מי הזכאים לקבלת אזרחות ספרדית?

מי הזכאים לקבלת אזרחות ספרדית?

רבים מאיתנו ביקרו בעבר בספרד, במדריד, בברצלונה ובערים מרכזיות אחרות במדינה. אבל כיום, נפתח פתח שמאפשר לישראלים רבים ללכת צעד גדול קדימה ובעצם לקבל אזרחות מקומית שמביאה עימה כל מיני זכויות, הקלות והטבות. נסביר מי זכאי, כך שתוכלו לדעת האם גם אתם יכולים להגיש בקשה.

זכאות על פי מוצא משפחתי

התנאי הראשון שעל פיו בודקים כל זכאות לאזרחות ספרדית הוא המוצא המשפחתי. אך לא מסתכלים בהכרח על המוצא של הדור הקודם (ההורים שלכם) או זה שלפניו בלבד. מה שרוצים לדעת זה שבעצם המשפחה שלכם הייתה בעבר משפחה ספרדית והיא נאלצה לעזוב בעקבות האירוע ההיסטורי המטלטל, שנקרא גירוש ספרד. כלומר, לא משנה היכן המשפחה התגוררה בספרד לפני כמה דורות, אם הם נאלצו לעזוב, אתם זכאים לקבל אזרחות מקומית וגם דרכון.

זכאות לדוברי השפה

על מנת לממש את הזכאות צריך להגיש בקשה ובעצם לארגן תיק של מסמכים ואישורים שיתמוך בזכאותכם. אך בנוסף, יש לדעת שצריכים להוכיח בקיאות בספרדית. אם אתם דוברי ספרדית, מצוין. אם לא, לא נורא. אפשר להירשם לקורס ולעבור את המבחן אפילו כאן, בישראל. קיים מבחן בעל תוקף רשמי המיועד לאנשים שרוצים ללמוד, לחיות או להתגורר בספרד, או אפילו להגיש בקשה לאזרחות בלי להתגורר בקביעות במדינה.

ללא רישום פלילי

מי שזכאי לקבל את האזרחות יהיה על פי רוב מי שנחשב לאדם ישר או לפחות נורמטיבי. עבור אנשים בעלי רישום פלילי וללא תעודת יושר יהיה קשה מאוד באווירה הנוכחית לקבל אזרחות אירופאית כלשהי ובמיוחד לא אזרחות ספרדית שהיא מהמבוקשות ביותר.

הוכחת קשר לספרד

במידה ויש לכם קשר נוכחי עמוק לספרד, זה בהחלט יכול לעזור בהגשת הבקשה. אך גם אם הקשר מבוסס רק על העבר המשפחתי, פשוט צריך לבנות בקשה מפורטת ומתאימה. מקובל לבצע זאת בעזרת עו"ד לדרכונים אירופאים. עורך הדין בונה את התיק ונעזר לשם כך בגורמים שונים. לדוגמא, הפדרציה של יהודי ספרד, נוטריונים ספרדיים, מתרגמים. מותר ואף רצוי להוסיף מסמכים מגוונים, תעודות עולה משפחתיות, תעודות לידה, תחקיר היסטורי או עץ משפחתי (גניאולוגי). את הבקשה הזאת יש להגיש בספרדית. עורך הדין שלכם לרוב יגיש את הבקשה בשמכם.

דגשים מרכזיים שנרצה להוסיף:

  1. היעזרו אך ורק בעו"ד בעל ניסיון וקבלות בהשגת אזרחות אירופאית והשגת אזרחות ספרדית ללקוחותיו.
  2. תוכלו כבר עכשיו להתחיל להכין מסמכים נדרשים. למידע שיעזור בכך פנו לעורך הדין בהקדם.
  3. כיום, אין חובת תושבות. כלומר, מי שיגיש בקשה כחוק ועל סמך הקריטריונים שהזכרנו, "מדלג" על שלב התושבות. מהרגע הראשון נחשבים לאזרחים שווי זכויות.
  4. בעלי אזרחות יכולים להתגורר לא רק בספרד. ניתן לעבוד, להתגורר, ללמוד או להקים עסק בכל מדינה שרוצים, באיחוד. הגמישות מכסימלית והאפשרויות אין סופיות.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*