מפגש משותף של תנועות הנוער עם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים

מפגש משותף של תנועות הנוער עם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים

בחברה העירונית לתרבות הפנאי יזמו רעיון חדשני שמטרתו היא שילוב בני נוער עם צרכים מיוחדים בפעילות הבלתי פורמלית בתנועות הנוער.

שילובם של ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים ביוזמות ופעילויות קהילתיות שונות הינו אחד מהנושאים החשובים אשר עומדים על סדר היום באשדוד. למיזם מבורך ומשמעותי חברו יחד תנועות הנוער, מועצת הנוער העירונית בתחום הנוער בחברה העירונית, עם נורית טופז – רפרנטית הצרכים המיוחדים בחברה העירונית לתרבות הפנאי.

שיתוף הפעולה שנוצר בין הגופים הוליד את מפגש הראשון בסדרה שמטרתו יצירת שיח סביב נושא הצרכים המיוחדים על מנת לקדם ולמנף את השתלבותם של ילדים עם צרכים מיוחדים בתוך תנועות הנוער.

לאחרונה התקיים ערב הורים לילדים עם צרכים מיוחדים במרכז העירוני לנוער. במפגש נכחו: יניב קקון- המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הנוער, נורית טופז- רפרנטית הצרכים המיוחדים, מזל שאלתיאל- ראש תחום הנוער בחברה העירונית, נהורה סיקסיק- רכזת תנועות הנוער העירונית, אדר בן שטרית- נציגת מועצת הנוער האחראית על תחום הצרכים המיוחדים, רכזי תנועות הנוער והורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

נורית טופז, רפרנטית הצרכים המיוחדים בחברה העירונית לתרבות הפנאי מטעם תנועת 'אשדודים'  אמרה, "ישר כוח גדול לצוות עובדי תחום הנוער בחברה העירונית ולנהורה סיקסיק, רכזת תנועות הנוער על הובלת השתלבות נוער עם צרכים מיוחדים כחלק בלתי נפרד מהמרקם היומיומי בתנועות הנוער בעיר".

מטרת המפגש הייתה לייצר שיתוף פעולה עם ההורים לילדים עם הצרכים המיוחדים ובכך ללמוד ולזהות את הצרכים מהשטח. המפגש הוא בעצם "שריקת הפתיחה" לתהליך ארוך טווח שיתקיים לאחר מכן. במהלכו של המפגש דנו בפעילות בתנועות הנוער ועל הנגשתה כך שתהווה מענה עבור כלל הנוער, גם לאלו עם הצרכים המיוחדים. השאלה שעמדה במרכז היא – אילו מהלכים יש לבצע בכדי להנגיש בצורה המיטבית את הפעילות הבלתי פורמלית בתנועות הנוער?

נהורה סיקסיק, רכזת תנועות הנוער ומובילת התהליך מטעם תחום הנוער רואה בקבוצת המיקוד חשיבות רבה ולדבריה, "כחלק מחובתנו כאנשי חינוך עלינו לפעול כמיטב יכולתנו במטרה להתאים את הפעילות עבור מגוון האוכלוסיות בכלל והאוכלוסיות המיוחדות בפרט".

בסוף המפגש המרגש, נבחרו שלושה הורים אשר ייצגו את כלל ההורים בקבוצת חשיבה שמטרתה המשך תהליך ההנגשה וכן הוחלט כי יש לייצר פלטפורמה של שולחן עגול יחד עם אנשי הטיפול והמקצוע וליצור שיתופי פעולה בין צוותי ההדרכה בתנועות לבין כל אנשי הטיפול והמקצוע-אין ספק כי  מדובר בתחילתו של תהליך משמעותי שבתוצאותיו עוד נחזה בהמשך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*