מעקב הריון בסיכון גבוה

מעקב הריון בסיכון גבוה

עד לפני כמה עשורים כל אישה הייתה מכירה את הסיכונים בכניסה להריון. אותן נשים יצאו מנקודת הנחה כי הסיכוי להריון מוצלח זהה לסיכוי של הריון לא מוצלח. עם התפתחות הטכנולוגיה סיכויי ההצלחה של הריון עולים והופכים להיות ברורים מאליהם. אך עדיין כולנו מכירים מקרים שבהם נשים חוות הריון לא מוצלח, כזה שלא הייתה אפשרות להציל אותו. לכן לא צריך לקחת את העניין של הריון או לידה כמובן מאליו למרות הטכנולוגיה המתקדמת. אז מה עושים כאשר הריון נמצא בסיכון גבוה? נמצאים במעקב מתמיד המאפשר הגעה לתובנת בזמן אמת. את מרבית הבעיות שמתעוררות בזמן ההריון ניתן לפתור הלכה למעשה בצורה טובה.

מהי ההגדרה של הריון בסיכון גבוה?

יכולים להיות מקרים שונים של הריון בסיכון גבוה, כל אישה על פי המצב הבריאותי שלה. ברוב המקרים מדובר על מצב שבו מסיבה מסוימת האישה לא מצליחה להחזיק הריון שלם. כלומר שהסבירות להפלה היא גבוהה לעומת נשים אחרות שמגיעות עם רקע שונה. ההגדרה היא כמובן כללית עם זאת לרופא יש את הזכות המלאה לקבוע כיצד הולך להיראות ההריון. לכל רופא נשים שמתמחה בתחום הזה יש את הידע הנדרש כדי להבין מה אמור לקרות בעתיד.

מדוע חשוב לעקוב אחרי ההריון?

הסיבה שבגללה חשוב לעקוב אחרי ההריון היא כי ישנה אפשרות לעשות מהלכים בזמן אמת. אם מגלים כל מיני בעיות שונות שעשויות לפגוע בעובר ניתן יהיה לפתור אותם מבלי שתהיה פגיעה. אם מגלים את הבעיות אחר מעשה זה עלול לגרום להפלה או לפגוע בעובר שנמצא בתוך הרחם. כל אמא תרצה לעשות כל מה שאפשר בשביל לשמור על העובר, ולהביא לכך שההריון עצמו יהיה תקין. בלי שום קשר מעקב בזמן ההריון הוא קריטי עבור כל אישה, גם כאלה שלא סובלות מסיכון גבוה.

מה צריך לקחת בחשבון בזמן המעקב?

עלייך להבין כי מצפה לך הרפתקה שונה מזאת שתכננת לעצמך – לטוב ולרע. יש נשים שמספרות כי בזכות אותו מעקב הריון הן התחברו לעובר עוד לפני הלידה עצמה. בו בזמן המעקב מכין כל אמא למצב שבו היא יודעת בדיוק מה קורה עם העובר שלה. מה שצריך לקחת בחשבון זה שבזמן ההריון יהיה עלייך לגשת לבדיקות תכופות אצל הרופא. הבדיקות האלה נועדו כדי לתפוס את הבעיות השונות בזמן עוד לפני שהן הופכות להיות בלתי הפיכות. כל בדיקה אמורה להפחית את ממד הלחץ, ולאפשר לך לידה תקינה שתביא איתה שמחה מרובה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*