאות ולדברי עיון של רבנים, רבניות וחברות בקהילה, מקיימות דיאלוגים בנושאים הנוגעים בעולמן ומפרות אישה את רעותה בתובנות הנגזרות ממקורות ישראל.

בשבוע שעבר, במתנ"ס ספרא ברובע י"ב, התכנסו נשות חב"ד לכנס המסורתי וערכו מפגש מעניין ומרשים, בהשתתפות מאות מנשות חב"ד והקהילה. לכנס הן הזמינו את יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה הגב' אהובה עמרם. הכנס היה לזכרה של  הרבנית חיה מושקא שניאורסון, דמות נערצת בקהילת חסידות חב"ד, וגם הוא עמד ברוח מצוות "הקהל" לאחדות ולקבלת כל אדם חילוני כדתי.

הערב המיוחד והמרשים כלל כאמור דברי ברכה מפי רבנים ורבניות בולטים בקהילת חסידי חב"ד, הרצאה על העצמה אישית נשית, תקשורת זוגית וחינוך ילדים, ומופע של סטנדאפיסטית חרדית שהצחיקה את הנשים באנקדוטות ובסיפורים על ההתמודדות היומיומית, המוכרת ומשותפת לכולן כרעיה, כאימא וכאישה בקהילה.

גב' עמרם בירכה את נשות חב"ד על עצם קיום המפגש הקבוע ועל הבחירה להציב במרכז הכנס את דמותה של הרבנית שניאורסון ואת רעיון העצמת הנשים. עמרם הדגישה את "המקום המרכזי של האישה החרדית במשפחה" (שהיא עיקר הבית), ושיבחה את "הפעילות המבורכת לקירוב לבבות ואהבת האדם של נשות חב"ד". כמו כן, סיפרה על פעילות מועצת הנשים בעיר, אותה היא מובילה כחלק מחזון ראש העיר ד"ר יחיאל  לסרי על "עיר ידידותית לנשים", ואף הזמינה אותן להצטרף ולקחת חלק בפעילות של מועצת נשים עירונית.

עמרם הדגישה את מחויבותה ורצונה לקדם את כלל הנשים בעיר. "אני רואה חשיבות רבה בהעצמת נשים חרדיות ושילובן במעגלי התעסוקה בעיר, כדרך לחיזוק מעמד הנשים והשפעתן בבית, במשפחה ובקהילה, מבחינה אישית וכלכלית אשר יוביל לחוסנה ולהעצמתה של העיר אשדוד" סיכמה.

בתוך כך עמרם מזכירה כי בקרוב יחול יום האישה הבינלאומית ובמועצת הנשים העירונית מכינים רפרטואר אירועים בהם תוכלנה הנשים להשתתף, להיחשף לתכנים ותוכניות הקשורות בעולמן, ללמוד ולהתרשם וליהנות כמובן, הן מהמפגשים והן מהתכנים שיוצגו על הבמה. הפעילות תתחיל ב-15/2 ותכלול הצגות ומופעים, הרצאות וסדנאות, בשיתוף עם מרכז מונארט לאומנויות, המרכז להשכלת מבוגרים "אופק", מתנ"ס בית לברון והקניונים סי-מול ולב אשדוד. שיא הפעילות יהיה באירוע הצדעה לאישה שיהיה במסגרת "מסע נשי" לאילת הדרומית.

המידע יתפרסם בקרוב וכל נשות אשדוד מוזמנות ליטול בו חלק.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*