חוגגים עצמאות: הנחיות ארגון בטרם לחג בטוח

Close-up of barbecue with a lot of meat and sausages

Close-up of barbecue with a lot of meat and sausages

לקראת יום העצמאות ארגון בטרם מזהיר מפני שימוש בספריי שלג לכיוון העיניים ומפני בליעת הסוללות הקטנות שבאביזרים הזוהרים. ומה לגבי המנגל? הכתבה שתעשה לכם ולילדיכם חג בטוח

את יום העצמאות ה-72 חגגנו במסגרת משפחתית מצומצמת בבתים. יום העצמאות ה-73 אמנם עדיין לא ייחגג במתכונת מלאה של אירועים המוניים, אבל מרבית הרשויות מארגנות פעילויות אזוריות המאפשרות בילוי בחוץ במתכונת המאפשרת שמירה על הגבלות הקורונה.

בארגון בטרם מזהירים כי חלק ממנהגי החג הפופולריים עלולים להיות מסוכנים לילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "מדי שנה אנחנו שומעים מצוותי בתי החולים על ילדים המגיעים במהלך יום העצמאות עם פגיעות עיניים קשות כתוצאה מספריי שלג שרוסס לכיוון הפנים שלהם. חשוב לדעת שלפי החוק אסור למכור ספריי שלג לילדים מתחת לגיל 14. חשוב להדריך גם ילדים גדולים יותר שאסור להשתמש בספריי לכיוון הפנים".

מלבד ספריי, גם האביזרים הזוהרים טומנים בחובם סכנות לילדים. מדובר במוצרים זולים המיוצרים מחומרים לא איכותיים, ומתפרקים בקלות. ילדים עלולים לבלוע את החלקי הקטנים, אבל הסכנה גדולה במיוחד במידה והסוללה יוצאת ממקומה. הניסיון מראה שילדים נוטים לבלוע את הסוללות או להכניסן לאף או לאוזן. במקרה כזה הסכנה היא הרבה יותר משמעותית ממה שנדמה להורים רבים. הסוללה מתפרקת במהירות והחומרים שהיא מכילה עלולים לגרום לנזק מיידי וחמור באברים הפנימיים של הילד.

אז מה עושים? בארגון בטרם ממליצים להעדיף אביזרים שבית הסוללה שלהם מאובטח בבורג ולא להשאיר לילדים את האביזרים המתפרקים כמשחק, אלא רק בהשגחת מבוגר.

יום העצמאות הוא גם יום המנגל הישראלי. בארגון בטרם מזכירים להורים את הנחיות הבטיחות במנגל:

  • מרחיקים את הילדים מגריל, מנגל, וכל מקור אש – לא משאירים את הילדים ללא השגחה אפילו לרגע.
  • חומרי בעירה כמו נפט, דלק, גפרורים ומצתים שומרים הרחק מהישג ידם של ילדים
  • מוודאים שמתקן הגריל יציב או מקובע לרצפה או לקרקע למניעת התהפכות בזמן השימוש
  • בסוף הבילוי מכבים היטב את הגריל ומוודאים שהאש כובתה במלואה
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*